Ett ord idag /Guds eviga ord

 

ist2_2701041_love_bible_scripture2.jpg 

Hur kan Guds ord hålla oss vid liv? Världen är full av ondska, men Guds ord håller oss vid liv genom sina löften om seger över ondskan.

 I världens ögon är vi värdelösa utan att ha ett bra utseende eller gott om pengar. Men Guds ord säger att vi är värdefulla därför att det är Gud som har skapat oss och han älskar oss.

 Världen är full av besvikelser, men Guds ord uppmuntrar oss. Världen kan inte ge några varaktiga svar, men Guds Ord har tillfredsställande, eviga svar.

Läser vi de så håller vi oss levande. I Psalmen 119 finns så många underbara ord att ta till sig och lita på. **Jag har helt tappat modet. Ja, jag är totalt uppgiven. Håll mig vid liv genom ditt ord.* 119:25-26.

Pengar tycks vara det som människor längtar mer efter, än Gud. Psalm 119:36, *Ge mig kärlek till ditt ord och låt inte mitt habegär ta överhanden. Vänd mig bort från det som är värdelöst och utan mening, och bevara mitt liv. Säg mig än en gång att dina löften gäller mig, för jag litar på dig och tjänar dig.*

 Viktigare än rikedom är lydnad för Gud, för det är en evig tillgång som gäller i himlen och inte bara här på jorden. (Luk 12:33) Vi ska göra vad Gud ber oss om oberoende av de följder det har för vår ekonomi. Genom att lyda Guds lagar blir vi fria att handla efter hans vilja och att bli vad han har avsett med oss.

Genom att gå på Guds väg blir vi fria att kunna uppfylla hans plan med våra liv.. *Ditt ord, Herre, står fast i himlen för evigt. Din trofasthet består från generation till generation, precis som jorden som du har skapat./Ps 119:89 ..

*Dina ord är som en lykta, som lyser upp stigen framför mig och hjälper mig att inte snubbla* /Ps 119:105

3 thoughts on “Ett ord idag /Guds eviga ord

  1. Idag inser att jag verkligen har fått det absolut nödvändiga goda:JESUS och utan honom kan jag inte leva…jo klart är att jag lever (om Gud vill)men vilket liv,ett liv utan hopp blir det utan Jesus!

    Pengar ett nödvändigt ont sägs det…men det kan ändras till nödvändigt god,vem är det som ser till att vi får pengar:Jesus!!!
    Klart att vi måste vara villiga att arbeta för pengarna så länge vi har hälsan.

    Å andra sidan så människor i världen som vältrar sig i pengar och alla slags lyx utan att har en tanke på de fattiga och de sjuka.
    Sådana rika människors pengar kommer med satans hjälp är jag alldeles säker på!!!

    Kram Kyllikki

  2. HEJ Ja vi kan tänkas vara värdelösa med världens ögon sett
    MEN VI ÄR RIKA för vi har funnit livet!
    Ja visst..så är det!
    Har inte hälsat på på din blogg men jag kommer snart till dig o läser.
    Kram f Maria

  3. I världens ögon är vi värdelösa utan att ha ett bra utseende eller gott om pengar. Men Guds ord säger att vi är värdefulla därför att det är Gud som har skapat oss och han älskar oss.

    detdär var vettigt sagt!:)
    bra jobb du gör med bloggen

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.