Vad är bevis på sann tro? Kärlekens lag/Låt Sveriges folk höra ett rent evangelium

 

068

Vad är bevis på en sann tro? Det är när vi hör sanningen och omsätter den i handling. Tro utan konsekvens ställs mot tro i funktion. Levande tro är annorlunda. Se till att din tro är mer än bara en bekännelse genom att den bevisas genom ditt handlande. Var uppmärksam på möjligheter att sätta din tro i funktion. Tålamod är något vi behöver som kristna, läs gärna:
Rom 2:7;
Rom 5:3-5;
Rom 8:24-25;
2 Kor 6:3-7;
2 Petr 1:2-9

Motgångar som kristen: Livet som kristen innebär både motgångar och frestelser. Seger över dessa omständigheter resulterar i en mogen och fast karaktär.
Jesus är med oss och leder oss och vi får kraft av honom att motstå både frestelser och ondska.

Kärlekens lag, vad är det? Vi blir frälsta genom Guds nåd och barmhärtighet, inte av att hålla lagen. Men Jesus gav oss ytterligare ett bud: “Älska dina medmänniskor som dig själv!” (Matt 19:19). Vi ska älska och betjäna alla i vår omgivning så gott vi nu kan, med ledning av Jesus. För att kunna älska andra måste vi gå till botten med vår själviskhet.
Det är många som behöver höra de orden.

Vi har här och är i ett land som heter Sverige  och det landet dignar av olika åsikter som inte hörs, och av en sekularisering som blir större och större och av ockultism och av homosexualitet och våld, rån, mord, självmord, och mycket mer som jag /vi ser eskalera. Ungdomar tar livet av sig med droger , nu senast drogen Spice, en djävulsdrog, och sådant är knarket, och djävulen går runt och berättar för de  unga om hur de ska förstöra sig själva, och de faller i gropen han grävt åt dem, och sedan får anhöriga ta farväl av de sina små. Människor lider-

Nu får det vara nog med elände , det är vi många som tycker. Kom Herre och hjälp oss att förvandla Sverige, låt Sveriges folk höra ett rent evangelium i stället för religiöst babbel.

 

NamnlösMaria

 

4 thoughts on “Vad är bevis på sann tro? Kärlekens lag/Låt Sveriges folk höra ett rent evangelium

  1. Hejsan Linda! Ja alla försök är bra då man försöker att få folk att lyssna till den troendes tankar o vädjan. Men det faller ofta platt till marken. Visst borde Sverige få höra evangelium och jag hoppas och ber innerligt att HERREN skall sända ut dem som vill och kan göra det. Jesaja sade: SÄND MIG! Och Gud gjorde det.
    Israel är ju en speciell stat där inte allt är rent minsann och de vägrar begripa att Jesus är den de borde börja sig för. Så har det varit i alla tider, men Gud kommer att väcka dem så småningom.
    Ja man borde be med för Sverige och jag tror att det finns eldsjälar som gör det, varje troende borde be, för det är inte bra i detta landet. Sekulariseringen är snart total.Våldet eskalerar och bönen har glömts bort av många som säger de är kristna, kristen vad är det? Att följa Jesus.
    Kram f Maria

  2. Härom dagen fick jag för mig att mejla flera departement i Sveriges
    riksdag. Jag skrev bara främst att vi , Sveriges land måste stå upp för Israel! Och att jag önskade att de kunde gå tillsammans i bön för Sveriges folk mm.. Sedan vet bara Herren allas hjärtan, och det bästa är ju att han har ALLT under kontroll!!!
    Så att bara leva i tryggheten om att Gud/Jesus har all makt,
    det är skönt och ger ett inre ro och frid.

  3. Tack Lennart, ja jag anser att det är sanning, att leva efter vad Gud säger är inte lätt men det är den ordning han vill ha som vi ska följa, vare sig det gör ont eller inte eller är bekvämt eller obekvämt. HAN är HERRE, inte vi.
    Hälsn Maria

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.