Kärleken från Jesus. Hur lär man sig att bli en lärjunge?

 

083

 

Kärleken från Jesus, det finaste jag har.

Kärleken i lidandet- Kärleken är större

Lidande i kärleken, och kärleken finns i lidandet

Lidandet kan växa men kärleken växer sig allt starkare,

Plågorna kan tyckas övermäktiga, men kärleken är större.

Orättvisorna kan kännas övermäktiga, men Gud har sista ordet.

Smärtorna kan vara svåra, men Jesus led än värre.

Frågorna kan vara många, men får sina svar en gång.

Kärleken från Gud är större än man kan förstå, och just nu förstår jag inte lidandet, men jag har en Kung, Kung Jesus, att luta mig emot, då smärtorna smärtsamt värker. Jesus, jag älskar dig.  /Maria 2009

*
2 Kor 7:1. Då vi nu har dessa löften, mina älskade, så låt oss rena oss från allt som befläckar vare sig kött eller ande, i det vi fullborda vår helgelse i Guds fruktan.

Ef 4:24. och att ni har iklätt er den nya människan, som är skapad till likhet med Gud i sanningens rättfärdighet och helighet.
2 Kor. 5:17.

Jag säger igen:   Det tar tid att lära känna Jesus. Hans välsignelser går genom tårar, sömnlösa nätter och mycket plåga. OM man är villig att underkasta sig detta så lär man sig att bli en Jesu lärjunge. Det livet är inte lätt och det var inte lätt för hans lärjungar heller, de som fick lida och dödas på olika sätt. Inte satt de i ”kyrkor” i överflöd och prisade varandra och höll med om felaktiga saker. Nej, de missionerade, de glödde i sina hjärtan, de fick gjort nyttiga och underbara saker och Gud använde dem stort.

 

 

 

6 thoughts on “Kärleken från Jesus. Hur lär man sig att bli en lärjunge?

  1. Tack Marie! Ja vi ber och vi tror och vi går vidare på vår väg med Herren! Vi vet vad som kommer både av gott och ont och vi har en HERRE som älskar oss och bryr sig om oss så mycket att vi fått evigt liv. Tänk om människor visste vad de går till mötes då de inte vill tro. Vi går o lever i TRO.
    Varm kram f oss!

  2. GUD VÄLSIGNE ER BÅDA PÅ ALLT SÄTT, MARIA ! VI FORTSÄTTER BE FÖR VARANDRA. JAG VET ATT DET ÄR DEN ENDA VÄGEN TILL JESUS VÅR HERRE. UTAN DENNA KUNSKAP SKULLE ALLT VARA MENINGSLÖST !KRAM

  3. Hej Anders. Tack så hjärtligt för dina ord som är ärliga och fina. Jag försöker att lära och läsa och skriva och vara i bön så mycket jag kan för att gräääva i bibeln och jag har lärt mycket just för att livet har varit tufft. Att vara nära Jesus och följa honom i svåra tider, det är något som många inte kommer att klara av för att de inte känner honom o hans kärlek.
    Har man fått smaka på hans ord och fått sett mirakel han har gjort i ens liv och bönesvar så tvekar man inte att gå med honom.
    Bra att du gått ur nu, det är rätt, för vi ska ju inte följa människor, men följa Gud.
    Man kommer nog att tycka att du är knepig och säga att du inte har något beskydd, men bry dig inte. Vi fick höra att det var slut med Guds beskydd för oss- men det var verkligen då som allt gott också började ske, han var med oss.
    Det kristna livet är inte en räkmacka eller en festmåltid varje dag, det är hårt slit, förtal och elakheter och mycket bekymmer, MEN GUD LÖSER DET! HAN hjälper i allt! kom ihåg det, han är vår Far.
    Tack så mycket Anders.
    Gud välsigne dig och var glad i Jesus. Det är så härligt, ATT: Man kan ha bekymmer som kan göra en “galen” men, när man lärt sig lägga dem till Gud då blir det bra,och med förtröstan går man vidare och KAN VARA GLAD fast man har det dåligt.
    Tack för att du ber, jag är tacksam! Helbrägdagörelse är ett underbart ord som jag vill se förverkligas i många.

    FRID! /Maria

  4. Hej Maria. Jag hoppas att du förstår hur mycket det du skriver för oss betyder. Det du skriver får mig att förstå att set finns en djupare och mer meningsfull väg att gå, tack och lov. Jag längtar efter sanningen Jesus och har nu gått ur församlingen och EFK. Jag har förklarat för dem om Rick Warren och var de kan hitta fakta. Vi får se vad som händer. Det kristna livet går ju inte ut på att slippa problem utan att ära Jesus.man måste ju vara noga med Bibeln. Tack för all kunskap du delar med dig av. Självklart ber jag för dig.

  5. Det är värt allt att få vara Jesu lärjunge.Ja det tar tiiid.Ja man lär sig med tiden vem som är HERREN, han som är mäktig och sann.
    Vi kan få vara till så mycket nytta om vi glömmer mycket av oss själva och erkänner hur små vi är.
    Tack för att du ber- jag väntar på stora mirakel- ja helbrägdagörelse.Jag vet att Jesus kan göra allt som är omöjligt för människan.
    Doktorerna har sagt mig att bara GUD kan hjälp MIG. SANT.
    FRID/
    Maria

  6. Hej Maria!

    Underbar visdom du skriver:
    Det tar tid att lära känna Jesus. Hans välsignelser går genom tårar, sömnlösa nätter och mycket plåga. OM man är villig att underkasta sig detta så lär man sig att bli en Jesu lärjunge

    Men jag lovar Dig, det är värt det.
    Jesus är helt SUVERÄN och HANS KÄRLEK
    är viktigast av allt.
    Dessutom har vi förmånen att få BE.

    Jag fortsätter BE för ditt lidande
    dvs. om du fortfarande har problem fysiskt

    mvh Lennart.S

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.