Radikala Sanningar/Icke av världen.Gud är vis och stor

 

Joh 17:16 *De äro icke av världen, liksom icke heller jag är av världen.* 
Joh 15:19 *Vore I av världen, så älskade ju världen vad henne tillhörde; men eftersom I icke ären av världen, utan av mig haven blivit utvalda och tagna ut ur världen, därför hatar världen eder.*

Så stort detta är, att få bli en lärjunge. Att få bli en frälst människa som går med Gud. Och vi vet att vi får kraft från Gud att gå ut i världen för att tala evangelium m m.

Världen hatar de kristna, vad hemskt det är. Guds värderingar skiljer sig radikalt från världens och avslöjar all dess omoral. Eftersom de kristna inte deltar med världen i dess synd, blir de en ständig påminnelse för världens människor om deras synd. Undra på att de inte gillar oss… Världen följer satans program, och han är ju den svurne fienden till Jesus och hans folk.

Att få vara utvalda är ju verkligen något stort. Jag tänker ofta  ofta på vad Gud egentligen har gjort för oss alla som tror. Han bygger nätverk… det ser jag tydligt….han vill ha människor samlade för sitt verk.

Så om du tycker ibland att det är en börda du bär på…tänk om! Det är det bästa du kan få: att vara Jesu utvalda, att vara ett Guds barn. Sträck på dig! Vandra med Jesus och låt honom bära det som är tungt och vinnlägg dig om att göra HANS VILJA.  VAD kan väl vara bättre?

….Allt svårt och outgrundligt Jag honom anförtror. Det är mig nog att veta, Att han är vis och stor…..RZ

2 thoughts on “Radikala Sanningar/Icke av världen.Gud är vis och stor

  1. Hej Jenny! Det är inte alltid lätt för en människa- jag hoppas och ber nu att allt skall lösa sig så som Herren vill för dig. Tack för att du läser här, jag skall besöka dig också, önskar dig allt gott Jenny! Gud välsigne dig och tack för dina ord. Kram f mig. M

  2. Hej Maria=)..Har haft mig en rikigt tung period där mycket tungt kommit över en.men som alltid så lägger herren fram något underbart..din sida har ofta svaren åt mig=).Du får ha en underbar dag kära du

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.