Om du hungrar, Om du törstar, Om du vacklar…/Guds Ord

 

imagesbibel

Bibeln är Guds ord. Jag har många biblar, men en är jag särskilt fäst vid, den är begagnad  och jag vet inte vem som har haft den, men inuti den står några ord som någon skrivit  där, som jag vill ta med här. Det är ord som verkligen borde tas med då man berättar att man är en troende. Människor som inte är troende har svårt att förstå att man kan älska Gud och hans ord och för mig personligen så betyder min tro allt och jag håller inte inne med det.

*Om du hungrar, Här är brödet.

Om du törstar, Här finns vatten

Om du vacklar, Här är stödet

Är du fattig, Här finns skatten.* 

De orden är sanna! De orden är så sköna. De orden stämmer precis med hur det verkligen är med just GUDS ORD! De är livsuppehållande och verkligt aktuella VARJE STUND-  alltså ALLTID.

Det finns överallt människor som är verkligt törstiga och hungriga efter mat och vatten men också efter andlig föda. Guds Ord är den andliga föda man behöver, själen törstar, och det är därför som så många är oroliga och deprimerade och ledsna- de har inte Guds ord som hjälp genom allt. Jag kan också vara mycket ledsen- har varit mer än ledsen i mina dagar- men GUD och GUDS ORD  har gett mig den hjälp jag behövt. Att söka frälsning är det bästa för en människa, då får man ett nytt liv och en ny inriktning och man är FRI.

NamnlösMaria

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.