ENOCH. Del 1, Den omdiskuterade boken.

 

enoch

The Book of Enoch – Entire Book, R. H. Charles Version (Synchronized Text)

Enoch bok, Del 1 Väktarnas bok, kapitel 15 vers 10 säger:

Och himmelens andar har sin boning i himmelen, men jordens andar, som föddes på jorden, har sin boning på jorden.

vers 11: Och jättarnas andar, som har sitt tillhåll i molnen* (översättn 2012: skall likna molnen), skall vålla fördärv och störta ned och föröva våldsdåd och anställa förödelse och anstifta olyckor på jorden. Och de skall vara osynliga och varken behöva äta eller dricka. Och dessa väsenden skall uppresa sig mot människobarnen och mot kvinnorna, därför att de härstammar från dem.  /referenser till Bibeln: Jesaja 26:13-14  Joh Upp 16:13-14                                  _______________

Det är denna bok om Enoch, (och om Jesus, och om den stora synden på jorden, och Noa och floden och mera) som är så omdiskuterat och hatat och sagt att man inte skall eller får läsa, så hatat att man tog bort den från bibeln..och bibeln är omdiskuterad för att den också säges vara osann, Människor, kom till förnuft och förstå att det finns sanningar som ni inte hört eller läst! eller känt!… som säges, och att Guds ord är sant!

Mer om detta kommer i följande artiklar.Det kommer många sanningar i dagen. Den som har läst denna bok några gånger förstår hur sann den är och den som har läst bibeln och förstår den kommer att förstå Enoch´s bok också, inte med en gång, nej, den är för svår, men med lite tid på sig så börjar man förstå hur stort allt är och vilken mening som LIVET ÄR. Livet med Jesus fram för allt!Han är ju själva livet- det eviga, som vi får då vi tror!

NamnlösMaria

 

 

 

 

10 thoughts on “ENOCH. Del 1, Den omdiskuterade boken.

  1. Hej, välkommen hit! Ja det är en bra fråga, den tror jag många har ställt sig. Jag skulle tro att den är mer andlig än fysisk, och framförallt psykisk, då det t ex gäller ju st den psykiska styrkan som amn måste ha för att överleva? som Jesus på korset hur han orkade, kunde, klara det han visste han skulle gå igenom, men han var ju och är GUD. Hälsn Maria

  2. God skapade människan efter sin avbild, frågan är om det var en andlig eller fysik avbild?

  3. Hej Olle, välkommen hit! Ja han, vår far, vår Jesus är den han är. Många säger att han är svart/neger. Men…. Jesus är den Jesus som frälste mig och förde mig framåt till evigt liv. Jag säger som du: jag älskar honom. Välkommen tillbaka hit! Frid! Maria

  4. Lägg märke till versen innan. Upp 1:14
    ”Hans huvud och hår var vitt som vit ull, som snö, och hans ögon var som eldslågor.”
    ‭‭Uppenbarelseboken‬ ‭1:14
    SFB 15
    Inte bara hans hår utan också hans HUVUD var vitt som vit ull.
    För mig spelar det faktiskt ingen roll hur min Herre Jesus Kristus såg ut när han vandrade här på jorden, Jag älskar han för den HAN ÄR.

  5. Hej, jag vågar inte säga att de är svarta, och jag vet vad bibeln säger om judarna och Guds folk. Du kan läsa mer här om sådant som Gud också sagt:
    https://gospel.jesuslever.eu/vad-menas-med-ny-judaism-bibelfokus/
    https://gospel.jesuslever.eu/falska-religioner-judarnas-kabbala-satan-och-kontroll/ En del säger att Jesus är svart, men det är lite långsökt då det inte
    står så i Guds ord, det står om Jesus som Guds Son, tillika är han Gud och hans sken…Uppenbarelseboken, men hittar inte rätt bibelställe just nu. Lera är lera och den är väl i skiftande färg anser jag.
    /Maria

  6. De finns vissa svarta i USA som hävdar att de är de äkta judarna, hebreerna.
    Dom anspelar ofta på Uppenbarelseboken om Jesus ben.

    Var/är Jesus svart? Gud gjorde de första människan av lera, vilken färg hade leran?

  7. Hej,Enochs bok finns på nätet på sajten Bibeltemplet, och allt som står på sidan håller jag inte med om men boken finns där. Boken ger en klar bild av den tiden och VEM Gud är. Jorden är dessutom platt…läs om det här på sidan- Hudfärg o gyllene brons kan vara mörkt, en blandning mellan brunt och mörkare brunt,jag tror inte att Jesus är ‘vit’. Han är ju från ett land där de flesta är mörka, varför skulle han vara så vit som han alltid avmålas/avbildas, och alla lärjungar mörkare med svart skägg m m kolla befolkningen i Israel m fl ställen. Hoppas du trivs här på sidan, den är inte om andra sajter, här står mer sanningar!
    Välkommen igen /Maria

  8. Joo jag hade en dröm om den boken för några år sedan.
    Det var en kvinna som sa åt mig att inte köpa boken, den innehåller trollformler.

    Men jag ska beställa den snart o läsa den. Har läst hela Bibeln tog mig tre o ett halt år! Så fråga mig inte, kommer ej i håg 🙂

    Läste nyligen igen Johannes uppenbarelsebok. Vilken hudfärg är gyllene brons i ett röd ugn? De stod nått sånt att Jesus ser ut ” hans ben var som gyllene brons…

  9. Hej, Enochs bok är fantastiskt bra och berättar om tiden före floden. Enoch var en man som visste att jorden är platt och han visste hur förråden i himlen sköttes, regn, sol, stormar, vatten, m m. JESUS berättar om Enoch. Här har jag skrivit om på denna sidan:
    https://gospel.jesuslever.eu/enoch-del-1-den-omdiskuterade-boken/ Googla gärna på ENOCH. Man har tagit bort många videos som berättar mycket om den tiden, man får inte veta det man borde. Wikipedia berättar också.http://folkbibeln.it/?search=Enok Många förståsigpåare varnar för boken men det är fel att göra det.
    Hälsn Maria Har du fler frågor så skriv.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.