TRO / Ingen religion. Bara Jesus

 

th_blessyou-1.jpg   Det finns bara en Gud. Lär känna honom!

Sökare.   …Det står i tidningen Hemmets Vän, att SÖKARE inte Hittar Till Kyrkan.

Jag citerar:

* Även om sekulariseringen i det svenska samhället är tydlig när man mäter antalet kyrkobesök, så finns en tydlig trend i motsatt intresse för andligt sökande och ett intresse för existensiella frågor är märkbart bland människor. Men det sökandet finner inte alltid sin hemort i kyrkan.”

Det religiösa /(!) uppvaknandet kan också märkas bland  kulturpersonligheter i Sverige. Anders  Carlberg, grundare av Fryshuset i Stockholm, uttrycker det så här: “Kyrkan har matchboll, fast man inte fattar det!”

…dessa ord säger Strängnäsbiskopen H-E Nordin…

I artikeln står vidare att läsa om att angående sekulariseringshypotesen så kommer religionen att dö i ett modernt samhälle.

Maria säger: det är INGA hypoteser. Det handlar om att vi är styrda från makthavare, som inte vill ha någon form av kristendom i detta landet..

Är det så svårt att fatta?   Sverige är lurade på sin tro sedan Länge.   I debatten som kan läsas i “Hemmets vän” så säges det att religionen ärpå väg tillbaka i samhället.  ???

Marias kommentar: Vaddå religion?? Tro på Gud och på JESUS som Herre, är inte religion, det är en tro. Jag är INTE religiös! Aldrig. Jag tror på en stor Gud som gör under och jag tror på Jesus som HERRE.”

Det sägs i artikeln att MORALEN måste ha en grund och därför har religionerna en viktig roll.”

Maria säger:   För att rätt förstå vad moral är och hur man tar hand om de sina och hur man lever ett vettigt liv, så behöver man få kristendomskunskap, och man behöver få veta vem Gud är. Men hur får man reda på detta i dagens samhälle? Människor lider och får inte reda på att det finns en Gud? Det är verkligen höjden av villfarelse.  Maria säger:

Vaddå religionerna? Religion eller religioner/måste ju betyda FLERA religioner? …. För den troende på Jesus Kristus som Herre, och som tro på Gud, Skaparen, och som människor som tror på BIBELN och dess trovärdighet…..behövs inga religioner./flertal/—-

 Bara Jesus och hans död på korset…det är Livet för oss troende. /Jesus lever.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.