Hjärtats inst/ Förhärdade hjärtan! Död./Bibelord

 

 

Man ska ju inte döda, men man gör ju det- man ska inte hata men man gör ju det, man skall älska sin nästa, men man gör inte det…..

 

http://www.expressen.se/nyheter/eritreas-regim-skakar—diktatorn-holl-langt-tal/

Fängslade Dawit Isaak nämndes inte.

*

http://www.expressen.se/nyheter/kvinnan-dod-efter-brutal-gangvaldtakt/

Kvinnan dog.

*

Två artiklar och man ser att det är inte bättre i världen nu än förr. Det finns fortfarande fruktansvärda tillstånd där man faktiskt fortfarande  mördar med berått mod, för alla förstår väl att man inte kan slåss med järnrör eller tortera människor utan att de faktiskt kan dö. Vad säger Gud om den saken? Den tydligaste meningen han kan säga är ju : Du skall icke döda!  men man gör ju det! Nedan kan du läsa olika bibelord om mördande och otukt och mer som Gud avskyr!

*
Job 24:14 Så snart det dagas stiger mördaren upp, han dödar den nödställde och fattige, och om natten blir han tjuvars like.

1Joh 3:15 Den som hatar sin broder är en mördare, och ni vet att ingen mördare har evigt liv i sig

Matt 15:19 Ty från hjärtat kommer onda tankar, mord, äktenskapsbrott, otukt, stöld, falskt vittnesbörd och hädelser.

Upp 9:21 Och de ångrade inte sina mord och sin svartkonst, sin otukt och sina stölder.

Rom 1:24 Därför utlämnade Gud dem så att de följde sina egna begär och bedrev allt slags otukt och förnedrade sina kroppar.

Rom 1:27 På samma sätt övergav männen det naturliga umgänget med kvinnan och upptändes av begär till varandra. Män bedrev otukt med män och fick själva ta det rättvisa straffet för sin förvillelse.

Rom 13:13 Låt oss leva värdigt, det hör dagen till, inte i utsvävningar och fylleri, inte i otukt och lösaktighet, inte i strid och avund.

1 Kor 5:1 Det talas om att det förekommer otukt bland er, sådan otukt som man inte ens finner bland hedningarna, nämligen att någon lever ihop med sin fars hustru.*

1 Kor 7:2 Men för att undvika otuktssynder skall varje man ha sin hustru och varje hustru sin man.

Ef 5:3 Men otukt och allt slags orenhet eller girighet skall inte ens nämnas bland er, det anstår inte de heliga.

Kol 3:5 Döda därför era begär som hör jorden till: otukt, orenhet, lidelse, lusta, och girigheten som är avgudadyrkan.

1 Tess 4:3 Detta är Guds vilja: att ni helgas, att ni avhåller er från otukt,
1 Tim 1:10 för dem som utövar otukt och homosexualitet, för slavhandlare, lögnare, menedare och för alla som står emot den sunda läran –

Hebr 13:4 Äktenskapet skall hållas i ära bland alla och den äkta sängen bevaras obefläckad. Ty otuktiga och äktenskapsbrytare skall Gud döma.

Jud 1:7 Så är det med Sodom och Gomorra och städerna däromkring. På samma sätt bedrev de otukt och följde onaturliga begär. De står som ett varnande exempel och får sitt straff i evig eld.

Upp 9:21 Och de ångrade inte sina mord och sin svartkonst, sin otukt och sina stölder.
Upp 14:8 Ännu en annan ängel följde efter, och han sade: “Fallet, fallet är det stora Babylon, som har gett alla folk att dricka av sin otukts vredesvin.”

/Maria

 

6 thoughts on “Hjärtats inst/ Förhärdade hjärtan! Död./Bibelord

  1. Otäckt program, och vissa är utvalda av media för att föra talan om den nya tiden- new age- humanismen- utan Gud i samhället!
    Gemenskap, på vilket sätt? med flum på agendan?
    Leva bättre tillsammans? Hur då?

    Bibeltro är inte new age, bibeltro är tro på Guds Ord, och hur många har det idag?
    Det är bara Jesus Kristus som kan rädda människorna, han är sanningen som ALLA behöver. Vi ska bära frukt, dvs ge ut till andra Guds ord.

