Jesus hånas, och de hånas som vill berätta om hans storhet, godhet och nåd.

Guds och Abrahams barn

Gal 3:26 Alla är ni Guds barn genom tron på Kristus Jesus. 27 Alla ni som blivit döpta till Kristus har iklätt er Kristus. 28 Här är inte jude eller grek, slav eller fri, man och kvinna. Alla är ni ett i Kristus Jesus. 29 Och om ni tillhör Kristus är ni avkomlingar till Abraham, arvingar efter löftet.
______

-Vi som vill visa på Jesus och berätta om honom och tro, vi hånas. Man har alltid sett ner på en som berättar om Jesus, det är ett faktum.
Man förkastade hans auktoritet för att han var en av deras egna (folket på Jesu tid). De trodde att de kände honom, men icke.

Vi som vill visa på Jesus idag, vi blir hånade. Men vi ger inte upp, för vi vet att han lever idag och skall komma tillbaka, kanske snart. Vad är viktigare än att människor får lära känna honom, innan det är för sent!

Jesus kunde ha gjort större under i Nasaret än vad han gjorde, javisst, men han valde att inte göra det på grund av folkets stolthet och otro.
De under som han gjorde hade liten inverkan på folket, eftersom de inte ville ta emot hans budskap eller tro att han var från Gud. Därför gick Jesus därifrån för att söka upp andra människor som ville tro på hans under och budskap.

Vi ska inte envisas för mycket då människor inte vill höra på våra berättelser/Vittnesbörd, eller annat om Jesu liv och makt.
Vi kan inte förändra någon med vår egen vilja, men vi kan vilja gå vidare i tro och inte sluta att berätta om Jesus. Gud får övertyga människor.
Jesus som ledare: Barmhärtig, Läkare, Rättvis och god, Betjänar sin omgivning, Kung över hela skapelsen.
Men det vill man inte veta….. eller? vill man? Det är bråttom! Varje dag är frälsningens dag.

 

 

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.