Sleeping Christians Do not want to awake! /Video. Känner du den levande Guden?

nicubunu-Emoticons-Sleeping-face

Sleeping Christians DON’T WANT to AWAKE!    2.20

Du har väl läst om Saul, som senare hette Paulus? Han var den som hårdast förföljde de troende, men han fick MÖTA JESUS! Det kan du också få göra,  och många fler få! Gå med Jesus, det är livet som jag önskar att alla fick uppleva innan det är för sent.

Sov inte, VAKNA!

There are many Christians who are spiritually asleep, and they do NOT want to wake up. You know when Saul was killing Christians, he was on his way on the road to Damascus, and he saw a bright light and Jesus revealed Himself and He said; “SAUL SAUL WHY ARE YOU PERSECUTING ME?” Saul’s response to Jesus was a GOOD response, because Saul said; “Who ARE you LORD?” He repented; he realized he did not know the God he was following. He was persecuting the Lord GOD. Many Christians today, if the same EXACT thing happen to them, if they were walking to a town or driving to another town from work, and if Jesus spoke to them and said; “Why are you persecuting Me?” They would say; “I don’t listen to demons, I have my Bible, it’s my Word of God, I don’t listen to anything but this!” And they would totally quince the Spirit of the LIVING GOD, they would NOT listen to Jesus, they would not hear Him if they were face to face with Him. They would reject Him. Saul’s response was good because he REPENTED, he said; “Who ARE you LORD?” He realized he did NOT Know the Living GOD. But most Christians will not wake up, they love their sleep and if you try to wake them up, they’ll just toss in their sleep. Are you a Christian who is spiritually asleep? Or when Jesus reveals Himself to you, will you see JESUS and come to the LIGHT! Will you live in holiness and righteousness? Will you start testifying for Jesus? OR do you love being asleep? Do you love the darkness? Do you love being spiritually dead? May the grace of Jesus be with you.

*
NamnlösMaria

4 thoughts on “Sleeping Christians Do not want to awake! /Video. Känner du den levande Guden?

  1. Ja , jag anser att du inte förstår hur jag menar med att lägga in videon. Då tar jag det igen:
    Videon visar hur man som “kristen” kan SOVA, och INTE förstå VEM JESUS ÄR.Jag säger inte att de som ÄR överlåtna Kristus har fel, du missförstår det. Lägg inte ord i min mun som jag inte sagt eller skrivit.
    När man är en “sovande “”kristen””, då har man inte kunskap nog att kunna se eller vilja VETA vem Jesus är.
    Om så Jesus skulle visa sig för dem på en gata eller väg, så skulle man inte känna igen Jesus.
    MEN Saul han vaknade till och trodde att han mötte en levande Gud, vilket han gjorde. han FÖRSTOD VEM JESUS VAR, och begrep att JESUS var vägen och sanningen och livet, och han följde honom efter det mötet.
    Det finns MÅNGA MÅNGA som SÄGER SIG VARA KRISTNA, men inte förstår vem Jesus är och inte uppför sig som om de kände Jesus.
    Man har i så fall inte vaknat och är inte frälst om man sover den djupa sömnen utan kunskap om HERREN.Man vill inte heller lära känna Jesus på djupet utan är rädd för konfrontationen med Jesus, för den kräver allt. Och det kanske man inte vågar ta eller vilja ge Jesus allt.
    Om du nu inte förstår detta så är det upp till dig att ta reda på vad jag säger/förklarar. Du kan inte ge dig på någon så som du gör. Jag undanber mig den tonen.Det handlar inte om att vilja få en förklaring, för det har du fått, men du vill inte förstå.
    /M

  2. Anser du att jag burit mig åt fel får du motivera varför. Att jag var blott upprörd när jag skrev första kommentaren anser jag inte vara skäl nog, jag har läst igenom vad jag skrev ett flertal gånger och kan inte se att jag förhävt mig mot dig i något stycke.

    Mm, det är jag som är Marcus. Jag skrev inte mina uppgifter av den enkla anledningen att jag ville att du skulle svara för dig HÄR, i allas åsyn, och inte fly undan till en privat konversation via e-post (1 Tim. 5:20). Sedan må de som läser själva döma om vem av oss som har rätt.

    Dina uppsåt med att sprida vidare detta youtube-klipp spelar ingen roll, det han säger är lögn oavsett vad. Möjligen om du ville varna just för lögnerna däri skulle jag förstå. Men det gör du ju inte.

    Du vidhåller alltså, i och med att du säger att det inte finns något att förmana dig om, att han inte ljuger när han säger att de som håller sig till Guds Ord sover, utsläcker Anden och inte hör på Herren Jesus?
    (Ordet “quince” betyder “kvitten”, ett sorts fruktträd, jag utgår från att lögnaren hade ordet “quench” i åsyftande, vilket betyder utsläcka).

    Jesus är Guds Ord (Joh. 1:14). Guds ord är ande (Joh. 6:63). De sanna lärjungarna förblir i ordet (Joh. 8:31). De lyssnar till Guds ord, som är ande (Joh. 8:47). De lyssnar inte till någon främmande, utan flyr bort ifrån sådana. (Joh. 10:5)

  3. Varför? Jo för att man bär sig inte åt som du då man skall “tillrättavisa” någon. Felet är att du inte förstod vad jag menade med att lägga ut den texten, det handlade om att varna/ det handlar om att människor som säger sig vara troende inte är så pass VAKNA att de kan förstå att de går fel.
    Det handlade INTE om att väcka sådan som redan är VAKNA!! och GÖR GUDS VILJA. Förstår du att du har missuppfattat vad jag menade? Och varför gömmer du dig så man inte kan maila dig och berätta vilken tanke man haft med artikeln??? Smart. Det är inte trevligt med sådant som andra läser och missuppfattar.Mina “eventuella läsare” är väldigt många kan jag tala om.
    Det finns många som säger sig vara troende och just säger som de gör i den videon NEJ de lyssnar INTE TILL JESUS. Förstår du vad jag menar?Du kan inte förmana mig där det inte finns något att förmana om. Jag är MYCKET MYCKET tacksam att jag är frälst Marcus,(samma IP nr som förr då du skrev) annars hade jag varit mycket död och i helvetet för många år sedan ,men JESUS räddade mig.
    Ja man skall förbli i Ordet men INTE ALLA är det. Så är det. Punkt. /Maria

  4. Varför lägger du inte ut min kommentar där jag påpekar lögnerna av denne person, som du sprider vidare?

    “They would say; ‘I don’t listen to demons, I have my Bible, it’s my Word of God, I don’t listen to anything but this!’ And they would totally quince the Spirit of the LIVING GOD, they would NOT listen to Jesus,”

    Ovanstående citat är ren lögn på ett flertal olika sätt! Och det talar om Guds Ord i smädelsefulla ordalag! Jesus är Guds Ord! “Och Ordet vart kött och tog sin boning ibland oss, och vi sågo likasom en enfödd Sons härlighet från sin Fader, och han var full av nåd och sanning.” (Joh. 1:14) Den som föraktar ordet hemfaller åt dess dom! (Ords. 13:13) En sann Jesu Kristi lärjunge förblir i ORDET! (Joh 8:31)

    Fattar du inte att det är för din egen skull jag försöker förmana dig? Eller kan du inte svälja stoltheten och erkänna för dina eventuella läsare att du gjort fel och spridit lögn?

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.