Sanning eller LÖGN? Ont eller gott? Rätt eller fel? Ja eller Nej? /Bara Jesus har sanningen

009/Maria

 

Sanningar är bra att lära sig för då gör man rätt. OM man inte vet vad sanning är får man svårt att klara sig och kommer in i felaktigt liv och leverne med olyckliga dagar.

OM man får lära sig vad sanning är så går man rätt och håller på SANNINGEN i allt. Men vet du: Problemet idag är att vi lever i en TVÄRTOM-värld. Jo det är sant. Det är en av alla sanningar man får lära sig av JESUS.

Vi lever i en värld  där det goda är ont och det onda gott. Förstår du?  De flesta människor förstår inte vad vi är inne i och i vilket ruttet samhälle vi lever i.

Vet du vad Jesus säger? Han säger:  

Joh 14:6

Jesus svarade honom: »Jag är vägen och sanningen och livet; ingen kommer till Fadern utom genom mig.

DET bibelordet är VERKLIGEN en SANNING! Ja, det Jesus säger är sant, fast man inte vill tro det! Här kommer fler:

Ps 15:2
Den som lever fullkomligt och handlar rättfärdigt, den som talar sanning av hjärtat,

Ps 25:5
Led mig i din sanning och lär mig, ty du är min frälsnings Gud. På dig hoppas jag alltid.

Ps 25:10
Alla Herrens vägar är nåd och sanning för dem som håller hans förbund och vittnesbörd.

Ps 26:3
Ty din nåd är inför mina ögon, jag vandrar i din sanning.

Ps 40:11
Din rättfärdighet döljer jag inte i mitt hjärta, om din trofasthet och din frälsning talar jag. Jag tiger inte om din nåd
och din sanning för den stora församlingen.

Ps 40:12
Du, Herre , må ej ta din barmhärtighet ifrån mig, må din nåd och din sanning alltid bevara mig.

Ps 43:3
Sänd ditt ljus och din sanning. Må de leda mig, må de föra mig till ditt heliga berg, till dina boningar,

Ps 45:5
Ha framgång i din härlighet och drag ut till försvar för sanning, ödmjukhet och rättfärdighet. Din högra hand skall lära dig underbara gärningar.

Ps 51:8
Du vill ju ha sanning i mitt innersta, lär mig då vishet i mitt hjärtas djup.

*

Krigen fortsätter och politikerna fortsätter att ljuga och är korrupta. Den ENDE som talar sanning är JESUS KRISTUS.

Ta vara på chansen att bli frälst och räddad för evigheten. Jesus är verkligen vägen som leder till Gud. Att säga sig vara en kristen betyder att man då skall lyda och ära Jesus och gå den vägen HAN vill. Det är Missionsbefallningen, att gå ut och berätta sanningen.

16

Matteus evangelium 10:16-33

Se, jag sänder eder åstad såsom får mitt in ibland ulvar. Varen fördenskull kloka såsom ormar och menlösa såsom duvor.

17

Tagen eder till vara för människorna; ty de skola draga eder inför domstolar, och i sina synagogor skola de gissla eder;

18

och I skolen föras fram också inför landshövdingar och konungar, för min skull, till ett vittnesbörd för dem och för hedningarna.

19

Men när man drager eder inför rätta, gören eder då icke bekymmer för huru eller vad I skolen tala; ty vad I skolen tala skall bliva eder givet i den stunden.

20

Det är icke I som skolen tala, utan det är eder Faders Ande som skall tala i eder.

21

Och den ene brodern skall då överlämna den andre till att dödas, ja ock fadern sitt barn; och barn skola sätta sig upp mot sina föräldrar och skola döda dem.

22

Och I skolen bliva hatade av alla, för mitt namns skull. Men den som är ståndaktig intill änden, han skall bliva frälst. —

23

När de nu förfölja eder i en stad, så flyn till en annan; och om de också där förfölja eder, så flyn till ännu en annan. Ty sannerligen säger jag eder: I skolen icke hava hunnit igenom alla Israels städer, förrän Människosonen kommer.

24

Lärjungen är icke förmer än sin mästare, ej heller är tjänaren förmer än sin herre.

25

Det må vara lärjungen nog, om det går honom såsom hans mästare, och tjänaren, om det går honom såsom hans herre. Om de hava kallat husbonden för Beelsebul, huru mycket mer skola de icke så kalla hans husfolk!

26

Frukten alltså icke för dem; ty intet är förborgat, som icke skall bliva uppenbarat, och intet är fördolt, som icke skall bliva känt.

27

Vad jag säger eder i mörkret, det skolen säga i ljuset, och vad I hören viskas i edert öra, det skolen I predika på taken.

28

Och frukten icke för dem som väl kunna dräpa kroppen, men icke hava makt att dräpa själen, utan frukten fastmer honom som har makt att förgöra både själ och kropp i Gehenna. —

29

Säljas icke två sparvar för en skärv? Och icke en av dem faller till jorden utan eder Faders vilja.

30

Men på eder äro till och med huvudhåren allasammans räknade.

31

Frukten alltså icke; I ären mer värda än många sparvar.

32

Därför, var och en som bekänner mig inför människorna, honom skall ock jag kännas vid inför min Fader, som är i himmelen.

33

Men den som förnekar mig inför människorna, honom skall ock jag förneka inför min Fader, som är i himmelen.

Att leva för Jesus, att dö för Jesus, hur många är villiga till det? Att dö för sin tro?  Troligen inte så många tar sin tro på mer än allvar. Det tunnas ut i leden och många övergår till religiositet eller en annan trosinriktning, t ex att bli muslim eller buddhist eller annat: Där INTE SANNINGEN FINNS. SE Joh 14:6 här ovan.

NamnlösMaria2

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.