Kraft? Kärlek? Alla har inte det

Foto Maria
2 Kor 4:7Men denna skatt har vi i lerkärl, för att den väldiga kraften ska vara Guds och inte komma från oss.
Ef 3:17att Kristus genom tron ska bo i era hjärtan och att ni ska bli rotade och grundade i kärleken.
1 Tim 1:5Målet med förmaningen är kärlek ur ett rent hjärta, ett gott samvete och en uppriktig tro.

1 Kor 15:43
Det som blir sått i ringhet uppstår i härlighet. Det som blir sått i svaghet uppstår i kraft.
2 Kor 6:7med sanningens ord och Guds kraft, med rättfärdighetens vapen i höger och vänster hand,
2 Kor 10:4Vapnen vi strider med är inte köttsliga utan har kraft från Gud att bryta ner fästen. Ja, vi bryter ner tankebyggnader

I bibelorden ser du meningar om kärlek och kraft, och från Gud kommer sannerligen den kraft och kärlek man behöver. Det kan finnas dagar då man verkligen inte har kraft att ens stå på sina ben, men Gud har kraft att ge då också. En underbar sann vers:


*Men denna skatt har vi i lerkärl, för att den väldiga kraften ska vara Guds och inte komma från oss.

2 Kor 4:7 talar om den kraft som kommer ifrån Gud och inte ifrån oss själva, för själva är vi faktiskt svaga i mycket. Därför är den kraften jag får ifrån Gud den viktigaste, för han ger mig det jag behöver just då. Det är så mycket kärlek vi behöver ha för andra och jag skulle vilja att människor verkligen hade det de säger att de har. Människor talar vitt och brett om kärlek, men de är kalla och otyglade och många är riktigt onda. Det finns inte tal om kärlek där. Den senaste tiden, ja i månader, har jag mött onda människor, människor som inte har någon kärlek till sin nästa. Det är otroligt otäckt vad människor kan utsättas för. Ja jag har nu fått den erfarenheten också! På toppen på allt annat! Man följer ju inte Jesu ord precis!

Heb 12:12 Styrk därför kraftlösa händer och svaga knän.

JA gör det!


Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.