Påven och kyrkan. En farlig påve uttalar sig.

 

Truth

 

min-god-sad-over-earth

 ****

Den nye påven har verkligen utmärkt sig nu. Han borde inte säga det han säger. Jag hörde på nyheterna  vad han sagt till “världen”:

 

*Ja, amen till frånskilda, homosexuella och abort!

Påven Franciskus vill öppna kyrkan för alla:

– Vi måste hitta en ny balans, annars kommer även kyrkan sannolikt att falla ihop som ett korthus.

 ””””””””’

I dag publicerades den första långa intervjun med påven Franciskus sedan han för sex månader blev den katolska kyrkans överhuvud.

Han håller inte tillbaka.

Påven säger till tidskriften La Civiltà  Cattolica att den katolska kyrkan har blivit besatt av att predika om abort, homoäktenskap och preventivmedel.

Nu vill han ange en ny ton för kyrkan.

”Kyrkan är fältsjukhus”

Franciskus vill öppna kyrkan – för alla.

– Jag ser kyrkan som ett fältsjukhus efter slaget, säger han.

Kyrkan, menar han, ska vara nära de troende, som “läker sår” och leds av barmhärtighet.

– Det är inte ett litet kapell, för en liten krets utvalda, utan ett hem för alla som kyrkan bör vara.

Kyrkan ska vara öppen både för frånskilda, homosexuella och kvinnor som gjort abort, tillägger påven.

Han är en syndare

I påvens programförklaring kräver han en ändring.

– Vi måste hitta en ny balans, annars kommer även kyrkan sannolikt att falla som ett korthus, förlora renheten och doften av evangeliet.

I artikeln på 12 000 ord uppger han att han själv är en syndare. Att vi alla är det.

Han lyssnar helst på Mozart och påvens favoritfilm är La Strada.

Och han ber till och med när han är hos tandläkaren.*

*http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17506281.ab*

*

Vad pratar han om? Doften av evangeliet? Vet han vad evangelium är, ÄR han frälst? Renhet? Skandaler? I mina ögon är han verkligt farlig och det märks att tiden är sen, verkligt sen. Det här hade jag väntat mig, hade du? Han lurar mänskligheten, vem är han egentligen och VAD står han för…..undrar jag, som också ber hos tandläkaren och min tandläkare är förundrad över tro.

-Katolicism och kristendom är inte samma sak! Han kan inte vara frälst så som han uttalar sig. Vet man att påven är jesuit..vad är en jesuit? Det är inte så svårt att ta reda på det-  om man vill veta.

SE LÄNK: http://news.yahoo.com/pope-says-church-cannot-obsessed-gays-contraception-abortion-163220900.html

/Maria

 

8 thoughts on “Påven och kyrkan. En farlig påve uttalar sig.

  1. Keijo, det är sant- de sista tiderna är här för länge sedan, och runt om oss blir allt bara värre, påven är så falsk som man kan bli och hans hantlangare runt om i världen, de pratar om fred och de gör tvärt om. Bränderna ökar, man skjuter ijhäl varandra och det kommer att bli mycket svårt i Sverige med alla mord, förödelsen har börjat här, alla vill ha vapen och man roar sig med TV-spel som går ut på att vinna och döda så många som möjligt. Det kommer naturkatastrofer här som man sällan sett.
    det är en sjuk värld- en ond värld vi lever i!
    Många lever ett svårt liv pga av tro över hela världen och det kommer att komma här också, vi ber för alla som verkligen vill vara näära Jesus, och känner honom i sina hjärtan.
    Gud välsigne dig.
    /Maria

  2. Kära vänner nu är det sista tiden och bibel säger ,atta många falska profeter uppstår och Anti Kristus har redan lyft sig upp och har gjort så mycket ont och kristna har blivit dödat och slagit och har kastat till fängelse .så vänner be för vänner som lider idag ,tack med välsignelse ,keijo södertälje

