Livet i Kristus/ Kristus uppstod- det gör den troende också

 

Ef 2:4 Kristus uppstod- det betyder att vi också kan uppstå (1 Kor 15:2-23)
och att vi har fått kraft så att vi kan leva ett kristet liv idag (Ef 1:19) Allt detta lägger Paulus in i uttrycket “härligheten tillsammans med Kristus”. Vår evighet med Kristus är garanterad eftersom vi har del i vad som  hände då Jesus uppstod.

Den troende har alltså något underbart, ja mer än underbart att se fram emot.

Varför vill inte den otroende vandra i denna sanning på väg mot evigheten?

De pratar om döden och livet- vet de vad döden innebär för en ofrälst, och vet de vad döden är för en troende? Det är som det står ovan, en dag bär det till himmelen och Jesus, men de flesta tror att ALLA hamnar där. Det är fel.

/Maria 

4 thoughts on “Livet i Kristus/ Kristus uppstod- det gör den troende också

  1. Hej Marie, jaa visst är det det viktigaste! Att ha allt klart med Jesus och tro. Det viktigaste i livet. OM vi står fast och inte lämnar Jesus en millimeter….så hör vi till honom , då vi sagt JA. Vad underbart att höra att din vän funnit Jesus- det är verkligen härligt, det är ett nytt liv. Ja här på jorden måste vi bestämma oss, en dag är det för sent. Gud välsigne dig/er…Maria

  2. För mig är det viktigt att ha klart med Jesus.Jag är säker på att jag kommer till himlen den dagen,när jag dör…
    Min vän som inte pratat om andliga saker tidigare,är nu troende oxå.Jag är så glag och tackar Jesus varje dag för detta.Den största gåvan som finns…
    Vi ska komma ihåg att det är här på jorden
    vi måste bestämma oss vart vi vill tillhöra.

    Marie

  3. Javisst är det så att det verkligen råder delade meningar. Hur tror folk egentligen? Nu för tiden kan man ju faktiskt få svar på sådana frågor.
    Vi vet ju inte med exakhet hur det kommer att bli, skönast vore att få vara med då Jesus kommer på skyarna, det är min åsikt. jag vill vara med hela vägen…Ja vi vilar efter döden och Jesus kommer åter och hämtar de sina. Det är klart att det är svårt att veta hur det blir, men enligt bibeln så ska vi tydligen dö och så få sova…tills…..1 Kor 15 berättar för oss om denna fråga! /Maria

  4. Tänkte på vad som händer efter döden. Precis som de flesta frågor råder det delade meningar om vad det står i Bibeln om döden och livet efter detta.

    Jag tror idag att de troende kommer till Jesus alldeles efter dödsögonblicket, precis som rövaren på korset, som Jesus lovade att vara i paradiset samma dag som han och Jesus dog.

    Det finns något som kallas själasömn (soulsleep) och de finns de som tror att allt/alla bara försvinner. Andra tror att vi vilar efter döden och väntar återuppståndelsen, Jesu andra tillkomst, andra tror att vi kommer levande till Hades osv.

    Frågan om vad som händer är inte så enkel för os att svara på av förklarliga orsaker. Det är ju bara Jesus som varit på andra sidan och kommit tillbaka (om man nu inte räknar med grekiska myter förstås)!

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.