Gud skapade/ Han är HERRE./ Guds bevis på sin kärlek

 

*

Gud och hans bevis på sin kärlek till oss…

Att tro?  ja eller nej..inte bara liite…

Om vi kan lära känna Gud genom naturen och skapelsen behövs väl inga missionärer?

1)
Även om kunskapen om Gud finns låter man den inte komma upp till ytan och förnekar honom därmed.

2)
Även om man tror på Gud vägrar man att inse konsekvenserna av detta. (Är det möjligt att tro utan att ta konsekvenser och förvandlas i omvändelse?)

3)
De som förnekar Gud måste få reda på följderna av en sådan attityd.

4)
Viktigast av allt är att man måste få höra om Jesus Kristus. Till det behövs många missionärer över hela världen.

5)
Jesus själv gav oss uppdraget att gå ut i hela världen och göra människor till lärjungar och sprida evangelium. (Matt 28:19-20).

Att veta att Gud finns räcker inte.Alla måste få reda på /höra budskapet/ att Gud älskar dem. De måste få reda på vad han gjort som bevis på sin kärlek, De måste ges en chans att ta emot hans förlåtelse och leva sitt liv i tjänst för honom. /Rom 10:14-15

*
*Jag läste i nyheter från TT att kristendomen går bakåt och Buddhismen framåt….varför det då? Är det möjligen så att det sker så många knepiga saker i kristendomen /församlingar m m så att man väljer bort att ta reda på vem Gud är eller  man tycker att andra religioner är klarare och tydligare med sina budskap?  MEN! Det är ju vi troende som ska lysa och vara framme och vittna och berätta!  Vi måste evangelisera och berätta om bl a himmel och helvete-  MEN det vill man inte höra, det är obekvämt….Men det är faktum att Jesus varnar människan för otro! Läs mer ur bibeln här på sidan, m m.  /Maria

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.