Del 1. Jesus är Gud. Han är helig. Kolosserbrevet. Video: 7 verser berättar

 

Bild Maria
Bild Maria

*

I Will Glory In My Redeemer

 

I Sonens rike

Kol 1:13 Han har frälst oss från mörkrets välde och fört oss in i sin älskade Sons rike. 14 I honom är vi friköpta och har fått förlåtelse för våra synder. 15 Han är den osynlige Gudens avbild, förstfödd före allt skapat. 16 Ty i honom skapades allt i himlen och på jorden, det synliga och det osynliga, tronfurstar och herradömen, makter och väldigheter. Allt är skapat genom honom och till honom. 17 Han är till före allting, och allt består genom honom. 18 Han är huvudet för sin kropp, församlingen. Han är begynnelsen, den förstfödde från de döda, för att han i allt skulle vara den främste. 19 Ty Gud beslöt att låta hela fullheten bo i honom 20 och genom honom försona allt med sig, sedan han skapat frid i kraft av blodet på hans kors – frid genom honom både på jorden och i himlen. 21 Också ni som en gång var främmande för Gud och genom ert sinnelag och genom era onda gärningar hans fiender, 22 också er har han nu försonat med sig, när han i sin jordiska kropp led döden. Han vill låta er träda fram inför sig heliga, fläckfria och oförvitliga, 23 om ni verkligen står fasta och väl grundade i tron och inte låter er rubbas från hoppet i det evangelium som ni har hört och som har predikats för allt skapat under himlen och som jag, Paulus, har blivit satt att tjäna.

*

100% PROOF: JESUS CHRIST IS GOD IN 7 VERSES!

 

Text: Del 1 av  2: Detta konstaterande om Jesu gudomliga natur är ett av de starkaste i hela bibeln. Jesus är inte bara jämställd med Gud (Fil 2:6) han är Gud (Joh 10:30, 38; 12:45; 14:1-11). Han ger oss inte bara en föreställning om Gud utan uppenbarar honom- visar oss honom (Joh 1:18; 14:9). Han kom från himlen, inte från jorden (1 Kor 15:47) och är herre över allt och alla. Läs texten ovan igen.

Detta måste man ju kunna förstå och kunna smälta, men många kan inte ens alls förstå att Jesus är Jesus, hur skulle han då kunna vara Gud? Men! Bibelorden/verserna berättar ju klart och tydligt att så är det. Det är en central sanning i den kristna tron. Detta är del 1 om vem Jesus är och en repetition av tidigare artikel om detta. Jag tycket det kunde vara bra att ta upp det igen pga att så många inte alls vill veta detta faktum. Del 2 kommer snart  i denna kategori. 

 

2 thoughts on “Del 1. Jesus är Gud. Han är helig. Kolosserbrevet. Video: 7 verser berättar

  1. Hello, thank you for your comment and welcome to this site..I have listened a lot to the WF White annnd I think he is balanced and speaks according to what he learned as a Catholic and what he has learned about as a Christian. A Catholic is not Christian, and yes, they worship Mary, and that is what the Pope does. They want a NWO and it’s papacy as they work for a nwo
    I think the video and the text says was Pope and the Catholics are. A Catholic is not Christian, it is not the Bible that is their foundation. But God loves all people and wants them turn around and think only on Jesus Christ and be saved. As saved you would not listened to the pope and his falacy. W F White is nog judging, he is teling people about the truth and I think he is rigth to do that. Listen more to him and you should know more about. /I am not so good at write in english/
    // Maria

  2. I really find this man to be extreme. Catholics don’t worship mary. While the RC has been wrong on issues like celibacy and gay marriage, it isn’t a statue worshiping cult of the papacy.

    Look at all of the people Padre Pio helped when he built a hospital. I’m sorry this man feels the need to spread falsehoods about a church he was a mamber of. While not religious system is 100% good, the RC attempts to blend reason and faith.

    Faith in the bible w/o reasion, is a falacy. God loves everybody and WF WHITE should realize this before he damns people to hell for not belivving what he thinks to be true about the Gospel.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.