Mitt liv nu och då /song video

 

V-ås, handelstr 094

När jag ser tillbaka på mitt liv och jämför nu och då så ser jag en hel del. Framför allt så ser jag hur Gud förändrat mitt hjärta! Det står i bibeln att vi ska ge honom första rummet. Men alla gör inte det, och så gjorde inte jag heller förr!!  Jag visste inte hur det skulle vara…

När jag ser tillbaka på hur jag tänkte och hur jag tyckte, så är det en mycket stor skillnad, för jag har lärt från Gud själv och hans ord, och genom alla hårda prövningar som kommit i min väg.

När jag ser tillbaka så ser jag att jag blivit vuxen min uppgift att vara en troende och att inte vackla i tron och att inte vara rädd för att ta strid då det behövs!

När jag ser tillbaka ser jag tydligt hur jag kan se framåt med tillförsikt, för Gud styr mitt liv. D v s HAN är hela mitt liv, så jag har inget eller ingen att vara rädd för, jag går i ärlighet  och härlighet med honom, den väg han sagt att jag ska gå.

När jag ser tillbaka så ser jag hur mycket gladare jag är mot förr, eftersom problemen då styrde mitt liv och rädslan! Var jag troende då? Javisst, men jag hade inte lärt mig innebörden om honom, och om vem han är!

Nu går jag i framtiden som är den väg jag kommer att fortsätta, tills han hämtar den troende hem. Han styr mina steg och leder mig hela vägen, och jag behöver inte vara rädd, han visar mig troget den smala vägen, den breda är den farliga och felaktiga vägen, den har jag varit på, men den fick jag lämna , tack vare att Jesus frälste mig. Många under har han gjort för mig och min familj.

Vad jag är glad och tacksam!! Vem är väl som han??? Ingen.

NamnlösMaria

 

2 thoughts on “Mitt liv nu och då /song video

  1. Hej Marie, tack för det du berättar här, det är bra att du säger att man trevar sig fram och att det är en lång väg. Många tycks kunna tro att om bara man säger ett ja till Jesus så är allt klart. NEJ så är det ej, det är en lång och ibland mycket svår väg. Så var det för lärjungarna på Jesu tid och så är det för oss alla.För dem som VILL GÅ HELA VÄGEN med Jesus och i TRO.
    Det är bra och härligt att jag kunnat vara till hjälp, och man kan väl säga att det finns en del saker på denna sida som visar på svårigheter och inte på en RAK och ROLIG och KUL väg utan mycket svårigheter!
    Man säger i en hel del församlingar att man är utan Guds beskydd om man går ur där, men så är det ej, för då hade man väl varit död nu då i stället, om inte Gud skyddat mig/oss.
    Den som har bestämt sig för att tro vad det än kostar den har kommit långt och kommer också vidare. Gud finns i våra hjärtan och han kommer att leda oss hem.
    Gud välsigne dig.Ja att min man är frisk det är underbart och härligt och vi tackar Gud och det är nästan lite overkligt, men mycket verkligt. Gud är god.
    Kram f Maria o H

  2. Hej Maria!

    Jag har trevat mig fram till det förhållande jag har idag till GUD FADER..Det har varit en lång väg…Att växa till att förlita mig på Jesus,har inte varit det enklaste väg att vandra på.Jag är otroligt glad att jag nått den position jag är i dag…Eftersom jag fått mycket hjälp från denna blogg har jag kunnat vandra vidare,trots att det inte varit den lättaste vägen,men känner så stor tacksamhet till Maria!-Är glad att din man,blivit helad…Fantastiskt!!!

    Kramar från Marie

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.