Kända sånger / Att säga tack….Guds kärlek är…

 

*

Ja det är verkligen sant, att när modet sviker och när kraften tar slut- vem har vi då som hjälper? Jo, Jesus.
När vi i tro öppnar vårt hjärta då kan vi ta emot mer kraft och mer av tillgångar som vi behöver för vårt dagliga liv.

Om det vittnar sången här:

Gud ger mera nåd, när vår börda blir större. När arbetet växer, mer kraft han beter. Vid ökade trångmål hans kärlek fördubblas. När prövningar möta, sin frid han oss ger.

Guds kärlek är gränslös, hans nåd är oändlig, Hans kraft ingen människa utforskat än, Ty av sina väldiga, eviga skatter han giver och giver och giver igen.

När allt vad vi äga av mod synes svika, När kraften är tömd, fast ej dagen är slut, När vi ha förbrukat var tillgång vi äga, Vår Fader har endast begynt att ge ut.

O Herre, för dig vill jag öppna mitt hjärta, I tro ta emot av de skatter du ger Och sedan ge ut, ty ju mera jag giver, Dess mer strömmar kärlek från dig till mig ner.

/Annie J F/

/Maria

 

2 thoughts on “Kända sånger / Att säga tack….Guds kärlek är…

  1. Hej Liene, måste fråga dig, är du en kristen troende på Jesus eller en katolik, jungfru Maria- är bara Jesu moder, inget annat. Uppstått? nej det tror jag inte alls, inte en chans- men katoliker tror det.

    Det är klart man skall gå efter vad Jesus säger och uppmanar oss till- se missionsbefallningen. Nej man kan inte tappa tron om man håller sig tätt intill JESUS och INTE gör annat än att vilja bli mer lik honom och ära honom med sitt liv- då tappar man inte tron- om man överlåtit sig och OMVÄNT sig från sitt GAMLA liv.

    Jesus kommer med det Nya testamentet. Och förklarar buden för oss för de gäller än.
    Sanningen är Jesus Kristus. Svara gärna på om du är katolik och hur du verkligen ser på Maria- se MY SOUL REFUGE på You tube, WF WHITE heter han som predikar om tro och han är fd katolik, en härlig människa.

    Nej jag vill inte vara med i Facebook, där kollar de upp människor och vet allt om dem, jag gillar inte det…inför en orolig framtid med en världsregering.
    Hälsn Maria

  2. sv: Lustigt att du nämner detta om katoliker. Jag blev hänvisad rätt både genom Bibeln och en katolsk bok om Jungfru Maria. Visste du hon uppstått i Fatima för tre barn och visat helvetet. Hon uppmanar oss att gå efter Jesus evangelium och att be för att rädda fler själar. Så klart ska vi sträva efter att få andra också frälsta, men både och. Jag är hur som helst glad att jag hittat rätt:D och jag hoppas jag inte sviker mig själv igen.
    Jag startade förresten en kristen grupp för att vi kristna ska få mer uppfattning om Guds vilja. Jag känner att det är lätt tappa kontakten med bloggar och lätt tappa tron genom att läsa åsikter om tro. Hålla oss till Bibelns ord skulle vi ju:) Sen så kan man dela med sig lovsånger, hillsongs, erfarenheter med Gud, egna kristet inspirerade låtar. Men viktigast av allt är att vi ska hålla oss till kärleken och sanningen.

    Här är facebookgruppen ifall du vill vara med: http://www.facebook.com/groups/116256838528830/

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.