Det viktigaste om KÄRLEK. Jesus dog för dig./Mår du dåligt.. Gå till Jesus

 

20140508_123945-1Du är älskad av Gud

Det viktigaste som du bör veta om kärlek är nog ändå detta första bibelord här nedanför. Det visar dig att Jesus dog för dig, och att han älskar dig och vill att du ska vandra med honom och lita på honom, och du får evigt liv. Det är stort, det är det finaste du kan få.

Om du tvivlar på att Gud älskar dig och vill att du ska vara hans barn, så kan du vara säker på att hela bibeln berättar om Guds kärlek till sin skapelse. Och DU, ja just DU är ju en del av hans skapelse, du är den han skapat för att han har dig kär. Det är inget konstigt med det, nej, det är verkligen underbart för dig att få reda på. Eller hur?

Ta till dig bibelorden och se att de handlar om Guds kärlek, i varenda mening. Vi som är hans barn ska sträva efter att ha det rätt ställt med Gud och följa honom och lära oss av honom och till sist få vara med honom i evig tid. Evig tid, det är länge det! Så sporra dig själv med bibelns ord i hjärtat och se framåt även om du mår “alldeles kass” just nu. I alla omständigheter där man kan befinna sig, där finns han med! Jag kan lova dig att om du tar vara på ditt liv med Gud kommer du aldrig någonsin att ångra dig. Jag har varit i den djupaste svarta massa och grav, men jag blev FRI. FRI att älska Jesus.

Visst kan det vara mycket svårt och mycket kamp och mycket förtal och mycket smärta att följa Jesus, men han hade det inte heller själv så lätt som du vet. SE PÅ HONOM i allt du gör och se hans död för dig – då får du en glimt av den kärlek han vill ge dig i alla dina dagar!!! Jesus är vägen och sanningen och livet.
OM du undrar vad KÄRLEK ÄR, då ska du få veta att när man älskar Jesus av HELA sitt hjärta, DÅ vet man vad KÄRLEK är! Då vet man att det inte finns någon annan väg att gå, för den breda vägen leder till fördärvet. Den smala vägen med handen i Jesu hand-  där ska vi gå, vi som är hans barn. Gud välsigne dig som vill tro!

*

Joh 3:16 Ty så älskade Gud världen att han utgav sin enfödde Son, för att den som tror på honom inte skall gå förlorad utan ha evigt liv.

1Joh 4:7 Mina älskade, låt oss älska varandra, ty kärleken är av Gud, och var och en som älskar är född av Gud och känner Gud.

1Joh 3:2 Mina älskade, vi är nu Guds barn, och vad vi skall bli är ännu inte uppenbarat. Men vi vet att när han uppenbaras, kommer vi att bli lika honom, ty då får vi se honom sådan han är.

1Joh 4:7 Mina älskade, låt oss älska varandra, ty kärleken är av Gud, och var och en som älskar är född av Gud och känner Gud.

1Joh 4:11 Mina älskade, om Gud älskade oss så högt, är också vi skyldiga att älska varandra

2 Petr 3:14 Därför, mina älskade, eftersom ni väntar på detta, gör allt ni kan för att leva i frid, rena och oförvitliga inför honom

2 Petr 3:8 Men glöm inte detta, mina älskade, att en dag för Herren är som tusen år och tusen år som en dag.

Kol 1:13 Han har frälst oss från mörkrets välde och fört oss in i sin älskade Sons rike.

Kol 3:12 Klä er därför som Guds utvalda, heliga och älskade, i innerlig barmhärtighet, godhet, ödmjukhet, mildhet och tålamod.

1 Kor 10:14 Därför, mina älskade, fly bort från avgudadyrkan.

Ef 5:1 Bli Guds efterföljare, ni som är hans älskade barn.

Fil 2:12 Därför, mina älskade, liksom ni alltid har varit lydiga, så arbeta med fruktan och bävan på er frälsning, inte bara som när jag var hos er, utan ännu mycket mer nu när jag inte är hos er

Joh 19:26 När Jesus såg sin mor och bredvid henne den lärjunge som han älskade, sade han till sin mor: “Kvinna, se din son.”

Luk 3:22 och den helige Ande sänkte sig ner över honom i en duvas skepnad. Och från himlen kom en röst: “Du är min Son, den Älskade. I dig har jag min glädje.”

*

Genom evangelium kan ALLA få reda på att Jesus lever! Att han har evigt liv att ge människor. Det är den troendes skyldighet att sprida evangelium, på det sätt som Gud vill. Fråga honom vad just DU kan/ska göra för honom.

Ske din vilja

 

Maria

Maria

 

name-graphics-maria-545505

 

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.