Till den troende på Jesus: Problem, Löften, Tro

*

Trots problem: Vi kan fortsätta läsa Guds ord och leva på hans väg.

När du upplever svårigheter i ditt liv skall du inte glömma bort att förlita dig och lägga dig helt i Guds händer och inte glömma hans ord. Du kan alltid få hopp när du läser Guds ord.

Vi kan lita på Gud är god.

 

Problem?  De finns men Gud är den som hjälper i allt!  När vi lägger våra liv i hans händer, då går det bra! Vi kan fortfarande ha problem men de löser Gud efter hand.

 

Vi kan lita på att Gud är god.

När något dåligt inträffar behöver du påminna dig själv om Guds godhet, och aldrig ge Gud skulden för det som inträffat. Sök honom och vänta på honom och du skall då se att hans godhet och hans kärlek kommer uppfylla alla dina behov.

Du upplever förändringar när du sträcker ut en hjälpande hand åt någon annan.

Ett löfte när ditt hjärta är sargat : ” Herren är nära dem som har ett förkrossat hjärta och frälser dem som har en bedrövad ande” ( Ps 34:19 )

Ett löfte om när du söker Guds råd:” Men jag är alltid hos dig, du håller mig i din högra hand . Du leder mig med ditt råd och tar sedan emot mig med ära” ( Ps 73:23 -24 )

Ett löfte om beskydd:” Herren skall bevara dig från allt ont, han skall bevara din själ. Herren skall bevara din utgång och din ingång från och med nu till evig tid.

( Ps 121:7-8 )

 

Inget problem är för stort för Gud.

I'm blown away by faith. It's insane to me what believing in God does for us who love him. A mustard seed is the tiniest of seeds and Jesus said that's the size of the faith you need to move your mountain. Teeny tiny itsy bitsy faith and BAM! the mountain you're facing is moved. Buh bye. Gone. What's your mountain? Finances? Health problems? Relationship stuff? Listen up babe, place your confidence in the One who provides, the One who orchestrates love stories, the One who heals, restores, fi...

 

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.