Jesus /Jesus är världens ljus. / Religiösa ledare.

 

“Åter talade Jesus till dem och sade: ”Jag är världens ljus; den som följer mig, han skall förvisso icke vandra i mörkret, utan skall hava livets ljus.” /Joh 8:12
*

I denna vers talar Jesus om att han är världens ljus och att man bör följa honom, inte bara en stund, utan för alltid. Jesus berättar också att det finns falska lärare som sysslar med hyckleri/osanningar och dem skall man inte lyssna på, läs den korta texten jag vill ge dig:

*

Luk 17:1  Och han sade till sina lärjungar: “Det är icke annat möjligt än att förförelser måste komma, men ve den genom vilken de komma!
Luk 17:2  För honom vore det bättre att en kvarnsten hängdes om hans hals och han kastades i havet, än att han skulle förföra en av dessa små.

Denna varning i Lukas kapitel 17:1-2 kan ha varit riktad direkt mot de religiösa ledarna, som undervisade sina lärjungar i precis samma hyckleri som de själva levde i, (se Matt 23:15). De höll vid liv och befäste ett ont system.

*

-Det är verkligen varning för att lyssna och lära av de falska profeter som är idag också. Varje tid har sina villoläror, och nu är det verkligen bistra tider då det gäller att människor inte fördjupar sig i bibeln med den helige Andes hjälp. eller att människor inte tar sitt troendeliv på fullaste allvar! Vad vet jag om det?Det är  för att jag själv har  gjort fel, för att jag själv varit i sammanhang som gjort mig illa och lärt mig fel saker. Därför försöker jag vara extra noga att tala om sanningen som den står i Guds Ord, och jag vill fly från alla som är falska och som talar om ett evangelium som inte är det jag känner och älskar. Kan man göra så mycket mer..än att försöka berätta mer och mer om JESUS och Tro…

Luk 17:26Och såsom det skedde på Noas tid, så skall det ock ske i Människosonens dagar:
Luk 17:27människorna åto och drucko, män togo sig hustrur, och hustrur gåvos åt män, ända till den dag då Noa gick in i arken; då kom floden och förgjorde dem allasammans.
Luk 17:28Likaledes, såsom det skedde på Lots tid: människorna åto och drucko, köpte och sålde, planterade och byggde,
Luk 17:29men på den dag då Lot gick ut från Sodom regnade eld och svavel ned från himmelen och förgjorde dem allasammans,
Luk 17:30alldeles på samma sätt skall det ske den dag då Människosonen uppenbaras.

/Låt oss göra oss fria från denna tillvarons värderingar, låt oss sprida ljuset från Jesus, och ge människorna hans sanningsord./Maria

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.