I Kristus är friheten. Kolosserbrevet 2

 Maria

Maria

*

I Kristus är friheten

16 Låt därför ingen döma er för vad ni äter och dricker eller ifråga om högtid eller nymånad eller sabbat. 17 Allt detta är bara en skugga av det som skulle komma, men verkligheten själv är Kristus. 18 Låt er inte fråndömas segerkransen av någon som ger sig hän åt ‘ödmjukhet’ och går upp i syner av änglarnas tillbedjan och som utan orsak är uppblåst i sitt köttsliga sinne 19 och inte håller sig till honom som är huvudet. Från honom får hela kroppen den tillväxt som Gud ger, stödd och sammanhållen som den är av sina leder och senor.

20 Om ni med Kristus har dött bort från världens stadgar, varför uppför ni er då som om ni levde i världen och böjer er under dessa bud: 21 “Det skall du inte röra, det skall du inte smaka, det skall du inte ta på”. 22 Och detta gäller sådant som är bestämt att användas och förbrukas, efter människors bud och läror. 23 Detta uppfattas visserligen som ‘vishet’, med sin självvalda gudstjänst, sin ‘ödmjukhet’ och sin späkning av kroppen, men det har inget värde utan är bara till för att tillfredsställa det köttsliga sinnet.

http://www.folkbibeln.net/chapter/search?offset=1&bok=Kol

4 thoughts on “I Kristus är friheten. Kolosserbrevet 2

  1. Hej Marie! Ja det är sannerligen sant att Jesus är vägen och sanningen och LIVET!- YES! HE IS! Han är HERRE.
    Finns det ngt bättre än att veta det? Finns det ngt annat som är viktigare? NEJ. Finns det något finare namn än namnet JESUS? Nej.

    Kan man få frälsning utan att komma till JESUS? Nej.
    Å underbare Jesus! Tack för att du dog och uppstod för oss!

    Kram till dig Marie! Herren är med dig alltid och har omsorg om dig, han ger kraft.
    /Maria

  2. JESUS ÄR VÄGEN,SANNINGEN OCH LIVET! Det är det första uttryck ur Bibeln,man får läsa på din sida!
    Det är så sanna ord!

    Tack Maria för allt!

    Marie

  3. Hej Marie! Tack för din kloka kommmentar, det finns verkligen människor (och de blir fler o fler)som tillber änglar! och det är helt fel. Det är BARA Jesus vi ska tillbe, och jag har en artikel om detta i den kategorin om änglar som klart säger ifrån, dvs bibelordet säger ifrån. Det är all möjlig bråte i världen idag och trolleri och mörka saker översvämmar i all media. Det är inte rätt.
    Tre eller fyra program i tv på kvällen om spöken och annat hemskt, det ockulta håller på att ta över!
    Gud välsigne dig och varm kram! vi hörs. /Maria

  4. Hej Maria!

    Jag har tänkt mycket på hur folk sätter ängla tillbedjan i centrum! För mig är Jesus det allra viktigaste i mitt liv!
    Jag hoppas att människona ska få klarhet i detta!!Blir bekymrad över att det är så vanligt.
    Gud välsigne dig Maria och din familj!

    Kram / Marie

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.