GUDS ORD. Uppmaning och råd, bibelord

Ef 6:17 Ta emot frälsningens hjälm och Andens svärd, som är Guds ord.


Lever alla människor med orden från Gud ständigt i sitt hjärta och lyssnar på vad Gud har att säga? Från Guds mun utgår ordet, hans ord.
Jag är personligen sååå trött på dem som hånar Gud och hans ord, det ord han gett av kärlek till människan/människorna!
Det står att man inte lyssnar eller bryr sig om Guds ord för att man inte är av Gud, det betyder: man förstår alltså inte hans ord för att man inte är frälst, man har alltså inte blivit väckt i sin ande. Det kan man bara bli genom frälsningen i Jesus Kristus.

Världen blir mer och mer ogudaktig, d v s man blir mer och mer vänd IFRÅN Gud och hans ord, hans ord som det är meningen att vi skall följa för att få evigt liv, få frälsning.
Vad är det med världen idag? Jo den är ännu mer smutsig än den någonsin varit, så smutsig att Gud skulle kunna radera ut jorden nu direkt för att han inte tål människornas smuts. Men..Gud är alldeles för tålmodig och sann för att inte följa sin plan, så slutet kommer inte ännu.

When the desire of my heart, will never come to be...may the desire of my heart become the Kingdom, and only the Kingdom. How? I don't know.  But it has to be, otherwise....the daily drudge, this life will last a seemingly eternity.

Tiden är icke ännu fullbordad, men den kommer att fullbordas, och därför berättar vi troende om Jesus och frälsningen och Guds ord för att man skall förstå att Gud gett oss ett VAL: Att tro på honom och få leva, och få evigt liv, att få komma till himmelen.
Eller man kommer inte att komma till himmelen och man förgås i den eld som kommer över jorden!
Det handlar alltså om Val, välja, förstå och ta emot honom, ja det är frågan om vilket man gör. Här nedan finns en liten bråkdel av alla Guds ord som förklarar vad människan borde göra och vad den inte gör.

“But he answered and said, It is written, Man shall not live by bread alone, but by every word that proceedeth out of the mouth of God.”
Matthew 4:4 (KJV)

Matt 4:4 Jesus svarade: “Det står skrivet: Människan lever inte bara av bröd, utan av varje ord som utgår från Guds mun.”

4 Mos 24:4 så säger han som hör Guds ord, han som skådar syner från den Allsmäktige, han som faller ner och får sina ögon öppnade.

Josua 3:9 Och Josua sade till Israels barn: ”Kom fram hit och hör Herren er Guds ord.”

Ord 30:5 Allt Guds ord är rent från slagg, han är en sköld för dem som flyr till honom.

Jes 40:8 Gräset vissnar, blomman faller av, men vår Guds ord består för evigt.”

Matt 15:6 då ska han inte hedra sin far eller mor. Ni upphäver Guds ord för era stadgars skull.

Mark 7:13 Ni upphäver Guds ord genom era stadgar som ni för vidare. Och ni gör många andra liknande saker.”

Luk 5:1 En gång stod Jesus vid Gennesarets sjö, och folket trängde sig inpå honom för att få höra Guds ord.

Luk 8:11 Här är liknelsens mening: Säden är Guds ord.

Luk 8:21 Han svarade dem: “Min mor och mina bröder, det är de som hör Guds ord och handlar efter det.”

Luk 11:28 Han sade: “Säg hellre: Saliga är de som lyssnar till Guds ord och bevarar det.”

Joh 8:47 Den som är av Gud lyssnar till Guds ord. Men ni lyssnar inte, därför att ni inte är av Gud.”

Joh 10:35 Om han nu kallar dem som fick Guds ord för gudar – och Skriften kan inte upphävas –

Apg 4:31 När de hade bett skakades platsen där de var samlade, och de uppfylldes alla av den helige Ande och förkunnade Guds ord med frimodighet.

Apg 6:2 Då kallade de tolv samman alla lärjungarna och sade: “Det är inte bra om vi försummar Guds ord för att göra tjänst vid borden.

Apg 6:7 Och Guds ord hade framgång och antalet lärjungar i Jerusalem växte kraftigt. Även en stor grupp präster började lyda tron.

Apg 8:14 När apostlarna i Jerusalem fick höra att Samarien hade tagit emot Guds ord, sände de dit Petrus och Johannes.

Apg 11:1 Apostlarna och bröderna i Judeen fick höra att även hedningarna hade tagit emot Guds ord.

Apg 12:24 Guds ord hade framgång och spred sig alltmer.

Apg 13:5 De kom till Salamis och predikade Guds ord i judarnas synagogor. De hade också med sig Johannes som medhjälpare.

Apg 13:7 Han höll till hos ståthållaren Sergius Paulus, som var en förståndig man. Denne kallade till sig Barnabas och Saulus och ville höra Guds ord.

More inspiration />> BibleGodQuotes.com” width=”271″ height=”316″/><figcaption> <br />  <br /> Maria<br /></figcaption></figure>


			</div><!-- .entry-content -->

	<footer class= This entry was posted on 21 januari 2019, in Evangelium. Bookmark the permalink. Leave a comment

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.