HOPP. Bibelord. Gud är god och sviker ej. Guds eviga kärlek.

 

Det står en hel del om HOPP i bibeln som är Guds ord till människan.
Du liksom jag är en människa och… vi hoppas på olika saker, ja jag hoppas på många saker i mitt liv, och efter det liv jag lever nu…

Här nedan finns det bara en bråkdel av bibelord om just HOPP, men det är viktiga bibelord för det står om vad Gud lovar oss,och vad han vill ge oss: HOPP om Evigheten, men vi har redan Evigt liv om vi tillhör Jesus och sagt ett ja till honom.
NÅDEN tillhör honom och i den nåden får vi gå som frälsta. Jag tänker ofta på att den nåd han ger den är så stor så att jag ej kan förstå den. Hans barmhärtighet med en människa är så stor att jag inte förstår den. Hans stora kärlek är så stor så att jag ej kan förstå den. Mitt hopp om en morgondag och mycket mer är så stor. Jag får hoppas!!! Han lovar oss så mycket i sitt ord och han bryter inte det han lovat, han är GUD!
1 Pet 3:15 Herren Kristus ska ni hålla helig i era hjärtan. Var ständigt beredda att svara var och en som ber er förklara det hopp ni har.

Matt 12:21 Och till hans namn ska folken sätta sitt hopp.

Rom 5:2 Genom honom har vi också tillträde till den nåd som vi nu står i, och vi gläder oss i hoppet om Guds härlighet.

Rom 5:4 tålamodet fasthet och fastheten hopp.

Rom 5:5 Och hoppet sviker oss inte, för Guds kärlek är utgjuten i våra hjärtan genom den helige Ande som han har gett oss.

Rom 8:20 Skapelsen har ju blivit lagd under förgängelsen, inte av egen vilja utan genom honom som lade den därunder. Ändå finns det hopp om

Rom 8:24 I hoppet är vi frälsta. Men ett hopp som man ser uppfyllt är inte längre något hopp. Vem hoppas på det han redan ser?

Rom 8:25 Men om vi hoppas på det vi inte ser, så väntar vi uthålligt.

Rom 12:12 Var glada i hoppet, tåliga i lidandet, uthålliga i bönen.

Rom 15:4 Allt som har skrivits tidigare är skrivet till vår undervisning, för att vi ska bevara vårt hopp genom den uthållighet och tröst som Skrifterna ger.

1 Kor 13:7 Allt bär den, allt tror den, allt hoppas den, allt uthärdar den. (Kärleken)

1 Kor 13:13 Så består nu tro, hopp och kärlek, dessa tre, och störst av dem är kärleken.

1 Kor 15:19 Om det bara är för detta livet vi har vårt hopp till Kristus, då är vi de ömkligaste av alla människor.

2 Kor 5:11 Vi vet alltså vad det är att frukta Herren, och därför försöker vi vinna människor. För Gud är det uppenbart hurdana vi är, och jag hoppas att det också är uppenbart för era samveten.

Ef 1:18 Jag ber att era hjärtans ögon ska få ljus så att ni förstår vilket hopp han har kallat er till, hur rikt och härligt hans arv är bland de heliga

Kol 1:27 Gud ville visa dem vilken rik härlighet denna hemlighet är bland hedningarna: Kristus i er, härlighetens hopp.

Titus 2:13 medan vi väntar på det saliga hoppet: att vår store Gud och Frälsare Jesus Kristus ska träda fram i härlighet.

Titus 3:7 för att vi ska stå rättfärdiga genom hans nåd och bli arvingar med hopp om evigt liv.

 

 

 

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.