Ondskefulla andar, Guds dom, syndens konsekvenser….

 

search_1443362748

Foto Maria

Foto Maria

 

Den som inser allvaret i Guds dom kan knappast låta bli att berätta om hans nåd och förlåtelse för andra. 

Gud kommer att få sista ordet. ALLA kommer en dag att få se den Allsmäktige. Ingen vet när tiden är inne, men vi kan lita på att Gud har världen i sin hand. Han har fullständig kontroll över utvecklingen i världen. Han ser vad som sker och skett, nu senast vad som sker i Ukraina och i alla de länder där övergrepp och död och mera sker.

Joel ser en väldig skara som väntar på domen. Åtskilliga miljarder har levt, lever och kommer att leva på jorden före domens dag och alla utan undantag kommer att dömas av Gud. Är du en troende kristen och har varnat människor för syndens konsekvenser?

*

Joel 3:9

Ropa ut detta bland hednafolken, kalla till helig strid. Väck upp hjältarna, låt alla krigsmän komma och rycka fram. 10 Smid era plogbillar till svärd och era vingårdsknivar till spjut. Låt den svage säga: “Jag är stark.” 11Skynda er att komma, alla ni hednafolk häromkring, och församla er. Sänd, HERRE, dina hjältar dit ner.12 Låt hednafolken resa sig och dra ut till Josafats dal, ty där skall jag sitta till doms över alla hednafolk häromkring. 13 Låt lien gå, ty skörden är mogen. Kom och trampa, ty pressen är full, presskaren flödar över, ty deras ondska är stor. 14 Det är skaror på skaror i Domens dal, ty HERRENS dag är nära i Domens dal.

*

Matt 24:21 Ty då skall det bli en så stor nöd att något liknande inte förekommit sedan världens begynnelse och aldrig mer skall förekomma. Matt 24:22 Och om inte den tiden förkortades, skulle ingen människa bli frälst. Men för de utvaldas skull kommer den tiden att förkortas.

När Jesus talar om framtiden gäller det händelser både i den nära framtiden och i den yttersta tiden, precis som det gör i Gamla testamentets profeter.

*

Upp 16:14 De är ondskefulla andar som gör tecken, och de beger sig ut till kungarna i hela världen för att samla dem till striden på Guds, den Allsmäktiges, stora dag.

(Världens härskare….i en strid mot Gud. Fallna änglar som har förenat sig med satan i upproret mot Gud. Vi skall inte blanda oss in i det ockulta, (Läs Upp 9 som handlar om bl a ockulta ting, trollkraft, trolldom).

Bibeln är sann och i den står allt som skett och som skall ske och fram för allt så står det om Guds godhet och nåd och om frälsning  för människorna.

Truth

 

/Maria

 

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.