“Min FRID ger jag er”. VÅGA TRO på det! Och lev efter det! Joh 14:27

Namnlössol

Joh 14:27

Frid lämnar jag efter mig åt er. Min frid ger jag er. Inte ger jag er en sådan frid som världen ger. Låt inte era hjärtan oroas och var inte modlösa.

Är dessa ord sanna?  ja sannerligen är de det!  Jesus har gett mig frid. Där allt ser fullständigt hopplöst ut och man bara vill springa och gömma sig för man inte vet vad man ska göra—- men stopp nu!  Det är ju INTE vi som ska göra något, och vi behöver INTE springa och gömma oss då förtvivlan kommer över oss!! När vi lagt våra LIV i HERRENS HÄNDER och vi råkar ut för otroligt omöjliga saker som VI INTE KAN LÖSA SJÄLVA, då har vi Gud där som VET BÄST.  Läs texten igen och förstå att det vi inte kan, det kan HAN.

Jesus såg på dem och sade: “För människor är det omöjligt, men för Gud är allting möjligt.” [kap]
Jesus såg på dem och sade: “För människor är det omöjligt, men inte för Gud. Ty för Gud är allting möjligt.” [kap]
Han svarade: “Det som är omöjligt för människor är möjligt för Gud.” [kap]

Jag småler lite sorgset men glatt då jag ser vad som skett i mitt liv och hur många tårar som flutit iväg och hur maktlöshet har styrt. Men i allt detta må du tro så har Herren varit med på helt underbara sätt. MIN FRID ger jag er! Ja så säger han i ordet, och vet du: det är sant. VÅGA TRO på det! Och lev efter det!

Ingenting kan skilja mig från Jesu kärlek! Tack Herre!mini-graphics-butterflies-247201

Hvem kan skille meg fra Kristi kjærlighet

 

name-graphics-maria-545505

 

4 thoughts on ““Min FRID ger jag er”. VÅGA TRO på det! Och lev efter det! Joh 14:27

  1. Hej Mirjam! Välkommen hit! Vad fint att du hittade sången du ville skicka som uppmuntran! Välkommen tillbaka hit, det finns massor att ta del utav. Jaa Herren känner verkligen de sina och utbildar dem i sitt ord. Herrens frid och välsignelse till dig! /Maria

  2. Idag 30 oktober 2020 och “covid-tid”. Ville sända uppmuntran till en vän. Sökte på orden “Min frid ger jag er…” Och hamnade på denna sida. Har nu skickat vidare. Tack för orden och den vackra sången!
    För mig ett tecken att “Herren känner de sina”
    Frid o välsignelse!
    Mirjam

  3. Hej! Så kändes det att skriva de orden. De var av erfarenhet. Herren hjälper i allt, allt. Han ensam är Gud och min Herre, den jag litar på för evigt. INGEN annan kan göra det han gör. Han är så god emot mig.Han gör under och hjälper i varje stund, varje andetag får vi från honom. Gud välsigne din dag!och tack för dina värmande ord.
    Hälsn Maria

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.