He knows my name. Jesus är HERRE. Jesus is LORD. Bibleverses

Bibeln är ingen lätt bok att förstå, hur skulle den kunna vara det? Det tar tid att lära sig förstå hur bibeln skall fungera i ens liv och hur man skall leva efter Guds ord. Men sakta men säkert, för den som inte ger upp, kommer det att visa sig att man behöver Guds ord och det kommer att visa sig hur man växer med uppgiften att vara en troende och kunna lära sig vad Gud vill i ens liv. Svårt? – jadå, men det ordnar sig med vilja och träning. Några bibelord som är lika viktiga som de flesta andra för en troende kommer här.

Tänk att Jesus har all makt både i himmelen och på jorden, det visar hans storhet som Herre och Gud. Tänk att Jesus känner varje människas hjärta, ens inre, och han vet exakt vilka som tillhör honom och vilka som låtsas göra det och vilka som inte bryr sig om honom ett dugg. Tänk att Jesus vet exakt hur man bör och skall be, och hur man lär sig att förstå Guds vilja genom bön och hur han ger oss bönesvar på de böner han anser vara bra för oss att få svar på. Han vet ju allt. Tänk att Herren Jesus är så god i allt och han är vår HERDE, vår Mästare, vårt ljus och vår ledsagare i allt, han är Gud. Han låter oss inte sakna något, men själva kan vi tycka att vi saknar mycket och vi kan vara mycket missbelåtna. Alla frälsta troende är inga perfekta människor, där inte tårar finns. Tänk att Jesus är så god och att han vill lära oss att vi skall välsigna människor istället för att hata dem och svära över dem och skicka förbannelser över dem. Gud vill lära oss att göra allt vi kan för att inte själva råka illa ut i sammanhang som vi tror att vi förstår och har lösningen på- det har vi kanske inte alls utan förvärrar saken med att INTE vara så som Jesus tänkt att vi ska göra eller handla.
Matt 28:18 Då trädde Jesus fram och talade till dem och sade: “Jag har fått all makt i himlen och på jorden.

Matthew 28:18
And Jesus came and spake unto them, saying, All power is given unto me in heaven and in earth.

Rom 8:28
Vi vet att för dem som älskar Gud samverkar allt till det bästa, för dem som är kallade efter hans beslut. /Han känner de som är hans
Romans 8:28
And we know that all things work together for good to them that love God, to them who are the called according to his purpose.

Matt 7:7 Bed och ni skall få
7 Bed och ni skall få, sök och ni skall finna, bulta och dörren skall öppnas för er.
Matthew 7:7
Ask, and it shall be given you; seek, and ye shall find; knock, and it shall be opened unto you:

Ps 23:1 En psalm av David.
Herren är min herde, mig skall intet fattas.
Psalms 23:1
The LORD is my shepherd; I shall not want.

Rom 12:14 Välsigna dem som förföljer er, välsigna och förbanna inte.
Romans 12:14
Bless them which persecute you: bless, and curse not.

/From Pinterest

 

 

 

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.