Chrislam, Catholicism,Greg Laurie & Rick Warren Falska profeter 2013 video , Emerging Church/ 1 Tim 4, Guds Ord

 

search_1443362748

 

Marias-2737

 

Del  71 om Falska profeter och religioner

False Preachers, 2013

August 2013 Breaking News Resergence 2013 Greg

Laurie & Rick Warren purpose driven life

 VIDEO:

http://youtu.be/29H3zONwVv4

2013 RESURGENCE CONFERENCE Greg Laurie and Rick Warren WARNING BEWARE of false teaching guard yourself from wolves in sheep clothing final hour deception with major evangelical pastors leading the flock astray – Resurgence 2013 conference Greg Laurie of Harvest Crusade pastor of Harvest Christan Fellowship partner with Rick Warren who has been by Greg Laurie invited to Harvest Crusade at the Angel Stadium Harvest Crusade to open prayer and speak – Rick Warren Endorses false teaching Chrislam, Catholicism, Emerging Church, and his own false teaching the purpose driven life. Rick Warren Says Gay People Can Go to Heaven and Might Not Be Committing Sin – http://allchristiannews.com/rick-warr… – also at this conference in Nov 2013 Mark Driscoll, Greg Laurie – Deception in the last hour that we are in… 1 Timothy 4

*

1 Tim 4/Brevet från Paulus till Timoteus förutsäger

ett kommande avfall från tron, med allehanda

villoläror, och förmanar Timoteus till trohet i det

kall han har mottagit.

Förmaningar till Timoteus

1 Men Anden säger tydligt att i de sista tiderna kommer somliga att avfalla från tron och hålla sig till villoandar och till onda andars läror. 2 De kommer att förledas av hycklare och lögnare, som är brännmärkta i sina samveten 3 och som förbjuder folk att gifta sig och befaller dem att avstå från mat som Gud har skapat för att tas emot med tacksägelse av dem som tror och känner sanningen. 4 Ty allt som Gud har skapat är gott, och inget är förkastligt när det tas emot med tacksägelse. 5 Det helgas genom Guds ord och bön.

6 När du lägger fram detta för bröderna, är du en god Kristi Jesu tjänare, som får sin näring av trons och den goda lärans ord som du har följt. 7 Men det gudlösa, gamla struntpratet skall du visa ifrån dig. Öva dig i stället i gudsfruktan. 8 Ty kroppsövning är i någon mån nyttig, men gudsfruktan är på allt sätt nyttig, eftersom den har löfte om liv, både för den här tiden och den kommande – 9 det ordet är tillförlitligt och på allt sätt värt att tas emot. 10 Det är därför vi arbetar och kämpar, ty vi har satt vårt hopp till Gud, som ger liv och är Frälsaren för alla människor, först och främst för de troende. 11 Detta skall du inskärpa och lära ut.

12 Ingen får förakta dig för att du är ung, utan var ett föredöme för de troende i ord och gärning, i kärlek, trohet och renhet. 13 Fortsätt att föreläsa Skriften och att förmana och undervisa tills jag kommer. 14 Försumma inte nådegåvan i dig, den som du fick genom profetord, när de äldste lade händerna på dig. 15 Tänk på detta och lev i detta, så att alla kan se dina framsteg. 16 Ge akt på dig själv och på din undervisning, och håll troget ut med den. När du gör det, frälser du både dig själv och dem som lyssnar på dig.

*
/Det är en stor och väsentlig skillnad om vi ser på bibelns ord och på  s k profeters ord  i vår tid. Vi är i de sista tiderna och Satan har bråttom att  förvilla och förstöra människor. Videon ovan är bara en i raden som visar de falska människorna!
/Maria
Lord

2 thoughts on “Chrislam, Catholicism,Greg Laurie & Rick Warren Falska profeter 2013 video , Emerging Church/ 1 Tim 4, Guds Ord

  1. Hej Jag ryser fullkomligen då jag ser video o annat material av R Warren, han förför verkligen människor, han lurar dem verkligen. New age har inget att göra med kristen tro, men han bakar in det och lite av varje i sin “undervisning”, som jag inte ger något för. Han är otäck i sin attityd.
    tack för A och B här som jag gjort lite tydligare med mörkare färg.
    Nej vi ksa inte följa villolärare, men han ljuger på ett sätt som människor inte har något emot.
    Skamligt och farligt.

    Vi ska ha bibeln som rättesnöre och undervisning och vara nära Gud, då går det oss väl och vi kan hjälpa andra.
    /Maria

  2. Att välja

    A Rick Warren är trevlig och en auktoritet för många kristna. Han arbetar för att kristna ska göra Guds Rike synligt tillsammans och människor ska ha en personlig tro på Gud och göra sitt kall i livet tydligt. Många människor hör hans predikningar, läser hans böcker och hans personlighet gör det inte svårare för människor att ta emot Jesus. Han är charmig och generös och har många viktiga kontakter. Han vill utrota fattigdom och AIDS och är en god person.

    Så: Därför följer jag honom och litar på honom.

    B Rick Warren är medlem i mer eller mindre odemokratiska politiska organisationer (CFR, WEC) och arbetar tillsammans med världens rikaste entrepenörer. Han har kontakter med många amerikanska pastorer över kyrkogränserna (även med katoliker) och förespråkar stora religiösa samarbeten. Han har ändrat sig och är för homosexuella äktenskap, religiös dialog mellan Islam och kristendom. Hans arbete med fattigdom ser ut som FN Millennium Development Goals med en kristen touch. Han använder bibelöversättningar med New Age-termer i sin undervisning och säger inte ett ord om synd och syndens verkningar i kristet och okristet liv. Rick tror att alla människor redan är förlåtna inför Gud och bara genom en kort bön kan de tillhöra Guds Rike (utan omvändelse och ett nytt liv). Islam förmedlar en tro på Jesus (Issa) och muslimer kan forsätta följa Koranen och ändå tillhör Jesus, säger Rick Warren (ungefär).

    Så: därför följer jag inte honom och har väldigt svårt att se honom som en seriös pastor.

    Det är inte den charmiga personligheten vi ska gå efter. Vi måste ju fråga oss om det en pastor säger är förenligt med vad Gud lär i NT först! En pastor ska låta och leva BIBELN! Ungefär som Paulus och Timoteus!

    🙂

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.