Tiny chip/Små chip/ In your body?

 

http://endtimeinfo.com/2013/02/tiny-chip-will-put-the-internet-of-things-inside-your-body/

Freescale’s Kinetis KL02 MCU is very small. Photo courtesy: Freescale.

http://www.wired.com/design/2013/02/freescales-tiny-arm-chip/

Tiny Chip Will Put the Internet of Things Inside Your Body

Endtimeinfo: At this point in time it is hard to predict what kind of technology the Antichrist is going to use to implement the “Mark of the Beast” system (Revelation 13), but it is obvious that chips are becoming smaller and smarter and more widespread. God keeps even “the hairs of our head numbered” (Matthew 10:30). The Antichrist, who tries to copy God, must turn to technology to accomplish something like it, for a very different purpose of course……………

*

http://www.wired.com/design/2013/02/freescales-tiny-arm-chip/

Litet chip kommer att sätta sakernas Internet inuti kroppen

Endtimeinfo: Vid denna tidpunkt är det svårt att förutsäga vilken typ av teknik Antikrist kommer att använda för att genomföra “vilddjurets märke” systemet (Uppenbarelseboken 13), men det är uppenbart att chip blir mindre och smartare och mer utbredd. Gud håller även “håren på huvudet räknade” (Matt 10:30). Antikrist, som försöker kopiera Gud måste vända sig till viss teknik för att åstadkomma något liknande, för en mycket annorlunda syfte förstås.

* Läs och bekanta dig med  Uppenbarelseboken. Läs Artikeln i länken!

/Maria

4 thoughts on “Tiny chip/Små chip/ In your body?

  1. hej Janne Jag skall säga med en gång så här: Jag vill inte uppröra jag vill visa på Guds Ord, och det vill du med, men jag förstår ju att vi är dårar för världen, som det står i bibeln. Paulus säger ju detta, och det var längesedan, men vi ser ju att allt stämmer hittills som vi läst och lärt.

    Och nu kommer, är, de nygamla religionerna här för att man ska levfa efter dem och inte efter Kristus! Bah! Vilken smörja!

    JAG vill inte lefva för mig själv! Jag vill leva för Jesus, han är allt jag har. Jag tycker inte om Buddha, Buddhafigurer finns överallt i samhället idag och man ser dem och ryser då man vet att människor tar till sig dem. Det är som att vara onykter, man vet inte till 100% vad man gör.

    Ja jag är BEROENDE av Gud, med hela min människa så vet jag ingen bättre! Jesus är vägen och den vägen vill jag gå, det kostar vad det kostar, jag kan inte och vill inte vända om!!!! Aldrig!

    Allt det du säger här i kommentarerna stämmer. Jag har blivit erbjuden både mindfulness och andra saker i sjukvården, men kan inte och vill inte ta emot sådant, det är bara Jesus som gäller för mig.

    Chipen kommer var så säker, vi vet bara inte än på vilket sätt, men att de finns och att man har planer det förstår vi ju, och redan används på flera sätt. Och “Märket” kan vara det eller annat. Men jag känner att jag vill skriva om new age och nwo för att det ligger framför oss redan nu, men man fattar inte hur farligt det är och hur Gud kan och vill hjälpa människor.

    Vi ska inte ta emot ngn annan än JESUS KRISTUS!! /Maria

  2. Livet i Kristus och Buddha

    (Fyra citat tilskrivs Buddha. Jag vet inte vilka böcker de kommer ifrån, kopierade ner bara)

    När man jämför kristen tro med Buddha-citaten under, syns på en sekund att de är totalt motsatt livsinställning. Hur kan då den ena ge frid med Gud, och den andra likaså?

    1 Kristus: Lev i mig, dö bort från köttet och lev som nya skapelser (det finns ingen frihet i synden) Frihet finns hos mig, Guds Rike kan inte störtas och ska bli fullt synligt (30% av Bibeln handlar om framtiden; se framåt!)

    Buddha: Fokusera på nuet och inget annat (jmfr mindfulness!)

    Citat 1: Do not dwell in the past, do not dream of the future, concentrate the mind on the present moment.

    2 Kristus: Ni har övervunnit världen (vad kan en människa lägga till eller dra ifrån sin synd?) genom Kristi verk på korset, Hans är äran, ingen annans!

    Buddha: Övervinn dig själv – du vinner, ingen annan

    Citat 2: It is better to conquer yourself than to win a thousand battles. Then the victory is yours. It cannot be taken from you, not by angels or by demons, heaven or hell.

    3 Kristen: var beroende av GUD, inte självmedveten och styrd av impulskontroll. Gud räddar och upprätthåller människor. Var inte rädda, i min Faders hus finns många rum.

    Buddha: Var inte rädd för någonting, ta allt och var helt oberoende (helt självständig)

    Citat 3: The whole secret of existence is to have no fear. Never fear what will become of you, depend on no one. Only the moment you reject all help are you freed.

