Bibeln /Hämta styrka

 dsc00545.jpg

Eftersom Guds ord är kraft kan vi, och bör vi, hämta vår styrka därifrån. Hans ord finns till för alla tillfällen i våra liv.

När vi behöver tröst och styrka, bekänner vi efter dessa ord:

*Jag växer till i kunskap om Gud. Jag får styrka på allt sätt genom hans härklighets kraft. (Kol 1:10-11)

*Jag är räddad från mörkrets välde och införd i hans älskade sons rike. ( (Kol 1:13)

*Jag är född av Gud, och en tro som besegrar världen bor inom mig. För han som är i mig är större än den som är i världen. (1 Joh 5:4; 1 Joh 4.4)

*Jag förmår allt genom Kristus, som ger mig kraft. (Fil 4:13)

*Fröjd i Herren är min starkhet. Herren är styrkan i mitt liv. (Neh 8:10, Fil 4:13)

*Guds frid, som övergår allt förstånd, ger mitt hjärta och mina tankar skydd i Kristus Jesus. Det som är gott och rent, det som är värt att älska och akta och som förtjänar beröm, detta tar jag fasta på. (Fil 4:7-8)

*Jag öppnar inte munnen för ofruktbart prat, utan säger bara sådant som tjänar till att bygga upp, så att det blir till välsignelse för den som hör på. Jag bedrövar inte Guds helige Ande. (Ef 4:29)

*Jag talar sanning i Guds ord i kärlek, och jag växer i alla avseenden till i Herren Jesus Kristus. (Ef 4:15)

*Ingen kan rycka mig bort mig ur min Faders hand, och jag har evigt liv. (Joh 10:29)

Detta är bara en bråkdel av alla de ord från Gud som vi kan använda dagligen till att hänmta styrka ur.Den som känner sin bibel vet att desssa ord finns och den vet att använda dem för sitt liv. Det kommer mera sådana inlägg här….. KRAM!

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.