Mitt vittnesbörd /Maria

Gud har gjort under i mitt liv. Många sådana.

forgiven

Livet är inte lätt det har jag verkligen fått erfara. Herren har frälst mig och det är det största och bästa.  Vad som kommer sedan vet jag ej.

Jag blev frälst genom en telefonlur/samtal med väninna. Det bästa som skett mig. I och med denna frälsning så gick mitt liv i kras- som splittrat glas. Sedan dess, 1989, har jag kämpat med sorger av olika slag och är fri i JESUS men har ett arbetsamt liv.
Allt är INTE ett glimmande OBEKYMRAT LIV då man mött JESUS- så säger många att det är. De står i predikstolarna och ropar ut sitt roliga och underbara liv i JESUS. Inget tycks fattas dem. Jag förlorade allt då jag mötte Jesus. På den vägen blev det: Korsvägen. Oskyldig, men sargad. Trött på allt men gått vidare- hela vägen. Starkt berörd av Jesus så trodde jag att jag var en ok och bra människa, ja det var jag MEN JAG FICK MÖTA FRÄLSAREN och gå en annan väg, HANS VÄG!
JESUS har gjort allt för mig och hjälpt i allt- hela tiden. Jag är enormt tacksam för tiden jag har haft och har med JESUS. HAN är min Herre. Jesus dog för dig och mig- Ära honom.

Kanske detta är …. något att tänka på. Att tänka på också: -Människor UTAN verklig Gemenskap! Det är inte ok. MEN, STÄNDIG GEMENSKAP MED HERREN, UTAN KYRKA! Det är värt allt- /Maria

2020 är NU och livet är tufft, det är svårt att vara en troende, men prövningarna har lärt mig mycket, ja mycket! Att vara bostadslös var inte vad jag önskat mig precis. Gud har en plan med det också.

2016: Ja det har verkligen hänt mycket sedan J Dahl lade in mitt vittnesbörd på sin sida.  Jag kommer att skriva, om Gud vill, om allt som skett, under och mirakel och sorger och galenskaper som vår familj gått igenom,  men Gud har varit med och burit oss igenom, fast man kunde tro att man inte skulle överleva allt. Hur få allt det på pränt..ja vi får se. Många års kämpande börjar ta sitt slut och snart kan jag skriva om allt, så tror jag.

/2017  Ja det blev värre.   Detta året har varit ett mycket plågsamt år där bara HERREN har kunnat hjälpa i ALLT. Inte trodde vi att sorgerna skulle vara så svåra som de åren vi haft i svåra pinor.

2019: ja det har verkligen skett saker i mitt liv.   Söker bostad sedan 2018 och har verkligen det svårt, men man bryr sig inte om att hjälpa en människa i nöd, det har jag fått erfara på många olika vis. Så sorgligt.  Jag älskar Jesus och han kommer att HJÄLPA. 

2020:  det värsta i mitt liv skedde… MEN mirakel kom 2021!! Flyttning och lugn och ro. GUD gjorde det! i sista stund!    Men  sorgen är stor över allt som skett, det är en PÅGÅENDE LIVSSORG. 

Min youtube kanal:  Den nyaste youtubekanalen: 

https://www.youtube.com/channel/UCOWexdM7wlrOg4_vC9v_v0A

https://www.youtube.com/user/MariaEvighet

Var välsignad. /Maria

I am saved by Jesus Christ

17 Comments

17 thoughts on “Mitt vittnesbörd /Maria

  1. Hej Ulrika, Välkommen hit till sidan! Idag är världen så kluven och ensam och förstörd, och våra nära och kära har det inte lätt nu för tiden.Ungdomar och lite äldre har en tuff tid, ja vi alla är påverkade av allt runt omkring. Ja jag ska be att Gud är med på olika vis och påverkar dem som behöver förändringar. Gud välsigne dig och de dina. Gud är god och vi måste veta att vi måste böja oss.Välkommen igen och du får gärna maila, se gästbokadress…/Maria

  2. Hej Maria!
    Kan du hjälpa mig med förbön för min dotter, hon mår dåligt. Be att hennes relation med Erik ska bli bättre och starkare. Be att de ska älska varandra och bry sig om varandra. Be att dom ska engagera sig mer i varandra och relationen.
    Tack och guds rika välsignelse Maria<3<3

  3. Hej Jeanette! Välkommen hit! Du har svårigheter och dessa känner jag till må du tro. Därför litar jag på Jesus i allt, han löser oss från elände.Vi kan som sagt inte göra så mycket själva mer än att vara förnuftiga och försöka göra allt vi kan, men vi är begränsade, det är inte Gud.
    Att få ett mirakel är stort och det önskar jag dig av hela mitt hjärta. Det finns fonder du kan söka nu i mars, se efter på Google, sök fond och berätta om din ekonomi, (ett förslag) ansökan skall vara inne den 15 april på vissa orter.
    Herre, jag ber dig att Jeanette skall få ett bättre liv, få hjälp med allt som tynger och gör ont. Du är den ende som kan hjälpa oss med att få bli friska och starka och få hjälp med allt som tynger.
    Gör Jeanette stark och fri och kunna gå ut med ditt ord. Att få bli löst från bekymmer och sjukdomar är människors önskan, möt henne och hennes familj med den stora kärlek du har för henne.Hennes starka värktabletter är inte bra.. Gud, lös henne från värken och behov av sådant hon inte ska ha. Fader, du som är himmelen och jordens skapare, vår pappa, hjälp Jeanette! Hjälp henne med allt hon önskar och behöver, redan idag kan mirakel ske. Du är en god Gud och du hör hennes rop och vad hennes hjärta begär, nu är vi två som ber dig om NÅD och vi tror på hjälp från dig Herre.
    Jag ber i Jesu namn, Amen, och jag tackar dig för bönesvar. Tack Jesus för att du är god och du vet hur vi har det.
    Jeanette, jag önskar dig allt gott och ska fortsätta be, du kan nå mig på mail om du vill prata, jag vet vad smärta är.Olika svåra smärtor i hjärta och i kropp.
    Gud välsigne dig! Kram f Maria

