Bibeln, om tidens slut..del 4

 

Hej! Nar klockan ar 21.00 hos dig ar det eftermiddag hos mig, sa vantar du pa inlagg ar de alltid lite sena…/ Det ar mojligt att jag ej kan skriva pa nagra dagar for jag ar pa resande fot, men sa snart jag kan sa kommer jag igen med inlagg dar jag vill tala om Jesus och tro. ! 

  De saker jag namner nu kommer att ske inom en period av sju ar (year).

 1. Rättelse: här hade jag skrivit bortryckandet men måste ändra det och säga att  vi lever nu i de sista tiderna och det är oroligt överallt i världen, och vi troende

kommer att vara med om vedermödan, inte bortryckandet!!

 och det vi kan vänta oss är tre krig:  2. Ryssland och dess allierade invaderar Israel och besegras pa ett overnaturligt satt  3. Antikrist tar herravaldet over varlden.  4. Guds fruktansvarda domar utgjutes over varlden.  5. Nationerna forsamlas till slaget vid Harmagedon.  6. Kristus och hans heliga framtrader i UPPENBARELSEN och tillintetgor de gudlosa krafterna. Satan binds i 1000 ar och Kristi tusenariga regering borjar.  7. Vid slutet av de 1000 aren slapps Satan los, (free), han vilseleder manga- och leder dem i ett sista uppror.  8. Gud tillintetgor upprorsmakarna och Satan kastas slutligen i sjon som brinner av eld och svavel.  9. Domen infor den stora vita tronen.   10. En ny himmel och en ny jord. /Ur boken Uppenbarelseboken och var tid. Forfattare W R Goetz.

Du kanske fragar dig om inte Antikrist ar pa jorden redan? Antikrists ande ar pa jorden men ingen har annu framtratt som Antikrist med person och namn. Men vi vet att det ar i de sista tiderna vi lever, och vi vet vad som hander i varlden.  Jesus sade: “Nar ni ser hur fikontradet och alla andra trad borjar knoppas, da forstor ni att sommaren ar nara”. /Luk 21:29-33/  (I Bibeln har fikontradet alltid symboliserat nationen Israel.)Jesus menar hur nationen Israel far liv och hur Israel blir ett land dar alla de som varit utan sitt land kommer tillbaka. Det kommer ocksa att komma en falsk fred i Israel.

Allt detta kommer att ske som du last om och ar du bekant med Uppenbarelseboken kan du finna detta att lasa och du kan se pa profetiorna i Uppenbarelseboken, Joel, Daniel, m fl stallen. Las bibeln, ha kontakt med din fralsare Jesus och du kommer att inse att det finns sa oerhort mycket som du kan gora for att hjalpa manniskor att forsto.

 

4 thoughts on “Bibeln, om tidens slut..del 4

  1. Hej Kyllikki Vi behöver inte vara räddad, som Guds barn kan vi vara fullkomligt trygga vad som än händer. Varför jag skriver om detta är för att göra människor uppmärksamma på andra tider, de som kommer. Kunskap är viktigt.
    Gud vill ha alla människor i sitt rike, alla som älskar honom o vill följa honom hjälper han att hitta fram o hem.
    Jesus älskar dig.
    /Kram Maria

  2. Hej Maria!
    Tyvärr så blir jag bara rädd av detta och tänker att min tro är mycket svag eftersom jag blir rädd och sådana vill inte Gud ha i sitt rike!
    Kram Kyllikki

  3. Hej Christian, Jag har kollat in filmen, Passion of… Har skrivit en kommentar pa din sida. Jesus dog for att alla skulle fa frid och fralsning, ja vi har mycket att gora innan Jesus kommer tillbaka! Var valsignad. /Maria

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.