Känn ingen oro, ha inga bekymmer, lägg dem hos Jesus. Påminnelse….Bibelord

 

Foto Maria

Foto Maria

*

Känn ingen oro, ha inga bekymmer. – MEN, stod det verkligen att man inte ska ha bekymmer?  Jodå, jag fick en påminnelse av Gud idag. Vill du läsa?

-Jag tog en liten promenad idag för jag ville sitta i solen, och hamnade på en bänk som inte gick att sitta på för den var för hård för min värkande kropp, så det blev en gunga istället.

Där satt jag och tänkte: Vilken perfekt stund för att ha samtal/bön till Gud, som alltid hör.

Jag tänkte på alla bekymmer med min kropp och andra trängande och besvärliga problem som jag har, och tänkte precis börja be och: javisst klaga också! Sorgen och mitt kött var ju med där jag satt.

Jag hann inte mer än att tänka ca 2 sekunder på eländet så hörde jag tydligt: HA INGA BEKYMMER!

Gissa om JAG blev tyst!  Så underbar Gud är, Han visste innan jag tänkt färdigt eller sagt något, ja han visste var mina tankar var!!

Underbara Fader, min Fader, som vet allt.  Jag har ju lagt mina bekymmer hos Gud, Han påminde mig! Han har ju lovat att ta hand om mig. Hans dyrbara löften.

_ _ _ _ _ _ _ _ _

Bibelord:
Gör er inga bekymmer för något utan låt Gud i allt få veta era önskningar genom åkallan och bön med tacksägelse.    
*   
Matt 6: 7 Och när ni ber skall ni inte rabbla långa böner som hedningarna. De menar att de skall bli bönhörda för sina många ords skull. 8 Var inte som de. Er Fader vet vad ni behöver, innan ni ber honom om det.
*
Matt 6:25 Därför säger jag er: Gör er inte bekymmer för ert liv, vad ni skall äta eller dricka, inte heller för er kropp, vad ni skall klä er med. Är inte livet mer än maten och kroppen mer än kläderna? 26 Se på himlens fåglar. De sår inte, de skördar inte och samlar inte i lador, och ändå föder er himmelske Fader dem. Är inte ni värda mycket mer än de? 27 Vem av er kan med sitt bekymmer lägga en enda aln till sin livslängd? 28 Och varför gör ni er bekymmer för kläder? Se på ängens liljor, hur de växer. De arbetar inte och spinner inte. 29 Men jag säger er att inte ens Salomo i all sin prakt var klädd som en av dem. 30 Om nu Gud ger sådana kläder åt gräset, som i dag står på ängen och i morgon kastas i ugnen, hur mycket mer skall han då inte klä er? Så lite tro ni har! 31 Gör er därför inte bekymmer och fråga inte: Vad skall vi äta? eller: Vad skall vi dricka? eller: Vad skall vi klä oss med? 32 Efter allt detta söker hedningarna, men er himmelske Fader vet att ni behöver allt detta. 33 Nej, sök först Guds rike och hans rättfärdighet, så skall ni få allt det andra också. 34 Gör er alltså inte bekymmer för morgondagen. Den skall själv bära sitt bekymmer. Var dag har nog av sin egen plåga.
*
*
GUD VET…..
    /MariaTro

4 thoughts on “Känn ingen oro, ha inga bekymmer, lägg dem hos Jesus. Påminnelse….Bibelord

  1. Hej Hans! Välkommen hit! Jaaa Gud gör stoora under och mirakel! Är det inte underbart att man får lägga allt i hans händer och gå in under hans vingars skugga, veta att man är TRYGG. Vad bra att du med Guds hjälp slutade med den drogen, den är hemsk. Gud hör alla dina böner och jag önskar dig allt gott och att Gud skall använda dig på det sätt som han tänkt sedan urminnes tider. Hämta kraft i hans underbara nåd och kärlek!
    Gud välsigne dig. Välkommen tillbaka hit till sidan. /Maria

  2. Även jag har lagt allt i Guds händer. Av egen kraft klarar jag det inte. När jag för ett tag sedan drabbades av olycka, vände jag tillbaka till Gud. Jag slutade med alkohol. Herre, jag tackar dig. Hör min bön!

  3. Hej Karin. Gud är allt jag har, honom litar jag på i allt, han är alltid nära, därför var den dagen en alldeles vanlig dag då han talade till mig på ngt av alla de sätt han gör det på. Han gör så till alla dem som verkligen vill höra och göra.
    Ja Gud har verkligen en stor och underbar godhet och kärlek till oss. I bland dras vi med av omständigheterna som kan vara nog så svåra men då ser man ju: HAN ÄR MED.
    Gud är god i alla lägen i våra liv.
    /KRAM f Maria

  4. Bra skrivet! Gud har omsorg om oss, det är lätt att man glömmer det, man dras med och in i omständigheter som blir allt mer invecklade. Mer vardagsbön kan nog vara bra. Ibland kanske Gud också påminner oss att be.

    kram

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.