Försäkringskassan /Tack för upprättelse. Gud är god.

 

Tack Herre! Du predikar och vi lyssnar och tar till oss dina ord!

Hej på er! Det är många som läst och sökt i de länkar jag har här om Försäkringskassan och om mitt eget sjukärende. Det är många som drabbats av sjukdom och elände. Och jag vill idag berätta om att Gud hört mina/våra böner, också av dem som bett för mig här på nätet.

*
Därför är det en glädje för mig att berätta om att ärendet är Case Closed. Det blev en upprättelse i detta ärende och nu är papperens klara och de säger att mitt sjukärende är avslutat- jag får hel sjukersättning, äntligen är det bevisat att jag inte kan tillhöra arbetsmarknaden, för att jag har många olika sjukdomar som plågar mig. Herren är rättvisans Gud.

*

Det är en glädje att ha fått rätt i detta, efter 4 utredningar som alla har sagt likadant- icke arbetsför. Jag har  Gud att tacka för detta! Han har stått med mig genom alla tårar och sömnlösa nätter och alla omprövnigar av beslut och alla överklaganden som skrivits till länsrätt, förvaltningsrätt m m. Om inte Gud hade varit med hade jag inte orkat. Jag tackar honom och prisar honom och ger honom min kärlek dag för dag.

*

Jag vill också ge ett stort tack till min nya handläggare som verkligen förstod min situation. Vad kan jag säga mer?….

Jag råder dig som sitter i en besvärlig situation att kämpa vidare, och är du en troende så kan ingen rå på dig då du vet att du är sjuk och att Herren leder dig.

År 2009 hörde jag från min Gud att jag skulle få rätt. Ja det tog lång tid, men min tid är inte samma som HERRENS tid!

Nu kan jag börja koppla av så smått och försöka läka, utan tvånget och oron, och förtvivlan. Och i mina tankar tänker jag: HELANDE FINNS! Det väntar jag enträget på! För Gud är stor och mäktig och tar hand om sina barn!
Case closed.

Tack Jesus min underbare vän och ledsagare och HERRE! Ge inte upp, han finns och han vill hjälpa i ALLT!

Han bär våra bördor och talar gott om oss inför vår Gud, vår Far i himmelen!

*Bön kuvar både storm och våg, Går upp för stegen, Jakob såg. Den övar oss i tro och hopp Och låter himlens portar opp.*/E Nyström

*Den som beder han får, står det skrivet. Vilket ljuvligt och förtröstansfullt ord! Likt en källa i öknen det blivit För Guds törstande hjord. */RJ

TACK JESUS.   /Maria

Kan jag stötta och hjälpa någon i sitt ärende så kontakta mig på min mailadr. som finns under kategori OM.  Kram f Maria

* * * * * * * * *

4 thoughts on “Försäkringskassan /Tack för upprättelse. Gud är god.

  1. Hej Karin! jag tackar dig för alla fina goa ord du skriver här. Det är svårt att veta vd besökarna här vill ha, det mesta är ju sådant som Gud ber mig skriva. Under och mirakel, stora och små gör Gud hela tiden, men inte alltid ser man dem. Tiden med FK-striden var mer än hemsk, men försöker hämta mig nu. Jag är tacksam till Gud som lät mig få rätt och jag är glad för att den nya handläggaren förstod problemen.

    D Wilkerson är bra, det tycker jag med, tyvärr kan jag inte översätta så bra- engelskan har försvunnit med sjukdomarna- men en del saker kan jag få med. Jag är så glad för dig Karin och hoppas och ber att du ska få vara med om så mycket fantastiskt. Jag glädjer mig över dig och senast idag tänkte jag att jag skulle maila dig- men du hann före här idag.
    Vårt eget själviska jag sätter käppar i hjulen – och just då i de tillfällena , kan vår tro brista så att vi inte förstår hans kraft och makt.
    Önskar dig allt gott. Gud välsigne dig. Kram f Maria!

  2. Hejsan Maria! Vilka fantastiska inlägg du gjort senaste tiden, alltifrån personliga vittnesbörd till hoppfulll läsning om Jesus och hur vi i allt ska lita på Honom. Jag har bara inte hunnit kommentera, men helt fantastiskt som sagt!!! Ett av inläggen var en länk till en sida om negativa tankar och hur djävulen frestar oss till otro, den läste jag flera gånger för den var så bra. Även länkarna till David Wilkersons texter är lärorika, han berättar om Gud på ett trovärdigt sätt utan att att “lova” för mycket, man vill ju inte få falska förhoppningar menar jag.

    Jag är så glad för din skull att det ordnat sig med FK, tänk vår Gud är stor och Han sviker inte den som trofast står kvar vid Honom. Stort tack till Gud, vår räddare i allt. För Honom är allt möjligt precis som det står i bibeln, bilden på din sons hand var ett sant Guds ingripande.

    Tänk att det är så lätt att bli modlös trots att man ju vet att Gud ändå finns där och kan och vill hjälpa en, kanske inte alltid som man själv vill och man kan få vänta men bönesvar kommer alltid på något sätt.

    God bless
    Kramar från Karin

  3. Hej Janne. jaaa stormen är över- börjar vänta på sol och värme- tiderna har varit hårda för mig- men jag ser framåt och speciellt önskar jag helande till kroppen. Gud och ingen annan kan göra under, men är även så tacksam att FK till slut förstod vad jag velat säga så länge och hade papper på………glädje känner jag…/Maria

  4. Stormen är över! Vad underbart! Snart vår! Sol här idag.
    Vi får tacka för att Gud visar dig vägen genom allt.
    🙂

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.