Livet i Kristus /Livets mening.

 

Livets mening är att finna Guds rike i sitt inre.

Människor söker efter livets mening och det pågår kanske hela deras liv.  De borde söka Gud och bli hans barn, det är det som är meningen med livet.
Se denna sida nedan och läs om denna fråga och få förklarat för dig vad Livets mening är. /M

http://369614.hotellet.bahnhof.net/InreKraft.html /Bror Espegrens hemsida

2 thoughts on “Livet i Kristus /Livets mening.

  1. Hej Janne. Ja det är en klar förklarig till vårt nya liv- livet i Kristus.
    Vi måste ta till oss det Jesus har gjort för oss, det han säger.
    Det som är jobbigt i denna världen är ju att så många far illa av sin egoism och andras egoism och smutsigheter, Vi kan inte ändra på det, men ge vissa vinkar om att de gör fel.
    När människan får insyn om att den är fördärvad och gör helt gelaktiga saker i sitt liv och får kännedom om Jesus och hans kraft, aknske man kan komma någonstans i denna eviga diskusssion…
    Vi kan ingenting göra i våra liv, om vi inte har Kristus.
    Om vi inte har Kristus då går vi vägen som leder till evigt fördärv.
    Jesus är vägen sannigen och livet. Det vet vi.
    /Maria

  2. Tack för inlägget!

    Vilken klar sida, som förklarar vad som hänt sedan Jesus frälsning kom till människorna! Det är inte i oss själva vi kan gör gott (eftersom vi har en gammal natur som är sig lik).

    I kontakt med Kristus får vi en ny natur – hans natur (inte vår längre). Så gör vi hans villja (inte vår längre) och lever i hans liv.

    Vad egoismen lett till är lätt att se. Egoismen kan inte tämjas särskilt enkelt (den är ingrodd i oss). Därför måste vi gå upp med Jesus på Korset, för att komma till andra sidan.

    Jag undrar om vi slarvar bort vår tid på att reta upp oss över krig och korruption (egoismens verkningar) som är så lätta att se? Vi kan ju inte ändra riktningen på världen. Det är ju Jesus som kan det. Ändå är det ibland olidligt att se hur människor ljuger för varandra och hoppas på den (stora) egoismen. Egoismen hos “stora människor” är den samma som hos små. Verkningarna är större.

    Vi är ju helt klart inlåsta som fåglar i en bur – buren är förhoppningen på oss själva som “goda och respektabla människor”, låsta som vi är i den gamla natur (världens tankesätt). Hur ska vi bli respektabla, med villjekraft? Där räcker ju inte meditationer och lärd lagläsning (om man läser NT). Naturen förblir den samma. Däremot får vi insikt om att vi är syndiga (genom lagen).

    Fantastiskt att Jesus ville ge oss en ny natur, där detta är passé och där livet finns hos honom (som en gång skapade det)! Jag tycker Hebreerbrevet är en av de finaste böckerna i NT (Alla är fina på olika sätt!)!

    “Ska vi lösa några problem här på planeten”, får vi gå till honom, läkaren och livgivaren.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.