Gud hör bön. Stormarnas vrål. Gud har kontrollen.

Gud hör bön

Stormarnas vrål. Gud har kontrollen

 

Känslor som du lever med..(N N)

Ja, du ger kraft åt orden och ingen anar ångesten som inte varit där i klorna på den onde. Ja du ger läsaren besked om livets tråkigheter, men ingen anar vad som ryms i texten, Ja du ger mig rysningar, och jag lever i verkligheten fast många tror jag lever i det blå ,men jag har sett och jag har hört och öronen har nästan trillat av då jag har hört många tysta  ångestskri. Vår Fader i sin himmel, han är klok och vis, för han sänder hjälpen fort och med gudomlig skärpa, då vi tycks gå under i stormarnas vrål! Tack Gud att du har kontrollen.

/DIKT, copyright Maria

*

Ja Gud HAR kontrollen över allt som sker, och undrar du så ska du veta att Gud alltid är med den troende, den som ger sitt liv åt honom och följer honom. Även den troende kan ha bekymmer, många sådana och det är inte lätt. Men, du förstår, det är så att den som LITAR på GUD till 100% den kommer att klara sig och få hjälp. Den som ropar hans namn kommer att få hjälp. Jag är en av dem som ibland ropat dag och natt och Gud har kommit till min hjälp i allt.

Gud hjälper oss med ALLT som vi inte klarar själva. Den troende kan räkna med Guds hjälp varje stund så länge den människan håller sig till Gud och hans ord. Jesus är med oss och han ber för oss och hjälper oss, han är Frälsaren och Mästaren och vi får kalla honom Far.

Vi är barn till en segrare, vi som tror. TROR DU? Jag hoppas att du gett ditt liv åt Jesus, för bara då kan du vandra i trygghet!

Ps 22:20

Men du, Herre ,var inte långt borta!Du min styrka,skynda till min hjälp!

Ps 27:9

Dölj inte ditt ansikte för mig,avvisa inte din tjänare i vrede,du som har varit min hjälp.Släpp mig inte, överge mig inte,du min frälsnings Gud.

Ps 33:20

Vår själ väntar på Herren ,han är vår hjälp och vår sköld.

Ps 40:18

Jag är betryckt och fattig,men Herren tänker på mig.Du är min hjälp och befriare.Min Gud, dröj inte!

Ps 46:2

Gud är vår tillflykt och styrka,en hjälp i nöden, väl beprövad .

Ps 121:2

Min hjälp kommer från Herren ,som har gjort himmel och jord.

Ords 13:14Den vises undervisning är en källa till liv, en hjälp att undgå dödens snaror.
Jes 10:3Vad skall ni göra på räkenskapsdagen, när förödelsen kommer fjärran ifrån? Till vem skall ni fly för att få hjälp, och var skall ni göra av era rikedomar?
Jes 31:2Men också han är vis, och låter olyckan komma. Han tar inte tillbaka sina ord. Han reser sig uppmot de ondas hus och mot hjälp från ogärningsmän.

Neka inte den behövande
din hjälp, när det står i din makt att ge den.

Lyssna! Jag, Paulus, säger er att om ni låter omskära er, kommer inte Kristus att vara till någon hjälp för er .
för jag vet att allt detta kommer att leda till min frälsning genom er förbön och Jesu Kristi Andes hjälp.
för han var nära döden i sitt arbete för Kristus. Han satte sitt liv på spel för att ge mig den hjälp som ni inte kunde ge.
Ja, även dig, trofaste medarbetare , ber jag: hjälp dessa kvinnor som har kämpat med mig i evangeliets tjänst, tillsammans med Clemens och mina andra medarbetare som har sina namn i livets bok.
Lukas är den ende som är kvar hos mig. Ta med dig Markus hit, han är till god hjälp i min tjänst.
När jag försvarade mig första gången var det ingen som kom till min hjälp, utan alla övergav mig. Hoppas det inte tillräknas dem.
Låt oss därför frimodigt gå fram till nådens tron för att få barmhärtighet och finna nåd till hjälp i rätt tid.
Med hjälp av Silvanus , som jag anser vara en trofast broder, har jag skrivit kort till er för att förmana er och bekräfta att detta är Guds sanna nåd. Stå fasta i den .

2 Petr 2:3

I sin girighet kommer de att utnyttja er med hjälp av falska argument. Men domen över dem är verksam sedan länge, och deras undergång sover inte.

Gud är god!

NamnlösMaria

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.