    4 Kristen: Jesus är världens frälsare, det finns ingen annan. Jesus är vägen sanningen och livet, ingen kommer till Fadern utom genom Honom

    Buddha: Ingen räddar oss – ingen kan hjälpa dig – vi måste gå vägen själva

    Citat 4: No one saves us but ourselves. No one can and no one may. We ourselves must walk the path.

    Min kommentar

    Buddha säger: Ingen kan hjälpa dig – var helt självuppfylld och tänk på varenda liten detalj du gör och inte gör…ingen kan hjälpa dig du är allt i ditt universum…?

    Hjälp, det är ett FÄNGELSE att vara knuten till sig själv. Ett annat fängelse att försöka bli kvitt jaget genom (“goda”) gärningar! Hur kan vi neutralisera våra onda handlingar i efterskott?

    Hela Bibeln, från pärm till pärm, handlar om dessa två fallgropar, medan Buddha tycker att fallgroparna är lösning på hans problem!!

    Hur kan kristna dras till detta – det är ju 90-100% mot vår tro? 😉

    Tänk att Jesus svarar med kärlek på allt vi kan fråga, vilken underbar Herre vi har!

    Vi får undvika chip i huvudet också! 🙂 Ursäkta att ämnet spårade ur här!!

  3. hej, vilket hemskt scenario det kommer att bli. Bankerna tomma, inga pengar, kanske ingenting…. Vi väljer inte att tro på och dyrka Antikrist, vi har Jesus och det vill vi att alla andra också ska ha!

    Jag vill säga till den som läser detta att den som “tar märket” förlorar sitt liv, d v s säljer sig till satan.

    Gud kommer att beskydda den troende från mycket elände men hur går det förden som tar märket- hur dte nu ser ut, jag är inte säker på detta med chip, men det är högst möjligt att det blir så, för det ligger i tiden. Det är troligtvis inte så många år kvar heller så det gäller att människor vaknar och tror evangelium snarast.

    Buddhismen är verkligen på framfart, många många hem har en eller två buddhor stående och man hälsar med den typiska handhälsningen och peace…. Hur lurad får man bli???????? jag fattar inte detta, och tackar Gud för att han väckte mig!! Mycket terapi och mycket yoga och allt som är “fel” enligt mig, det frodas där ute. Så hemskt!

    Du ser ju också överallt hur kallt samhället blivit och vad som är på gång! Fred i världen? Nej men en ny himmel och en ny jord och alltså: Jesu återkomst. Tack Gud! Det blir hårda tider framöver!!

    Jesus lever!

    /Maria

  4. “Ta märket för att köpa och sälja” (Rev 13)

    Att bli märkt förekommer på flera ställen i Bibeln. Både Gud och fake Antikrist märker sitt folk.

    “Lagen skriven på pannan” tex. Gud säger i Hesekiel tror jag; “märk alla som lider av otron i landet/”som inte böjt nacke för Baal” etc.

    “För att köpa och sälja” behövs vad?

    Pengar (eller något motsvarande pengar).

    Vad är “märket?”

    Ta bort sedlar/mynt och introducera kontantlöshet så får vi se vad det betyder.

    Jag tror så här:

    Introduceras kontantlösa samhället fullt ut, kommer medborgare att leva i ett osynligt bankfängelse, som är omöjligt att kontrollera. Bankkontoren kommer att vara tomma och ge ut koder till kunderna. Om ens det.

    Ingen kan köpa eller sälja utan tillåtelse och av “rätt orsak:” Tänk på moder jords framtid”, kommer myndigheterna att mana oss: “Sedlar är onda, sedlar är miljöförstöring.”

    “Frihet är slaveri, krig är fred,” som Orwell sa.

    Antikrist och fred

    Folk menar oftast en ny Hitlerfigur när de resonerar om vem nu antikrist är/ska vara.

    Antikrist etablerar fred in världen och intar Guds tempel (dvs de troende) i andra Thessalonikerbrevet 2:4.

    “He who opposes and exalts himself against everything that is called God and religion, just as he will sit in the Temple of God, as God.”

    Buddha

    En ny slags “antikrist” växer i väst i vår tid, och det är Buddhismen och Buddhistiska terapimetoder. Ingen kunde väl tro att Buddhismen skulle inta samhällets institutioner för bara ett tag sedan? I Buddhism finns inte Gud och ingen synd, bara “dåliga handlingsmönster” om jag förstår det rätt? Genom att lära sig se jämvikt på allt elände kommer man ur cykeln av lidande i världen (det låter rätt mycket sov liknöje tycker jag!)

    Tänkte att Buddha passar ganska bra in på flera av Bibelns profetior om Antikrist. Antikrist behöver inte vara en politisk diktator – det kan ju vara en antikristen rörelse som vänder upp och ned på de kristna.

    Varför inte Buddhistiskt influerade meditationstekniker och medföljande eutanasi och folkbegränsning etc?

    Ideerna låter lite så här:

    “Liv är död, död är nirvana.” Du är ett objekt. Jag är en sak. Jag bryr mig/bryr mig inte och ändå bryr jag mig. Det finns ingen synd och icke synd. Buddha är Kristus – fred i världen.” osv.

    Vi är rätt nära “fred i världen” i vår tid. SÅ tror jag.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.