Förväntan på vad Jesus../Rädda världen

 

 
“Ty så älskade Gud världen att han utgav sin enfödde Son, för att de som tror på honom inte skall gå förlorade, utan ha evigt liv. Gud sände inte sin Son till världen för att döma dem utan för att rädda dem.” /Joh 3:16-17/
Dessa verser skall gå ut över världen och bli en sanning till världens människor. De flesta människor vill inte ta emot denna sanning, de vill inte ändra på sig, det är för besvärligt, för då kommer Jesus och ändrar på deras liv.

Det vore väl bra? att få ett nytt liv!

Många känner sig hotade då dessa verser kommer på tal, för mörkret i dem själva syns så tydligt för dem. Låt oss ivrigt vittna om vår övertygelse och vinna fler för Gud. Gud har tänt ett ljus för världen, och det är Jeus som är ljuset, och han säger: TRO PÅ MIG.

När man får en tro, försvinner fruktan och oro, och på Golgata får vi se, och böja oss inför korset. “Han har kommit ner från himlen och är därför större än alla andra.” Johannes 3:31/

Skall vi ha en förvandling hos människan eller i samhället? Det är många som tvistar om denna frågan. Vi kan se Jesus som en slags socialarbetare, som vände upp och ner på människors idéer. Han upprättar individer, för han är Gud. Jesus finns på alla livsområden, och han har sina synpunkter på alla dessa. Jesus vill visa att vi ska respektera ordning och vill att människorna skall leva i den. Jesus var den förste store rebellen, han har åsikter som ingen annan.

Det är också tydligt att Jesus förkastar och fördömer strukturer som skadar människan, och för detta blev han så hatad. Detta kan du läsa i bergspredikan Matteus kap 5. Jeuss är omutlig i sin stränghet. Han prutar inte på lagens krav utan låter brott vara brott, och lag vara lag.

Djupast sett är synd alltid synd mot Gud och därför är Jesu domarfunktion främst den att han ställer oss inför Guds erbjudande om ett rättfärdigt liv. Att inte ta vara på detta är det stora brottet. Har inte människor fattat det? Det behövs klar undervisning om vem Jesus är och varför han är den han är och vad han vill för människorna. Jesus vill att vi ska bli för evigt fria, och jag skulle önska att människor lever i förväntan på vad Gud vill göra i deras liv, genom frälsningen i Jesus Kristus.

*Vidden av Guds stora verk och ära I oändlighetens famn Skall, i evig tillväxt lära Mig att dyrka rätt hans namn. Mera fast i Guds förbund Skall jag slukas varje stund, Varje tanke honom hylla Och han själv mitt hjärta fylla. /Ff okänd

Rättelse: Här fanns en video inlagd m M W Smith men jag har tagit bort den- den tillhör ev den musiken som det är varning för, kristen rockmusik….och det finns fler videor som har sådan musik här…och var lade jag dem…?/Maria

7 thoughts on “Förväntan på vad Jesus../Rädda världen

  1. Hej Anji! Tack för din kommentar! Javisst är det härligt att vi kan hjälpa till att rädda människor till Gud!
    Det är verkligen underbart! Jesus lever och han gråter över människorna…..som inte vill veta av honom.
    Kram Maria

  2. Hej Andreas, ja Christers vittnesbörd är starkt. Och jag kan förstå det för jag har samma erfarenheter, det är märkligt hur lika vår uppväxt är.
    SÅ kivet är inte alltid lätt, men Jesus upprättar och helar! Han gör allt för oss! Han är verkligen HERRE!
    Hälsn Maria

  3. tack det var bra skrivet och en bra text här med! jag funderar oxå mycket på det du fått i kommentaren ovan jag vill så gärna bara berätta för alla visst gör jag de i bloggen men alla andra jag möter varje dag men jag vill locka dom så dom blir nyfikna och tar sej en funderare hehe vilket är svårt måna bara näh men it är de sådär bla bla bla vill verkligen få ut de till alla men som du säger de kommer jag tror det kommer då det kommer heehe alla e vi juh olika min kille hadde värdens samtal med grannskapet alla blev hetl tagna och lyssnade och tog det till sej det e beundransvärt hur han kan få människro så intresserade hehe så medans jhan gör så så får jag blogga så länge hehe!
    jag länkade föresten till din sida på min blogg!

  4. Hej Maria.

    Har du läst Blogg 29 idag (med titeln “Mitt vittnesbörd del 1: Jag är inte rotlös eftersom jag har Jesus”), visste inte att Åberg hade haft ett så svårt liv, det är nästan så jag börjar gråta.

    /AT

  5. Hej Mikaela. Tack för dina goa ord till mig, glad att du gillar denna sidan.
    Att vara medmänniska äre inte alltid lätt och att vara en troende sådan är inte heller lätt, för vi vill så gärna tala om för människor att Jesus lever, och att de borde bli frälsta.
    Ta gärna med en kristen bok eller bibeln eller en kristen tidning med dig ut på stan, på bussen, i parken….
    Alltid kommer det någon som blir nyfiken och vill prata.
    Du kan beställa tidskriften Flammor och ha att dela ut till dem som undrar över tro….ja man kan göra mycket.
    MEN det bästa är att fråga Gud varje morgon vad han vill att vi ska göra. Be att den helige ANDE LEDER dig hela dagen och visar dig vad du är ämnad för att göra. Skriv igen hit om du vill.
    Hälsn o Kram och Guds välsignelse /Maria

  6. Vilken underbar blogg! Här kan jag sitta och läsa länge!
    Jag funderar på en sak.. Ibland känner jag som kristen en uppmaning att gå fram till vissa människor och prata om Jesus! Men vad ska man säga..? För att det inte ska bli påtryckande och så. Vad skulle du säga?
    Tills dess,
    God Bless.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.