5 thoughts on “De sista tiderna

  1. JAG LÄNGTAR SÅ EFTER ATT JESUS SKALL KOMMA TILLBAKA!!!

    GUD VÄLSIGNE DIG MARIA!!

    Kram / Klara

  2. Hej Carla, tack. Jag menar såhär att många människor idag klär sig i sjalar och i kippa och skall lära sig hebreiska och umgås med rabbiner o allt möjligt, t e x är Mark Blitz väldigt populär. Jag är inte med i det så jag menar precis som jag sade att jag lever efter NT och läser GT eftersom GT pekar fram emot Jesus och allt annat som skall ske. Jag är bara ”allergisk” mot för mycket shalom…. hoppas du förstår. Ja jag säger att det stämmer för mig.Då tror jag vi är överens. Det finns många bloggar som håller fram det hebresiska och säger man skall lära sig ditt o datt, men jag ser att det är inte så Gud vill ha det. Vi lever här och nu med Jesus som vår förebild och lärare, frälsare och vän, Han är allt.
    Gud välsigne dig. Hälsn Maria

  3. Hej
    Tack Maria!
    Det kanske blev missförstånd. Jag tror också i Jesus, Gud och den Helige Ande och allt som står i Nya Testamentet och jag väntar som dig att Jesus snart ska komma tillbaka till jorden för andra gången. Jag lever enligt Nya Testamentet och tror på vad Jesus bl.a. förklarade i Matteus 5: 17- 48 kring lagen.
    Jag tror att Israel är Guds utvalda folk som vi som är frälsda också blir en del av.
    Jag tror att frid endast kan ske genom Jesus så därför min fridshälsning shalom.

    Jag tror att vi också ska läsa Gamla Testamentet för att det är också Guds ord och den innehåller många profetier som redan har gått i uppfyllekse och andra profetier om sista tiderna som vi lever i. Jag lever enligt NT och jag firar inte heller judiska högtider.
    Stämmer allt detta för dig?
    Gud välsigne dig
    Carla

  4. Hej Carla. Allan Svensson är en gammal man, vid pass 80, och jag vet inte om jag får lämna hans adress men då får du hälsa fr Maria i Västerås/Jesus lever.Vet inte hur han har det med hälsan nu så man får vara försiktig!
    Ja jag vet att det finns några profetior där som inte jag heller håller med om, de är fel anser jag, men inte tagit upp det med honom.
    Jag vet inte hur han mår det var längesedan vi mailade varandra. så var försiktig.
    Jag tycker inte om shalom heller, för jag lever i det nya testamentet och lever inte så att jag firar de judiska högtiderna m m. Jag lever bara för Jesus och det han lär. Se denna länk:http://www.eaec.org/bookstore/books/showdown-in-jerusalem.htm och fler kan du leta fram där.
    Där finns mycket att läsa om A-krist med mera-
    allan-sv@algonet.se är Allans adress. ta det varligt.
    Ja vi hörs Carla, det finns mycket som sker nu som vi måste vara observanta på. Vi ska ju som sagt lära andra i dessa tider..
    Gud välsigne.
    /Hälsn Maria

  5. Shalom Maria!

    Vet du hur man kan komma i kontakt via mejl med Allan Svensson, han som har den gröna bloggen? Jag håller mycket med om det han säger kring Guds församling och om att gå ur Babylonien mm. Såg dock en profetia av en predikant som han länkar till och som jag upplever som falsk och farlig när jag tittar på Guds ord Matteus kapitel 24 och Uppenbarelseboken. Själv tycker jag att det varnas för lite om att noga testa änglarnas uppenbarelser med Guds ord. Vi vet att det finns änglar från Gud och änglar som inte är från Gud.
    På samma sätt som jag önskar och behöver att mina syskon i tron varnar mig om jag refererar till något obiblisk så ville jag med ödmjukhet ta upp min reflektion med Allan s.

    Har du en mejladress som jag kan mejla till?

    Tack!

    Gud välsigne dig!
    Carla

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *