Jesus föddes som jude men inte Talmudjude!

Jesus mars

 

Jesus föddes som jude men inte som Talmudjude

FRÅN:

http://experimentlandet.blogg.se/2017/march/jesus-foddes-som-jude-men-inte-som-talmudjude.html

“Han kom till det som var hans eget, och hans egna tog inte emot honom.” Johannes 1:11

Jesus var inte jude i den bemärkelsen som de som är judar i dag menar:

“. . . Judendomen . . . Fariseeism (betyder “Skenhelighet” – min kommentar) . . . Talmudism blev medeltida Rabbinism, medeltida Rabbinism blev modern Rabbinism. Men genom alla ändringar i namn, har den ända till nu fortlevt oförändrat som Fariseeism”. –Rabbi Louis Finkelstein

“Det judiska folket som helhet kommer att bli sin egen Messias. Det kommer att uppnå världsherravälde genom upplösning av andra raser… och genom inrättandet av en värld i vilken överallt judarna ska utöva rätten till medborgarskap. I denna nya världsordning kommer Israels barn att utrusta alla ledare utan att stöta på motstånd…

” –Karl Marx i ett brev till Baruk Levy, citerad i Review de Paris, Juni 1, 1928, s. 574.

“Hycklare! Jesaja profeterade rätt om er: Detta folk ärar mig med sina läppar, men deras hjärtan är långt ifrån mig . Deras vördnad för mig är meningslös, för lärorna de lär ut är människobud.” Matteus 15:7-9

~~~ JESUS var (ÄR) Messias, Skaparen av världen!

” Allt blev till genom honom, och utan honom blev ingenting till av det som är till. I honom var liv, och livet var människornas ljus.” Johannes 1:3-4

Judarna dödade Gud (som är Jesus Joh. 1:1) och hängde upp honom på ett kors.

Satan med hjälp av judarna kunde inte döda Jesus!

Den tredje dagen UPPSTOD HAN FRÅN DE DÖDA!

Halleluja!!

Döden (Satan) kunde inte hålla Jesus kvar i underjorden!

~~~~

“Jerusalem, Jerusalem, du som mördar profeterna och stenar dem som är sända till dig! Hur ofta har jag inte velat samla dina barn, så som hönan samlar sina kycklingar under vingarna. Men ni ville inte. Nu ska ert hus lämnas öde, för jag säger er: Härefter kommer ni inte att se mig förrän ni säger: Välsignad är han som kommer i Herrens namn.” Matteus 23:37-39

“På den dagen skall jag bestämma mig för att utrota alla hednafolk som kommer mot Jerusalem. Men över Davids hus och över Jerusalems invånare skall jag utgjuta nådens och bönens Ande, så att de ser upp till mig som de har genomborrat. De skall sörja honom så som man sörjer ende sonen, och de skall gråta bittert över honom, så som man gråter över sin förstfödde. På den dagen skall sorgen bli stor i Jerusalem, som sorgen vid Hadadrimmon i Megiddopasset. Landet skall sörja, var släkt för sig: Sakarja 12:9-12

“På den dagen skall Herren Sebaot bli en härlig krona och en strålande krans för kvarlevan av sitt folk. Han skall bli en rättens ande för den som skipar rätt och en styrka för dem som driver fienden på porten! Jesaja 28:5-6

Läs fortsättningen här:

http://alertsweden.bloggo.nu/Jesus-foddes-som-jude-men-inte-som-talmudjude/

Och här om vad som hände den protestantiska reformatorn Martin Luther när han skulle översätta bibeln till tyska och hamnade i konflikt med de Talmudtroende (de på de äldstes stadgar troende) judarna (Satans synagoga) som är fiender till Jesus, till de kristna och kristendomen men som kyrkorna av idag omhuldar och kallar för Guds utvalda folk:

http://experimentlandet.blogg.se/2014/march/martin-luther-och-satans-synagoga.html

 

NamnlösMaria

 

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.