Synd och förlåtelse. Kärleken från Jesus

 

013

Alla har syndat, och många syndar varje dag…vad är synd…Synd är också att INTE tro.  Överflödande kärlek är en naturlig följd av förlåtelse. Men bara den som inser djupet av sin synd förstår att uppskatta den totala förlåtelse som Gud erbjuder. Jesus räddar alla sina lärjungar från evig död, vare sig de vältrat sig i synd eller levt ett ganska hyggligt liv. Är du medveten om djupet i hans nåd? Är du tacksam över hans förlåtelse? Du som är frälst är tacksam, det tror jag, men den som inte vet vad hans förlåtelse är har inte den kunskapen. Den som inte är frälst har inte den förlåtelsen och vet inget om den kärlek som Jesus har till människor. Det är så svårt att veta att människor inte vill veta av Gud som är kärleken.

*

Luk 7:47 Därför säger jag dig: Hon har fått förlåtelse för sina många synder. Det är därför hon visar så stor kärlek. Men den som har fått litet förlåtet älskar litet.” 48 Sedan sade han till henne: “Dina synder är förlåtna.” 49 Då började de andra bordsgästerna fråga sig: “Vem är den här mannen, som till och med förlåter synder?” 50 Men Jesus sade till kvinnan: “Din tro har frälst dig. Gå i frid.”

Den ogudaktige må överge sin väg, den orättfärdige sina tankar och vända om till HERREN, så skall han förbarma sig över honom, och till vår Gud, ty han skall ge mycken förlåtelse. [kap]
Ty detta är mitt blod, förbundsblodet, som är utgjutet för många till syndernas förlåtelse. [kap]
Men hos Herren, vår Gud, finns barmhärtighet och förlåtelse. Vi var upproriska mot honom [kap]
Därför säger jag er: All synd och hädelse skall människorna få förlåtelse för, men hädelse mot Anden skall inte förlåtas. [kap]
Den som säger något mot Människosonen skall få förlåtelse. Men den som talar mot den helige Ande skall inte få förlåtelse vare sig i den här tidsåldern eller i den kommande. [kap]
Johannes Döparen trädde fram i öknen och förkunnade omvändelsens dop till syndernas förlåtelse. [kap]
och att omvändelse och syndernas förlåtelse skall predikas i hans namn för alla folk, med början i Jerusalem. [kap]
Därför skall ni veta, mina bröder, att det är genom honom som syndernas förlåtelse predikas för er, och att var och en som tror förklaras rättfärdig i honom och fri från allt som ni inte kunde frias från genom Mose lag. [kap]
I honom är vi friköpta genom hans blod och har förlåtelse för våra synder på grund av den rika nåd [kap]
I honom är vi friköpta och har fått förlåtelse för våra synder. [kap]
Så renas enligt lagen nästan allt med blod, och utan att blod utgjuts ges ingen förlåtelse.[kap]
Trons bön skall bota den sjuke, och Herren skall resa upp honom. Och har han begått synder, skall han få förlåtelse för dem. [kap]
*

Jesus säger till människor: KOM till mig.
*
NamnlösMaria

 

 

4 thoughts on “Synd och förlåtelse. Kärleken från Jesus

  1. Tack Stefan. Herren är god. Läkarna har varit fantastiska. Ja det har varit bön och tacksägelse hela vägen, verklig tro, det är under. Ja lärjungarna fick se en hel del saker! Och de var först tröga till att fatta..men…de lärde sig
    Ska se din länk.Gud välsigne dig. Bara tro, bara tro. Är det så bara? Nej, men Gud gör under./Maria

  2. Gud välsigne er!
    Vi tror på bönen som helande kraft.
    Jag tänker ofta på hur jublande glada lärljungarna var, när de kom tillbaka och sa till Jesus, “att till och med demoner kastas ut i ditt namn”.
    Anbefaller http://www.thelastreformation.com samt Andligt Krig på Youtube.

  3. Hej Stefan, ja den förlåtelse vi fått för våra synder, den är stor!! Jesus dog för V Å R A synder, det är SANT.Syndens mörker kunde svalt oss och vi gått i världens mörker och törstat! och till slut förgåtts!utan liv
    Men nu har vi inte en död att se fram emot – nej vi har LIVET! LIVET i Kristus! Säga till alla: KOM TILL JESUS!
    BARA han kan rädda en själ!
    Å jag älskar honom. Idag har vi fått det glada beskedet som är ett under: MIN MAN ÄR FRISK FRÅN CANCER!! GUD ÄR GOD!!
    /Maria
    Hallelujah!!

  4. Om någon gör dig illa, då upplever du att den person är i skuld till dig. Ofta önskar man ett erkännande, en ursäkt eller att denne ska sona för sitt brott.
    Helvete kan vara ett sammansatt ord bestående av Häll+vite – en plats där man betalar av sina skulder. (Ex; man erläggs betala ett vite, spishäll, hällristning).
    Om vi nu har syndat mot Gud, då har vi gjort en oförrätt mot Honom. Läs gärna Hosea.
    Så hur kan vi betala av vår skuld till Gud? Jo, genom (erkännande, en ursäkt eller att denne ska sona för sitt brott.).
    Då är det upp till den oförrättade att acceptera din skuldnedsättning, vilket sker genom För-Låtelse. För-Låtelse innebär att man ger upp sitt krav på skulden. (Se Över-Låtelse, där man flyttar över skuld/värde till annan part. Se även synonymer till Förlåtelse för en vidare innebörd; ge efter, ursäkt m m).
    Hur förlät Gud oss våra synder? Jo, genom att visa sin kärlek till oss? “Så älskade Gus oss att Han gav sin enfödde Son att dö på korset för våra synder (skulder).
    Att Förlåta någon innebär ofta att låta kärleken vinna, återskapa en tradig relation och glömma det gamla destruktiva.
    En skuldavskrivning kräver två aktiva parter. Om jag går till den jag gjort illa för att göra bot och bättring, då måste även den andra acceptera/förlåta min skuld/synder.
    Det är därför vi måste ner på våra knän, be från våra hjärtan och med läpparnas bekännelse, att vi önskar bli friköpta. För Jesus löste in allas våra skulder, genom Honom går vår återsoning med Gud.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.