Helvetet /Satan dräper människor/Ut och evangelisera

 

“Ye generation of vipers, how can ye escape the damnation of hell?”
the words of Jesus Christ in Matthew 23:33 

 Sade Jesus detta eller inte? Tror man att Guds Ord är osanning?

Vad vet du om helvetet?  Vad vet du om  självmord?
I århundraden har de flesta troende/ religiösa och även icke-religiösa människor har trott på helvetet, men få pastorer idag att säga mycket om det, möjligen av rädsla för att kränka människor. I denna länk hoppas jag att du vill ta reda på hur det ligger till med frågan om helvetet finns eller ej, här finns fler predikningar om helvetet m m.http://www.intoutreach.org/helltorments.html

OCH:

Mer än 32.000 människor i USA begår självmord varje år. Statistiskt innebär det att en person var 15 minuter dödar sig själv, man uppskattar man att ett självmordsförsök görs varje minut. Självmord är den näst vanligaste dödsorsaken bland högskolestudenter. Dubbelt så många kvinnor försöker att mörda sig själva som män, men fyra gånger så många män lyckas. I över 30% av de fall där självmord är framgångsrik, är fylleri eller alkoholism en faktor .* Läs i denna länken om självmord:

http://www.intoutreach.org/Suicide.html

Vi lever i en värld som styrs av SATAN. V i lever i en värld som inte alla orkar med, men de kanske inte vet att det är satan som härskar i världen. Många saker i livet är oerhört svårt att leva med och satan tar tillfällena i akt att förstöra männikors liv.

Vi lever alla i en värld som kommer att förgås, men vi får ägna alla år vi har åt att leva med Gud, leva för evangelium. Vi lever i en värld där människor redan pinas som om de vore i helvetet, men det gäller att NÅ DEM- DE personerna som INGENTING VET, vare sig om helvetet eller himmelen. ! Är du redo?….

Jesus gör fortfarande mirakel.

/Maria

2 thoughts on “Helvetet /Satan dräper människor/Ut och evangelisera

  1. Vi har likadana tankar ser jag/vet jag. De talade mycket i radio i denna vecka om att hjälpa människor att dö, men…då vet de ju inte vad Gud säger om den saken! Självmord likaså, det blir ju helvetet efter det.
    Det är bra att du ber för dem du går till- de behöver dig på alla sätt. Arbetskamraterna förstår kanske inte ditt språk, men de kommer nog så småningom att fatta. Du är ju en ärlig människa- de kan inte missförstå eller inte fatta att du menar allvar med din tro.

    Ja vi ska bära frukt- mycket frukt helst och framförallt god frukt. Jag tror att när väl gudsfruktan kommit en människa till del så börjar den goda frukten synas- när man börjat förstå i sitt hjärta att Gud finns varje sekund i ens närhet och ser o hör allt, även tankarna- då vet man att han är med och man vill glädja honom.

    Människan har gjort människan till ett högre stående djur- Gud har skapat människan till sin avbild- hur går det ihop? Nej just det det går inte alls ihop. Låt Gud regera- låt honom leda!
    Ja vi bör ära och prisa Gud- det är människan till för. Vi får så mycket gott. /Maria

  2. I en artikel av Jonathan Edwards i länkarna talar han om hur människan är skapad att ära Gud. Gör hon inte det är det lika bra att “göra ved av henne.” Vi har fått så mycket gratis och har så mycket att vara glada över. Vi har ju ett hopp.

    Om ens tro inte bär frukt är den inte värd mycket och helvetets ugn väntar.

    Bära frukt verkar betyda – sprida sin tro till andra människor och frälsa dem till Kristus.

    De vore ju enklare om de ville höra på budskapen och inte vara “allergiska mot kristna.”

    Vissa man talar med gör allt för att undvika samtal om Gud.

    Jag är inte bitter över det men man måste ju välja situationer och inriktning på ett rätt sätt för den människan.

    Innan jag var frälst tyckte jag Livets Ords sätt att sprida tro var det värsta. De tar inte den ickefrälstes frågor eller invändningar på allavar utan klämmer några extra “Jesus älskar dig” mitt i samtalet. Det funkade inte på mig i alla fall. man måste ju dela en känsla innan man kan rycka med i den.

    Idag hade vi mycket tal om döden kring fikabordet på jobbet. De flesta har ingen tro och kan börja tala om eutanasi och liknande, även om de gillar de sjuka personerna vi går till. Jag brukar be för dem och har sett hur Herren kommer till flera gamla damer. Han är där hos dem. Om de ändå kunde se det!

    Kanske måste vi avprogrammeras för att se evengeliet.
    man våste ha blivit rejält tveksam till världen (genom olycka, besvikelser etc) för att orden ska sjunka in.

    De flesta människor man möter verkar tro att människor är ett slags intelligentare djur, som vill ha roligt så länge det varar.

    Om de ändå fick se vad Gud kan göra!

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.