  3. Det här är en knepig sak/debatt, men med Guds ögon är den solklar.
    Varför skall man försvara sig inför evangelium? man kan lyssna o lära.
    Jaa lögner från helvetet finns det många! Skulle vi göra folk illa om vi berättar om evigt liv och omvändelse? Så fel.
    Paulus sade att vi ska predika evangelium/vittna både då det passar sig o då det inte passar sig. Härligt!
    Det går mot de tider då vi inte FÅR predika om honom! Därför skall vi be Gud att vi får nå folk varje dag med evangelium—om det är hans vilja så kommer vi att få nå många innan SVERIGE STÄNGS för evangelium! och det lär INTE dröja länge!
    ALLA behöver JESUS, både hbtq och lögnare och prostituerade och fattiga och lytta- ALLA “samhällsklasser”! Fattiga, rika, medelklass, fula och snygga, handlare och direktörer och städare………………………………JESUS kommer snart.
    /Maria

  4. Evangeliet är diskriminering?

    Ursäkta jag hade fel i kopplingen “hbt + moderater och skriker”, det var ju andra hbt-personer som gapar det var frågan om!

    FN lag säger att ingen kan diskrimineras för kön, sexuell läggning, hudfärg, sociala preferenser osv och det betyder att vara mot samkönade äktenskap (helst i kyrkan) och vara mot abort är diskriminering.

    Att påverka någon i trosfrågor är också diskriminering, eftersom alla har rätt till religion och rätt att inte bli övertalade, enligt mänskliga rättigheter. Detta gäller särskilt “svaga grupper” som sjuka, gamla, deprimerade osv.

    Hade denna diskussion med en person på stan i lördags. Han tyckte man inte ska ge evangliet till grupper som inte kan försvara sig, sa han.

    Vem lyssnar till evangeliet om inte halta och lytta?

    Evangeliet är ju till för människor som behöver Guds kärlek och förlåtelse. De som redan har ett tungt ok att bära på förstår budskapet om Jesus utan stolthet och tar emot det som ett glatt budskap. De som är i sina karriärer och båtar och resor har inte tid att höra på evangliet oftast, sa jag till mannen. Att man skulle “diskriminera människor” och “hoppa på svaga grupper” när man talar om Guds erbjudande om frälsning, är en lögn från helvetet. Så måste man se det! Det är ju inte Guds vilja att vi ska vara tysta i rädslan att stöta sig med de som behöver höra Guds budskap.

    Evangeliet som är Guds kraft tilll evigt liv för syndare, hur skulle det kunna vara det samma “diskriminering mot svaga grupper?” Följer man dessa s.k. lagar som förbjuder Gud? Vi har inget att skämmas för! 🙂

  5. Moderaternas eget hbt-förbund Öppna Moderater vill “ta pulsen” på nya arbetsmarknadsministern Elisabeth Svantesson (M), och har bjudit in henne till ett möte. Statsrådet tackar ja, kan SvD.se berätta.
    Nya arbetsmarknadsministern Elisabeth Svantesson (M) vid pressträffen i Riksdagshuset i Stockholm i samband med riksmötets öppnande.Nya arbetsmarknadsministern Elisabeth Svantesson (M) vid pressträffen i Riksdagshuset i Stockholm i samband med riksmötets öppnande. JANERIK HENRIKSSON/SCANPIX
    20 september 2013 kl 17:18
    När statsminister Fredrik Reinfeldt i tisdags avslöjade att Elisabeth Svantesson (M) blir ny arbetsmarknadsminister tog debatten snabbt fart. Hon har ett förflutet som medlem i Livets Ord och har också arbetat för den abortkritiska organisationen Ja till livet. Även det nyblivna statsrådets motstånd mot könsneutrala äktenskap har kritiserats.

    Moderaternas hbt-förbund – Öppna Moderater i Stockholm – väljer nu att bjuda in partikamraten Elisabeth Svantesson till ett möte för att diskutera hbt-frågor på arbetsmarknaden.

    Men också för att ”ta pulsen på henne beträffande hbt-frågor i allmänhet”.

