Tro / Kristi kärlek driver oss.

 

Kristi kärlek driver oss att fortsätta gå ut med evangelium, vad det än kostar. Kristi kärlek driver oss för det han gjort för oss, han dog för oss och för hela mänskligheten. Han tog oss ut ur denna världen för att han har en plan med det. Vi har sagt ett JA till honom och får nu fortsätta att vara hans barn och få vittna om evangelium, om att han lever!

2 Kor 5:14  Ty Kristi kärlek driver oss, eftersom vi är övertygade om att en har dött i allas ställe, och därför har alla dött. 15 Och han dog för alla, för att de som lever inte längre skall leva för sig själva utan för honom som har dött och uppstått för dem.

Joh 15:4 Förbli i mig, så förblir jag i er. Liksom grenen inte kan bära frukt av sig själv, utan endast om den förblir i vinstocken, så kan inte heller ni det, om ni inte förblir i mig

Joh 15: 19 Om ni vore av världen, skulle världen älska er som sina egna. Men ni är inte av. världen, utan jag har utvalt er och tagit er ut ur världen. Därför hatar världen er. 20 Kom ihåg vad jag har sagt: tjänaren är inte förmer än sin herre. Har de förföljt mig, skall de också förfölja er. Har de bevarat mitt ord, skall de också bevara ert ord. 21 Men allt detta kommer de att göra mot er för mitt namns skull, därför att de inte känner honom som har sänt mig. 22 Om jag inte hade kommit och talat till dem, skulle de inte ha synd, men nu har de ingen ursäkt för sin synd.

Vad världen säger om oss, det kan vi strunta i, för vi har fått frimodighet i kärleken, till att vara hans. Om världen hatar mig vad gör det? Jesus älskar ju mig. Jag följer honom – genom allt.

/Maria

 

 

2 thoughts on “Tro / Kristi kärlek driver oss.

  1. Ja vi tror och därför berättar vi, pratar vi, vittnar vi. Tack vare att Gud är så nådefull att han gett oss nytt liv—-så kan vi gå ut och inte förtröttas.
    Vi kan inte omvända någon men Jesus kan, och är vi villiga att berätta så kan det ske mirakel, bara Herren vet….Är vi riktigt frälsta så bär vi frukt, ja vill vi så kan vi. Ja, Vi var också otroende en gång, men fick den stora nåden att få möta Jesus, är det inte underbart!
    /Maria

  2. Tänkte just på dessa verser idag i ett samtal!

    När vi tror på orden och vill sprida dem går det bättre. Jesus kräver inte att vi ska omvända andra, det är ordet/Anden som gör det!

    Den som är kvar hos Jesus kan bära frukt, dvs andra tror på evangeliet.

    Ibland kan det kännas som om ingen skulle/kan tro, men då glömmer man att också vi har varit lika otroende som dem man pratar med bara för ett tag sedan!

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.