Det finns bara en Gud/ Jesus är Gud även 2010

   

Vi står inför ett nytt år, och decennium. 2010. Ja det är verkligen märkligt hur fort tiden går. Den som är troende måste komma ihåg sanningen om Jesus Kristus, detta nya år och med glädje vilja förkunna vidare om hans helighet och härlighet.
Kolosserbrevet 1:15-16 kan och vill ge oss en påminnelse om Jesu gudomliga natur, det är det starkaste i hela bibeln.

*Kristus är den synliga bilden av den osynlige  Guden och han fanns till innan Gud hade skapat någonting.
Ja, Kristus är i själva verket skaparen. Han har skapat allt i himlen och på jorden, både det vi kan se och det vi inte kan se, andevärldens kungar och riken, härskare och ledare.
Allt skapades av Kristus för att tjäna honom.*

Detta är sannerligen starka och sanna ord. Guds ord ljuger inte. Jag hoppas att fler och fler, ja tusentals och åter tusentals detta nya år 2010 skall lära känna Jesus Kristus och ta emot honom som Herre i sina liv.
Låt oss alla kämpa för Guds rikes utbredande.
Jesus är inte bara  jämställd med Gud (Fil 2:6), han är Gud /Joh 10:30, 38; 12:45; 14:1-11)
Han ger oss inte bara en föreställning om Gud utan uppenbarar honom – visar oss honom (Joh1:18; 14:9)
och är herre över allt och alla (Rom 9:5; 10:11-13; Upp 1:5; 17:14)
Han är helig (Heb 7:26-28; 1 Pet 1:19;2:22; 1 Joh 3:5), och han har makt att döma världen
(Rom 2:16; 2 Kor 5:10; 2 Tim 4:1).
Alltså är han herre över hela skapelsen!, Andevärlden inräknad. I likhet med de troende i Kolossai måste vi tro
på Jesus Kristi gudom (att Jesus är Gud), annars blir vår kristna tro IHÅLIG, MISSRIKTAD och MENINGSLÖS.
Detta är en central sanning i den kristna tron.

Om du vill bära med dig Jesus Kristus in i 2010 och arbeta för honom, då läser du och tar till dig bibelorden som en central sanning i ditt hjärta och blir till människors hjälp att hitta Jesus 2010. Hjälp människorna!

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.