    Ja vi är kvar i Kristus, hur ont det än gör, och vi bär frukt, och vi kan glädjas åt evigheten med Jesus.
    man kan inte bygga en egen religion, vi behöver ingen religion, Jesus är inte en religion, han är Gud. Han är Herre.
    /Maria

  2. Religionsprogram på SVT

    Såg några min på SVT-programmet “Annas eviga” idag, man diskuterade “andlighet” utanför kyrkorna: En journalist (ateist), en religionsforskare (som studerat religiösa upplevelser) och konsulten Alexander Bard talade om att människor behöver religion utan Gud (dvs humanismen).

    Människor klarar sig inte en och en (fastlåsta i sina headsets) och behöver gemenskap. Än hur vi gör kommer människor att vara religiösa på ett eller annat sätt, sas det i programmet.

    Alexander Bard sa att det är dags för en syntes mellan världens synsätt och andliga perspektiv ( dvs New Age) för att människor ska leva bättre tillsammans, holistiskt helt enkelt.

    Programledarinnan var avslappnad och intreserad av diskussionen.

    Jag tänkte: ni fyra i studion är alla på samma sida. Humanismen kan förenas med andliga tankar (New Age) utan att det stör.

    Bibeltro kan inte förenas med annan andlighet. Gud kan inte dela sin värld och sin Son som vill ge oss evigt liv med något annat. Hans är äran i evighet!

    Håller vi oss kvar vid Sonen (bär fram hans ord), kan han rädda andra. Det är inte kristna som räddar andra människor, vi bär HANS frukt, vi har ingen frukt – vi är grenar på olivträdet, för att använda en liknelse hos Paulus.

    Kristus bär SIN FRUKT, människan bär sin frukt Adam/Eva).

    Vi ska inte bli Kristus, låt Jesus Kristus vara Kristus!

    Bli kvar i mig, säger Jesus. Så bär vi frukt (Joh 15:4).

    Människor vill ha sin religion, som de bygger själva.Vi behöver ingen religion! Om vi håller oss fast vid den ende Herren.

  3. Nej det är inte populärt att diskutera homosexualitet och att säga nej till det. Det är normalt för många men inte för mig, och jag vet vad Gud säger om det. Det står tydligt och klart ett stort NEJ till det i Guds Ord, men det vill man inte låtsas om.Tala om förhärdade hjärtan och synd.

    Varför skulle Gud tycka synd om oss då vi gör tvärt emot hans ord? han vill ju inte att människan skall gå sin egen väg.VIll man inte lyda så gör man ju fel och man borde ju ha ett samvete- men många är så hårda att samvetet aldrig får tala och inte heller Gud inom oss.

    Ett samhälle som gör dessa fel kommer ju att förgås, eller hur. Samhället i vår tid anser att man får göra som man vill. man behöver inte bry sig om Gud, och det gör man ju inte heller som sagt.

    Vilket elände!
    /Maria

  4. Det är inte populärt att diskutera homosex och lös hetro-sex eftersom det är normalt idag.

    I flera av verserna ovan (Romarbrevet kap 1 slutet) jämför Bibeln dessa båda. Det talas inte om att Gud tycker synd om oss eller i Jesus förlåter oss, för att vi gör saker som han vet är skadliga för oss.

    Att ligga med varandra är en handling, det är inte en NATUR som måste levas ut.

    Kan vi inte bums förstå vad Gud menar låter han oss förhärdas så att vi inte ser vad han menar. Vår natur kommer av vår ovilja att förstå Gud.

    Det går att göra något åt detta! BE om befrielse!

    Vad gör kristna som vet att båda typerna av sex är synd enligt Gud?

    Vi gör samma saker och fördömer sen de som gör det
    (Romarbrevet kap 2 handlar om detta)!

    Sex är naturligt. Otrohet (och homosex) är brott mot Guds lag som är till för att människor ska leva i kärlek till varandra, inte göra varandra illa.

    En enkel fråga

    Hur ska ett samhälle kunna försvara sig om männen flörtar med varandra, när de borde hålla koll på fienden?

    (Denna fråga kan inte vårt samhälle svara på)

  5. Hej Kyllikki Ja det är fruktansvärt hur man behandlar andra och hur människor förhärdar sina hjärtan så att inte Gud kan komma in och rätta till felen och ge frälsning. Samhället borde vara bättre och mer inriktat på att göra rätt, bara Jesus kan ge oss den möjligheten till omvändelse.
    Kram/Kyllikki

  6. Fruktansvärt är det vad det är och INGA lagar kommer att hjälpa oss,utan ENDAST Jesus är våran hjälp!!!
    Kram f.Kyllikki

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.