Förföljelse av/…en troende kristen-Vad säger Guds ord?

 

*

Tack för alla besök hittills idag, det värmer att se er….. kan man få vara kristen och delge ur bibeln? Ja så lyder min fråga just nu då jag läst en länk som pekar på den frågan. Det blir alltmer vanligt att man ifrågasätts på många vis för att man berättar ur bibeln eller på annat sätt berättar om tro.

Denna länk berättar om elev och  kristen lärare i Philipsburg-  läraren blev suspenderad i 90 dagar för att:

Men… är det Förföljelse av kristna, finns den? Jodå.

http://endtimeinfo.com/2012/12/teacher-faces-suspension-for-sharing-bible-verse/

Ur texten:

En lärarvikarie som jobbat länge i skolan i Philipsburg delade en bibelvers med en elev och eleven ville flera gånger ha upplysningar om bibelstället.
Läraren anses ha brutit mot flera regler/policy, och han fick 90 dagars suspention efter händelsen.
Läraren hade också gett eleven sin egen bibel NT, för att eleven ingen hade, ..och sådant gick ju inte för sig.

Ja sådant händer…och värre. Men!  Skall Jesus hitta troende, äkta troende, som håller hans ord….. då han kommer tillbaka??

*

Ps 27:8
Mitt hjärta tänker på ditt ord: “Sök mitt ansikte!” Ja, ditt ansikte, HERRE, söker jag,

Job 23:12
Hans läppars bud har jag inte övergett, hans muns ord är mig en större skatt än mitt dagliga bröd.

Ps 45:2
Mitt hjärta flödar över av vackra ord, Jag säger: Min sång gäller en konung. Min tunga är en snabb skrivares penna.

Ps 119:50
Det är min tröst i mitt lidande att ditt ord håller mig vid liv.

Apg 2:22
Israeliter, lyssna till dessa ord: Jesus från Nasaret var en man som Gud bekände sig till inför er genom kraftgärningar, under och tecken, som Gud genom honom utförde mitt ibland er, så som ni själva vet.

Upp 3:8
Jag känner dina gärningar. Se, jag har låtit en dörr stå öppen för dig, en dörr som ingen kan stänga, ty din kraft är ringa och du har hållit fast vid mitt ord och inte förnekat mitt namn.

Upp 3:10
Eftersom du har bevarat mitt ord om uthållighet, skall jag bevara dig och rädda dig ur prövningens stund, som skall komma över hela världen och sätta dess invånare på prov.

/Maria

 

4 thoughts on “Förföljelse av/…en troende kristen-Vad säger Guds ord?

  1. Hej Tony, välkommen hit.
    Att man inte får tala om Jesus stör mig..”kristna” ifrågasätter ofta bibeln och vill leva som de själva vill för deras egon är stora. Varför inte böja sig för Gud och få del av det eviga livet!
    Att läsa bibeln som man vill och bara ta stycken av det goda, ja så gör man ju också, det finns många varianter på Kristna…jag brukar säga att jag är frälst, för är man frälst vill man ju inte gå kvar i det gamla beteendet. Sorgligt att man inte vet vilka sena tider det är nu. Det gäller att ta ställning, att gå med Jesus .
    /FRID!
    Hälsn Maria

  2. Det rör mig inte så mycket som när icke troende ifrågasätter Bibelns tillförlitlighet, däremot när kristna gör det och ska stycka upp det efter behag, ja, då är man ute på riktigt djupt vatten.
    Var välsignad!

  3. Je är det inte märkligt, vi har åsiktsfrihet men får inte lov att säga att vi tror eller dela en bön med en sjuk! eller liknande situation!
    Skrämmande. Landet LAGOOM. Kan man hata bibeln? Ja om man inte läst den eller undrar över den. Bibeln är bäst- dvs GUDS ORD till människan borde följas och läsa jämt, då skulle det bli ordning!Jag tror inte bara på fritiden jag tror jämt, pecis som du, hallelujah för det!
    Gud välsigne dig!
    /Maria

  4. Jag har själv varit med om att rykten går om man inte tiger om sin tro. Vi får inte tro på Gud på jobbet och göra något som helst som skulle antyda att det har en betydelse, inte ens i respekt och ödmjukhet. Tro, det får man göra på fritiden.

    Vi lever i ett land med åsiktsfrihet.

    Ingen har läst Bibeln som hatar den, skulle jag tro.
    Tänk vad de missar, Herren är fantastisk i ordets rätta bemärkelse!

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.