Förförelser. /Bibelfokus

“Förförelser måste komma!” – Är vi beredda? Eller är vi redan förförda?

Från: http://bibelfokus.se/avfallet

Ett utmanande bibelstudium i videoformat om det stora avfallet i vår tid, om falska profeter och villoläror, falsk andlighet, ekumeniken, och mycket mer.

Avsikten med detta bibelstudium är att visa på det stora Avfall som Bibeln talar om för den yttersta tiden. Det handlar om ett avfall från den bibliska, kristna tron. Många lever i en en obiblisk tro att det skall bli en stor väckelse och skörd i den yttersta tiden, trots att Bibeln mycket tydligt visar på det motsatta. Om det nu skall bli ett stort avfall och vi lever i den tid då detta avfall börjar ske, då är det oerhört viktigt att vi förstår vad avfall är, genom vilka det kommer och på vilket sätt det kommer. Under bibelstudiets gång blir det allt mer klart att det stora Avfallet redan kommit över oss. Bibelstudiet pekar också på den gemensamma grund på vilken de står som i den yttersta tiden strävar efter en global enhet och ekumenik – avfallets ekumenik. Bibelstudiet är uppdelat i två delar.

Gå vidare...

 Lyssna till Del 1 som enbart ljud

Gå vidare...

 Läs Del 1 som text (PDF-format)

Lennart säger också: Beställ video på DVD
De två videofilmerna nedan finns även i hög kvalité på en och samma video-DVD. Du kan beställa denna DVD till självkostnadspriset 10 kr + porto via kontaktformuläret. Extra DVD:er kostar 5 kr/st. Vill du så får du fritt kopiera denna DVD för att sprida till andra så länge du inte är ute efter att tjäna pengar på det. Jag är då tacksam om du skriver samma text på kopiorna som den som står på originalet.

Längd: 1 tim 30 min
Innehåll: Det antikristliga skiftet: ett utbyte av det sanna, bärarna i historien, skiftets apostlar, en annan ande! Avfallets ekumenik. STARKA videoklipp och avslöjande citat!

Gå vidare...

 Lyssna till Del 2 som enbart ljud

Gå vidare...

 Läs Del 2 som text (PDF-format)

Foto Maria
Ps 115:18 Men vi, vi lovar Herren från nu och till evig tid. Halleluja!
Ps 117:2 Väldig är hans nåd över oss, och Herrens sanning består för evigt. Halleluja!
Ps 148:1 Halleluja! Prisa Herren från himlen, prisa honom i höjden!
Ps 149:1 Halleluja! Sjung till Herren en ny sång, hans lov i de trognas församling!
Upp 19:4 Och de tjugofyra äldste och de fyra varelserna föll ner och tillbad Gud som sitter på tronen och sade: “Amen. Halleluja!”
Upp 19:6 Och jag hörde liksom rösten från en stor skara, som bruset av väldiga vatten och dånet av kraftig åska, och de sade: “Halleluja! Herren vår Gud den Allsmäktige är nu kung.

2 thoughts on “Förförelser. /Bibelfokus

  1. Hej Yvonne, tack så mycket! Jag håller inte med om allt där men….det finns mycket bra! Hälsn Maria

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.