Profetiska budskap (?)/ Norge. /O Ba Ma

 

Märkliga förutsägelser /Denna artikel är från Tidn Flammor
Vi presentar här två olika förutsägelser, en om Norge och en som kan kopplas till president Obama. Den ena har redan fått sin uppfyllelse och när det gäller den andra får vi läsa och pröva det som sägs.
 

Om Norge


Det finns en profetia som är drygt 200 år gammal. När den frambars drog en väckelse fram över Norge, känd under namnet “Haugeväckelsen”, efter den norske predikanten Hans Nils Hauge. En kvinna bar fram profetian vid ett stugmöte i Sogn och den löd så här:
“Under de sista dagarna ska det fattiga Norge bli ett av de rikaste länderna i världen. Förhållanden ska förändras och människor vara annorlunda.
Märkliga ting ska ske med kommunikationer och vägar. Norrmän ska kunna resa genom fjället, under vattnet, på stora broar över fjordarna och genom luften. Människorna ska på den tiden vara självupptagna och egoistiska. De ska också leva i synder, som man normalt inte vågar nämna. Då skall ändens tid närma sig, och Herrens återkomst stå för dörren.”
Då profetian frambars var det säkert svårt att se hur den skulle kunna få sin uppfyllelse. Idag har den uppfyllts helt, det enda som återstår är Herrens återkomst.
Denna profetia finns publicerad i boken: “Tag plats! Dörrarna stängs” av Emanuel Minos. Boken rekommenderas och är utgiven på förlaget Gospel Media.

Om Obama?

 

Denna förutsägelse har inte sitt ursprung i en kristen källa: Vi har ändå valt att ta med den här för att ge en inblick i hur en del muslimer funderar kring en förutsägelse som kan vara aktuell och som kan uppfattas som att den syftar på USA:s president Obama.
Det är en shiamuslimsk förutsägelse, en Hadith från 1700-talet, som publicerats i ett verk med titeln ”Bahar al-Anvar”.
Enligt denna så skall i ändens tid: ”en svart man hålla i tyglarna i Väst, den starkaste armén på jorden, den nye ledaren i Väst kommer att bära ett klart tecken från den tredje imamen, vars namn var Huseien In´bvn Ali.” Hadithen avslutas med: ”Shiiterna kommer inte att hysa någon tvekan att han är med oss.”
Här finns ett märkligt sammanträffande med Obamas första och andra namn – Barack Hussein – som betyder ”välsignelse för Hussein”. Hans familjenamn Obama läses i det persika alfabetet ”O Ba Ma”, vilket betyder ”han är med oss”.
Vi menar inte att man behöver sätta tilltro till denna förutsägelse, men eftersom den kan styra många shiamuslimers tänkande kan den vara av allmänt intresse att känna till./
H Nilsson

*

….Detta kan man tänka till om, och inget förvånar en längre…./Maria

4 thoughts on “Profetiska budskap (?)/ Norge. /O Ba Ma

  1. Hej Y. Det är sällan som profetior stämmer, och jag har tagit med en del här som KAN vara en del att tänka över, såsom tiderna ser ut.Profetior är ju ngt som man får och som är från Gud och som gå i uppfyllelse. Många tror mycket olika om de tider som vi lever i och en del bryr sig inte alls, och många läser bibeln och TOLKAR den i stället för att tro Guds Ord.
    Människor skall först o främst gå till Guds Ord, läsa bibeln och be Gud om råd och förklaringar, läsa med den helige Andes hjälp.
    Om vi tittar på vad Jesus säger om framtiden så ser den ju inte ljus ut precis, och har du märkt att det pågår saker som inte är bra och de sakerna kan man förstå pekar åt ett visst håll. Se på allt våld och krig i Syrien m fl ställen.Jag kallar dem inte profetior men jag vet vad jag sett själv. Jorden är mycket problemfylld.
    JAG har INTE sagt att jorden går under 2012, jag tog med en artikel som speglade vad ANDRA SAGT om 2012.

    Jag firar inte “jul”. Läs gärna sanningen om jul här på sidan. Kan du peka ut i bibeln Var det står om jul, och att Jesus föddes den 24 el 25/12? Det står inget om det./Hälsn Maria

  2. Hej,Har kollat profetior från 1100-talet.
    inte en enda profetia har stämt.Det är omöjligt för människan att förutsäga hur det
    blir i framtiden.Hälften av jordens folk är
    ett nervrak av alla profetior om undergången.
    Jag har många bekanta och vänner som är
    skräckslagna av allt som skrivs,snälla ni
    sluta att flumma vi har nog med dom proplem
    som vi själva skapar.21/12 blir som vanligt.
    Önskar alla en God Jul och Gott Nytt År.

  3. Hej, välkommen hit. Hurdana profetior menar du kommer i dessa tider och vad handlar de om? anser du?
    Jag är inte religiös, och jag gillar INTE new age, och inte den nya tid som kommer att komma, och om det finns det profetior inte minst i bibeln som är Guds ord.
    Vilka förutsägelser menar du finns i vår tid? Nostrademus gillar jag ej, och liknande skojare….
    Den här tiden vi lever i nu beskrivs och talas mycket om i Uppenbarelseboken, om antikrist och chip och jordens undergång och en ny himmel och en ny jord- har du läst det?/Maria

  4. Hej!
    Det finns ju profetior nu också som kommer fram. Jag undrar ibland varför det är så svårt ta till sig dem?Religiösa människor är rädda för New Age för det finns så mycket i det, som man kan fördömma. Men jag tror man blandar ihop det ibland. Det finns en lika stor gudomlig strömning i vår tid som fanns för 2000 år sedan. Det skrivs lika många förutsägelser idag som förut. Gud begränsar sig inte till människors gamla föreställningar. Ja du kanske blir förskräckt, men jag menar vad jag säger och hoppas du inte blir rädd för det.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.