  4. Hej! Jag undrar om jag kan lämna in ett Förbönsämne här hos Er. Om det går bra, så vill jag att ni ska be för mig kvinna och 4 barns mor. Önskar att Herren ska lösa mig ifrån den hemska ångest jag haft en tid. Att problem med ekonomi ska ske ett mirakel med. Att Herren ska lösa mig ifrån starka värktabletter nu. Det klarar jag inte av i min egen kraft. Är så oerhört tacksam om nån vill bedja för detta. Jeanette

  5. Hej Börje, Välkommen hit till sidan. Du har så rätt, så rätt. Visst är det så.
    Hur det än blir och vilka sorger vi än får möta…..har vi Jesus så är vi trygga, även om det kan vara en tåredal på jorden emellanåt.
    Jesus är vår HERRE och trygga hamn.
    Gud välsigne dig. Välkommen att tycka och skriva här igen.
    /Maria

  6. Kommentaren från Lars Ohlsson får stå kvar, men måste meddela läsarna här att Lars gått hem,  Han är hemma hos Herren.
    /Maria

  7. Jag e ny frälst för tre månader sen. Min tro vaklar .. men jag har den kvar. Har läst en bok om heliga anden författaren Benny hill.. Och jag e rädd för att förlora heliga anden i mej.. För i heliga anden håller jag mej bort från mina frästelser.. Men så fort jag börja tänka på annat än Gud… så håller jag på falla in i frästelser igen.. Hur ska man hålla balansen?? Ska man ha Jesus ord i tanken hela tiden.. allt förrvirar mitt sinne.. Svårt och förklara. Men vet nån hur man håller balansen???????? Mellan sinnet och själen i Gud? Man snackar ju med syndare varje dag.. som kan maipulera än i frestelser eller vad det nu än kan va.. Ibland vet man inte ens vilka som e god elle onda. Även om man tror sej veta ju.

    /Maria säger: Benny Hinn ska man inte över huvud taget befatta sig med då han är en FALSK PROFET, men jag låter alla kommentarer stå här, men håll ögonen öppna för vad ni läser och ser på olika ställen /Maria 2013

  8. Hej Lars.
    Det är underbart det du säger! och jag hoppas att människor kommer in här och tar tag i din mailadress och mailar dig för att få veta att Gud förändrat ditt liv.
    Halleluja! Vad glad jag är!
    /Maria

  9. Jesus betyder allt för mig hadde inte jag haft Jesus att tillgå hade jag nog inte orkat att leva, men han har frälst mig och tagit mina synder upp på korset därför känns det underbart att leva.om någon vill tala med mig så finns min e-mail adress här ovanför.Tack jesus för allt.

  10. Hej Miguel! Tack för detta du skriver. Jag önskar att alla som kommer in här läser det du skriver, för visst är det så: Jesus ger nytt liv och hans kärlek är enorm till oss.Om vi säger ett ja till honom och kommer till honom i ödmjukhet och vill ändra våra liv sker det under! Gud välsigne dig Miguel! Jesus lever! /Hälsn Maria

  11. Hej!
    Jesus och faderns kärlek till oss är obeskrivlig. Mitt liv sprudlar och lyfts fram med den kärleken som Jesus och Gud ger, genom och i, den helige anden. Om du läser detta och inte har kommit till tro så önskar jag att du tror på det vi säger så att du, om du vill, kan närma dig Jesus. När jag bad om förlåtelse förändrades mitt liv. Gör det du också. Du har inget att förlora. Gud välsigne er alla!

  12. Jag är blott en syndare fast i världens band.
    Men jag ber till min Gud att han ska hjälpa mig att sträcka ut min hand.
    För jag vet att hans hand redan är där.
    Redo och klar och hjälpa på färd.
    Så jag ber till min Herre. Jesus ge mig kraft.
    Tvätta mig vit för av synd är jag svart.

  13. Hej Nina
    Visst är Jesus underbar! Han har så mycket kärlek för oss, ja det är omöjligt att säga hur mycket kärlek det finns i våra hjärtan till honom. Tack för dina ord och hälsning. Gud välsigne dig Nina.
    /Maria

  14. Jag älskar min herre jesus! han är så underbar ,med sin oändliga kärek för oss min människor! Vilken härlig sida, herren välsigne denna sida så att den når ut till många människor och ger dem insikt om dig Jesus.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.