(Inkl Video) Den som tror på Jesus kommer att återuppstå från den fysiska döden.

 

Foto I-LH

Foto I-LH

De som tror på Jesus kommer att återuppstå från den fysiska döden till ett evigt liv med Gud när Jesus Kristus kommer tillbaka (se 1 Kor 15:52;  1 Thess 4:16)  

Joh 6:40 Ty detta är min Faders vilja, att var och en som ser Sonen och tror på honom skall ha evigt liv, och jag skall låta honom uppstå på den yttersta dagen.”

6:41 Judarna var mycket förargade över att han hade sagt: “Jag är det bröd som har kommit ner från himlen.” 

Jesus sade “Var inte så upprörda. 44 Ingen kan komma till mig, om inte Fadern som har sänt mig drar honom, och jag skall låta honom uppstå på den yttersta dagen. 45 Det står skrivet hos profeterna: De skall alla ha blivit undervisade av Gud.* Var och en som har lyssnat till Fadern och lärt av honom kommer till mig. 46 Inte så att någon skulle ha sett Fadern utom han som är från Gud. Han har sett Fadern. 47 Amen, amen säger jag er: Den som tror har evigt liv. 48 Jag är livets bröd.

Joh 8:51
Verily, verily, I say unto you, If a man keep my saying, he shall never see death.
(The death we are been liberated from through our obedience to Christ is the spiritual death.He has promised to those who follow him eternal life). ONLY Jesus can save us and give us eternal life.

“Judarna” avser de judiska ledarna som var kritiska mot Jesus och inte judar i allmänhet. Johannes var själv jude. ——–

Jag tycker att detta är så underbara ord från Jesus, de är ju rakt på sak och sanning, det vet ju alla som tror på honom och har tagit emot honom i sitt hjärta.

Att äta det andliga brödet innebär att bli ett med Jesus. Vi blir det genom att tro på hans död och uppståndelse och genom att leva enligt hans vilja- ett liv där vi är beroende av hans undervisning och kraften från den helige Ande. Ta emot Jesus i ditt liv.

Läs Johannes evangelium.

 

 

 

 

 

4 thoughts on “(Inkl Video) Den som tror på Jesus kommer att återuppstå från den fysiska döden.

  1. Tack själv för att du tyckte du fick svar.Det om Fader vår jag nämnde är viktigt att veta. Vi ska be som Gud sagt i sitt ord.

    FRID./Maria

  2. Hej Stefan! Jesu bön; Fader vår, lär oss hur vi ska be. Jesus lärde sina lärjungar och vi är också lärjungar.Nej vårt dagliga bröd betyder giv oss vårt bröd idag (den vanliga vardagliga maten som vi måste ha).
    Någon annan förklaring här är långsökt. Så har jag lärt mig.

    Lär dig också om Fader vår att inte läsa de sista verserna som är: och riket är ditt och makten och härligheten i evighet, Amen. DE ÄR FEL! för de är ett TILLÄGG på senare tid, och är inte godkänt! men människor tycker om de raderna. Men som sagt: SÅ lärde inte Jesus ut bönen.
    Sedan ska vi ju ha gemenskap var dag med honom och lära oss och läsa bibeln och be, varje dag, så mycket vi kan.
    /Maria

  3. Vårt dagliga bröd giv oss idag – syftar det på Jesu bröd (Ordet, gemenskap med Honom, Hans vägledning)?

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.