Jesus /Har du valt Jesus till din HERRE?

1.Du sälla folk, som sagt farväl åt världen, Som upp till fadershuset ställer färden, Låt dig ej dåras mer av synden, flärden. Ditt mål är himlen. Hallelujah!
2.Hur världen dömer dig betyder föga, Till världens domare uti  det höga Lyft du i tron förtröstansfullt ditt öga. Han är din Fader. Hallelujah!
3.När du av törnern sårad här får blöda I kamp mot världen och dess lustar snöda, Så minns, att kort är tidens vdermöda, Men glädjen evig. Hallelujah!
4.Tag nu helt barnsligt blott en dag i sänder, Och vad som än dig under resan händer, Din Gud för dig allt till det bästa vänder. Väl må du sjunga: Halleluja!
5.Så lyft då blickan över jordegruset, Fly mörkrets väg och vandra städs i ljuset. Se, vägen öppen är till fadershuset. Snart är du hemma. Hallelujah!/ J Blomqvist

/Jag hoppas det är många som sjunger med i sången här, vi är ju på väg till Fadern. Vi är på väg till Fadern, även om färden är svår i bland. Vi vet att svårigheter tornar upp sig, och att vedermöda syns därborta. Men om du och de och jag har gett våra hjärtan till Jesus och låtit oss bli fyllda av hans kärlek och glädje, då betyder det föga att försvinna från världen.

Jag hoppas det är många som vänt om från världens tänkade och synsätt, och bara tittar på Herren, och lyder hans ord. Varje dag ser vi människor som till synes bara jagar efter  den stooora kärleken i kontaktannonser och i tv-program. VET de inte att den enda och sanna kärleken finns hos Jesus Kristus? Och att Herren mer än gärna ger dem en man eller en hustru….om de ber om det….

De går miste om livet med Jesus. Och vad värre är, de går miste om evigheten, ja så säger Jesus.

——–

1.Till fridens hem, Jerusalem, Där ingen mer skall synda, Där sorg och strid Byts ut mot frid, Till detta hem vi skynda.
Kör:/ Till fridens hem, Till fridens hem vi skynda.
2.I sorg och nöd, I liv och död Oss hjälp att vara trogna, O Herre kär, Din nåd beskär, Att vi för himlen mogna.
3.Vår möda här tillända är, När vi det målet hunnit, Och sargat bröst En evig tröst I fridens boning funnit.
4.O, sälla frid, Där ingen strid, Skall Guds församling störa. Vår Frälsare Vi skola se, Och städs  hans vilja göra./E Nyström

2 thoughts on “Jesus /Har du valt Jesus till din HERRE?

  1. Att älska livet med Gud, ja det är ju det vi är till för. Korruptionen och ondskan kan vi inte göra ngt åt, men vi kan bestämma oss för evigt liv hos Gud.

    Att ha Jesus nära sig är det bästa och finaste en människa kan få, så vi tackar och prisar för att vi fått gåvan av vår Herre.

    Ja vi älskar livet hos Gud. !

    Gud välsigne dig.
    /Maria

  2. Från att leva för sin egen skull, till att leva för Gud är ett stort steg.

    Och så gör vi så dåligt i från oss, ofta.
    Det här livet tog slut. Och så började nästa.

    Jag vill se framåt.
    Korruptionen och alla sociologiska fäktningskamper är jag trött på.

    Varför försvara människor som ljuger dagarna i ända?
    Och vi ser på när de tar för sig.

    Vi älskar livet hos Dig, Gud.
    Jesus, förbarma dig över oss alla.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.