Livets bok

Får kontra getter

https://experimentlandet.blogg.se/2019/july/

Enligt Jesus/Gud så är en människa ”utvald” från tidernas begynnelse (alltså lång innan dennes födelse) genom att den har sitt namn skrivet i ”livets bok”. Namnet finns alltså i denna bok långt innan den föds och någon gång under livet blir frälst till Jesus vilket kan ske i unga år eller på äldre dar.

Det finns inget i bibeln som lär att namn (människor) läggs till i denna bok ”livets bok” allteftersom tiden/tiderna går. Däremot kan vi läsa om att det är möjligt att en människa får sitt namn borttaget/struket från ”livets bok” efter att den har blivit frälst och av egen FRI vilja har valt att lämna Jesus.

Att FALLA i synd har inget med detta att göra (det kan alla Jesus lärjungar göra och gör vilket är något som Jesus är medveten om) utan vad det handlar om är ett MEDVETET val att gå bort från Jesus, det vill säga att då och genom detta börja att VANDRA i synd och tycka om det.

Detta är något som inte de så kallade ”kristna” i kyrkorna och samfunden vill höra talas om. De tror (vill tro) att det går att bli frälst och ”utvald” genom att skaffa sig kunskaper om Jesus och om bibeln och genom att arbeta på att få mindre bra karaktärsdrag att försvinna.

På så sätt menar de att går det att bli en Jesus lärjunge, ett får eller en UTVALD. Att det går att bli Jesuslik genom egna ansträngningar!

Med andra ord så är det enligt dessa möjligt för vem som helst att LÄRA sig att bli en Jesus lärjunge/en utvald om de vill detta och är ihärdiga och helst lär sig bibeln både framlänges och baklänges samt låter sig döpas i någon kyrka (deltar under söndagsgudstjänsterna och vid andra tillfällen) och efter det ställer upp för ”kyrkan” i vått och torrt.

Då har de så att säga sitt på det torra inför evigheten och behöver inte frukta för att något kanske inte står rätt till. De blir garanterade av kyrkorna ”ATT ALLT STÅR VÄL TILL” (att de gör allt rätt), så länge de ger av sin tid och av sina pengar och inte minst älskar världen (GETTERNA i världen) och allt vad som finns i världen och vad världen åtrår.

Men är detta verkligen sant om vi tänker på att Jesus kom till jorden för att söka upp ”DE FÖRLORADE FÅREN”? Är varenda levande människa ett potentiellt förlorat får (UTVALD och inskriven i livets bok) som någon gång under livet kommer att ta emot frälsningen/ ta emot Jesus om vi ser till vad bibeln och Jesus lär?

Varför talar Jesus om får (förlorade får, de som är utvalda och som finns skrivna i livets bok sedan tidernas begynnelse enligt bibelns egna ord) men som ännu inte har tagit emot frälsningen alternativt har haft en möjlighet att göra det men av egen fri vilja förkastat den) kontra getter (världens människor)? Varför talar han om Guds rike kontra världens rike?

Kan en get verkligen bli ett får (ett förlorat får) och varför skulle en get ens vilja bli ett får? Trivs inte getterna i regel ypperligt bra i världen? Är det inte getterna som styr och kontrollerar världen med hjälp av sin herre Satan? Njuter de inte av vad världen (inklusive getterna i världen) har att erbjuda dem i form av status, pengar, framgång etcetera?

Så varför skulle de vilja bli får och varför talar de falska kyrkorna om för dem att detta är möjligt när det är omöjligt att förvandla getter (som har en annan herre, han som styr över världens rike, och som trivs med det och gladeligen tar emot allt vad denna herre kan ge dem) till får?

Alla måste få en chans att bli frälsta brukar man säga från så kallat ”kristet” håll men vad är det som är så bra med att bli frälst i denna världen? Är det inte mycket bekvämare att leva i denna världen som ofrälst, som icke utvald (inskriven i livets bok) och att fritt kunna njuta av vad världen har att erbjuda?

Att bli frälst till Jesus innebär ju om vi får tro på vad Jesus/apostlarna och bibeln lär, att försaka det mesta som världen har att ge och att lida ont! Att tvingas lida som Jesus led i världen! Det innebär att bli en fiende till världen (går det att vara en vän till världen och samtidigt en vän till Gud/Jesus?)och att bli sedd och behandlad som en dåre av världen som hatar de ”sant” frälsta!

Är det något som getterna (de som älskar och trivs i samt får sin tillfredsställelse från världens håll, från getterna) frivilligt vill (kan) ställa upp på? Att försaka och lida på alla sätt som finns?

Eller är sanningen den att det enligt de falska ”kristna”, ulvarna i fårakläder (deras kyrkor/skökoväsen), går att vara både ett får (en utvald, en sann lärjunge) samtidigt som man är en get eller en ulv i fårakläder? Att det går att älska både Gud/Jesus (att tillhöra Guds/Jesus rike) samtidigt som man älskar mamon (världen, världens system, med alla dess getter och genom det tillhör världens rike)?

Varför detta vurmande för getterna från kyrkornas håll vilka inte vill bli får och som aldrig kommer att kunna bli det? Som sagt en get kan aldrig bli ett får men den kan bli en get i fårakläder eller som bibeln säger och som nämnts, en ulv i fårakläder.

Varför vill man prompt ha in dessa i sina kyrkor och samfund för att där kunna intala dem att de visst är får (självklart är de får, vad annars)?) när de är getter som älskar att samarbeta och att kompromissa med världen och med getter som har valt att inte bli medlemmar i någon kyrka men som ändå tillhör samma fålla (get fållan) och art?

Se denna video som talar vidare om detta med får kontra getter:

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.