    – Vi vill prata om hur vi ser på arbetsmarknaden, diskriminering på arbetsmarknaden och sådana frågor. Jag är inte ett dugg orolig över att hon skulle ha konstiga åsikter, det vet jag att hon inte har, säger Fredrik Saweståhl, ordförande för Öppna Moderater, till SvD.se.

    – Jag känner ju Elisabeth lite grann, och tycker att hon är väldigt, väldigt kompetent och kunnig när det gäller arbetsmarknadsfrågor, fortsätter han.

    Fredrik Saweståhl anser att de senaste dagarnas debatt med anledning av Elisabeth Svantessons bakgrund är ”bisarr”.

    – Människor skriker homofob om henne för att hon råkar ha en religiös tro. Det är tråkigt, och visar en bild av Sverige som jag inte tycker om, att vi har den typen av intolerans.

    Inför partiets stämma 2007 skrev Öppna Moderater en motion om en könsneutral äktenskapslag, ett krav som de moderata ombuden ställde sig bakom. Elisabeth Svantesson tillhörde kritikerna, och lade ned sin röst när riksdagen 2009 röstade om den nya lagstiftningen.

    – Eftersom sex miljarder människor anser att äktenskapet är till för man och kvinna kan vi ju inte vara en sådan liten minoritet, sa hon till den kristna tidningen Dagen.

    Fredrik Saweståhl konstaterar att Moderaterna har ”en bestämd hållning” i frågan.

    – Vår partistämma röstade med överväldigande majoritet ja till detta 2007, och det är det som är grunden till att Sverige överhuvudtaget kunde införa en lagstiftning. Jag har respekt för att det finns människor som inte delar den här uppfattningen, men nu gäller partiets linje.

    Enligt Linda Norberg, som är tillförordnad pressekretare till Elisabeth Svantesson, har arbetsmarknadsministern tackat ja till dagens inbjudan från Öppna Moderater, och ”ser fram emot mötet”.
    /Maria
    Underliga tider vi lever i!!!/M

  6. Länk till svensk debatt

    “Hbt-moderater skriker homofob om nya arbetsmarknadsministern med förflutet i Livets ord!”

    1 Ska ministern lynchas för att ha fått ett jobb som minister och att hon är kristen?

    2 Får man inte ha egna uppfattningar och sprida dem i ett demokratiskt samhälle? Det är inte bara homosexuella som har uppfattningar!

    3 Är det diskriminering och hets mot folkgrupp att vara mot abort? Prata om moralism!

    Alla som arbetar offentligt måste tydligen vara för det Bibeln kallar synd, annars får man gå!

    http://www.svd.se/nyheter/inrikes/oppna-moderater-vill-ta-pulsen-pa-svantesson_8539594.svd

  7. Påven är inte charmig om man frågar mig, han är livsfarlig, och hur man kan ha en sådan “tro” är ofattbart, och vad man gjort människor under alla dessa år. Skall man upphöja sådana personer! Demokrat- en lögnare. Jag har faktiskt inga ord för honom eller de tidigare på tronen………………JESUS KRISTUS är min Herre, jag hoppas att påven blir frälst men jag tror det inte, jag tror han är den siste påven innan slutet.
    Tack för din kommentar, den är sann.
    /Maria

  8. I påvens programförklaring: “Vi måste hitta en ny balans, annars kommer även kyrkan sannolikt att falla som ett korthus, förlora renheten och doften av evangeliet.”

    RKK har aldrig förstått vad Evangeliet om Jesus Kristus är för något. Då hade de inte förföljt och mördat Herrens tjänare i hundratals år. RKK kan inte förlora annat är anhängare och pengar! Låter hårt, men kyrkan står ju i vägen för Kristus.

    Hur kan man ära Kristus och be till Maria om nåd och frälsning? Hur kan man utpeka rika personer som “hädare”, avrätta och sen ta deras mark och hus och hem i Kristi namn? Det bryter mot hälften av Guds bud på en enda gång!

    Någon kommenterade att nye Påven är liberal med orden: Han är den förste Demokraten! Al Gore, Bill Clinton, B Obama och Påve Francisco!

    Säkert gillar man påvens charm. Ja, han är klart charmig. Det är poängen! 🙂

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.