TRO/ Jesus är HERRE! Vad vore livet utan Jesus

 

Det är gott att få gå vidare i sin tro, att få gå vidare med Kristus och lära sig mer. Det är gott att  veta att han är den lärare som han säger att han är. Det är underbart att man har fått lära sig i praktiken att Jesus är vägen och sanningen och livet.  Men…Stundtals har det gjort mycket ont…

Vad vore mitt liv utan Jesus? Ingenting.

Det är fantastiskt att få läsa alla profetior i Gamla och Nya testamentet som handlar om Jesus och hans liv på jorden och hur han skulle få avsluta sitt liv i lidande- för oss. Det är märkligt att man verkligen lärt känna Jesus på djupet, i sin frälsning är man trygg, och man kan inte förstå hur andra förnekar den som man själv har kommit att älska så: Jesus.

Man läser profetior i bibeln och människor borde få höra dem berättas, de borde få våga tro att de faktiskt är sanna. Det har hänt, och mycket kommer att hända i denna tid vi lever i. Det är också skrämmande många personer som INTE vet att Jesus är Kung, att han kommer tillbaka hit.
Många människor har vänt sig till den gröna hokuspokusmodellen- där regerar Moder Jord och Moder Gud, (jo så sade en präst i radio: Moder Gud) så ståtligt, för hon skall ju få hjälp av tusentals käcka organisationer som skall ordna fred på jorden och fixa luft och vatten – nya grejer på gång….Och satan gapskrattar åt människorna, men snart har han skrattat för sista gången.

Jesus skall komma tillbaka. En del är rädda att höra det och en del är glada för det, vilken kategori tilhör du? Det är en sanning som kanske är svår att förstå: Jesus skall komma, men så är det.

Låt oss möta honom med glädje och vara vakande och vakna till den dagen. Ära honom och prisa honom. Jesus är HERRE!

/Maria

4 thoughts on “TRO/ Jesus är HERRE! Vad vore livet utan Jesus

  1. HEJ JENNY! Det var längesedan! jag “såg” dig…. visst får vi tacka för all hans kärlek! Vad vore vi utan den? Gud välsigne dig! Kram f Maria

  2. Hej Lennart Tack för att du tycker om att läsa mina reflektioner och om min kärlek till Jesus/läs nästa inlägg också, om Hans kärlek… Ja Jesus är allt det han säger att han är, Nej utan honom finns det ingenting. HUR skulle man kunna leva utan honom?

    Gud välsigne dig /Hälsn f Maria

  3. Hej!

    Härlig och frisk reflektion
    så här i sommartid.
    Jesus ÄR, Vägen,Sanningen,Livet.
    Ingen annan,har vågat sig på den titeln.
    Jesus Är Suverän.
    Utanför Honom, finns Ingenting.

    mvh L.S

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.